  • 1. Data: 2020-05-10 14:13:59
    Temat: Akumulatorki AA i AAA Eneloop
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Qpiłem 2 razy po 4 AAA i 4 AA.

    Napięcie każdego przed ładowaniem było na luzie ~równe
    1.33 V -- mierzyłem miernikiem uniwersalnym za dychę.

    Kilkanaście godzin po wyjęciu z ładowarki AAA mają po 1.40 V.
    (też mierzyłem miernikiem uniwersalnym za dychę)

    AA wyjąłem przed dwoma kwadransami -- mają po 1.42 V wg
    tegoż uniwersalnego miernika.

    Ładowałem każdy 0.2 A.

    Wyniki z ładowarki:
    AA 2019-09 w kilkanaście godzin po naładowaniu:
    mAh V min
    671 1.42 225
    709 1.42 238
    735 1.42 247
    574 1.42 192

    AAA 2019-08 w godzinę po naładowaniu:
    166 1.47
    177 1.47
    171 1.48
    163 1.48

    AAA 2019-08 w kwadrans po naładowaniu:
    158 1.46
    171 1.46
    172 1.46
    157 1.46

    Akumulatorki kupiłem w blistrach wielokrotnego użytku.
    (miały być z pudełkami -- przyszły bez pudełek)
    Blister z AA był otwierany przed mym kupnem, ale
    akumulatorki nie noszą śladów używania -- nawet
    ślady po ładowaniu nie są zbyt wyraźne. ;)
    Zapakowanie słabe -- blistry zostały włożone
    luzem do bąbelkowej koperty -- aby obijały
    się o siebie wzajemnie podczas transportu.

    https://allegro.pl/oferta/akumulatorki-eneloop-aa-20
    00mah-r6-x-4szt-pudelko-6574813469
    Akumulatorki ENELOOP AA 2000mAh R6 x 4szt +pudełko
    (6574813469)1 x 39,30 zł39,30 zł
    Akumulatorki ENELOOP AAA 800mAh R03 x 4 + pudełko
    (5768202477)2 x 28,50 zł57,00 z

    Info do sprzedawcy tuż przed qpnem:
    Proszę o fakturę i porządne zapakowanie -- by nie
    poobijały się podczas transportowania w efekcie rzucania.
    3 pudełka, 4 akumulatorki AA/R6 i 8 akumulatorków AAA/R3 -- *białe* eneloopy.

    -=-

    Godzinę po wyjęciu z ładowarki jeden z AA ma 1.418 V, co **może oznaczać**,
    że zbyt szybko traci napięcie -- na razie obserwuję. Inne AA mają 1.420 V.

    Różnice napięcia pomiędzy używanymi białymi AA eneloop ~tak samo eksploatowanymi
    w przeszłości nie są większe -- zazwyczaj są zerowe w tej tolerancji, tzn. ten
    miernik nie wykazuje różnicy napięcia pomiędzy akumulatorkami eksploatowanymi
    w przeszłości ~tak samo -- parkami czy czwórkami... Miernik pokazuje tysięczne
    części wolta a wyniki są zdecydowanie powtarzalne.

    Odchyłka tysięcznych części nie jest tragedią, lecz powstała bardzo szybko, co
    **może** wróżyć źle.

    Kolejny kwadrans to kolejne 2 tysięczne spadku napięcia na wszystkich AA, ale
    nadal jeden ma o 2 tysięczne mniej od pozostałych, choć wszystkie zostały
    naładowane do pełna i zostały wyjęte razem (niemal jednocześnie) z ładowarki
    w kilkanaście godzin po naładowaniu. Czyli jeden AA ma 1.146 V a pozostałe AA
    mają po 1.418 V.

    W ładowarce miały po 1.42 V a ww. miernik nie wykazywał różnic napięcia pomiędzy
    akumulatorkami, choć nie było to 1.420 V. Ładowarka podaje tylko setne części wolta)

    Odradzam sprzedawcę, bo akumulatorki nie lubią obijania, co nawet jest pokazane
    w karteczkach informacyjnych załączAnych do takich (i załączOnych do tych
    konkretnych) akumulatorków.

    Brak pudełek bolesny nie jest -- mam tego sporoooooo.... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 2. Data: 2020-05-10 14:49:55
    Temat: Re: Akumulatorki AA i AAA Eneloop
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5eb7f01f$0$17346$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > w kilkanaście godzin po naładowaniu. Czyli jeden AA ma 1.146 V a pozostałe AA
    + w kilkanaście godzin po naładowaniu. Czyli jeden AA ma 1.416 V a pozostałe AA

> [...]

    > akumulatorkami, choć nie było to 1.420 V. Ładowarka podaje tylko setne części

    teraz:
    1,417 V
    1.417 V
    1.415 V <-- nadal mniej
    1.417 V

    Nadal mniej na tym samym, ale nie jest to ta kolejność, którą podałem
    na początku poprzedniego postu. Kolejności z początku poprzedniego postu
    ukazują położenie akumulatorków w ładowarce -- łatwo zauważyć, że dwa
    wewnętrzne zawsze łykają nieco więcej niż dwa zewnętrzne, co jest cechą
    ładowarki, nie akumulatorków. Akumulatorki podczas ładowania grzeją się
    a zewnętrzne łatwiej odprowadzają ciepło niż wewnętrzne.

    Uwzględniając tę cechę ładowarki -- jeden z AA zachował się nietypowo,
    choć różnica jest mała, jest wyraźna. Raz jeszcze tamte wyniki:

[...]
    574 1.42 192 <-- ten zachował się nietypowo

    Różnice w łykniętych mAh pomiędzy wewnętrznymi i zewnętrznymi są
    kilkuprocentowe -- ~5%, ale ten jeden odstaje o ponad 20% -- 24% i 28%.

    177/166=1,06626506024096
    171/163=1,04907975460123
    735/574=1,28048780487805
    735/671=1,09538002980626
    709/671=1,05663189269747
    172/157=1,09554140127389
    709/574=1,23519163763066

[...]

    I raz jeszcze -- kolejność 12 powyższych wyników ukazuje położenie akumulatorka
    w ładowarce, ale 4 wcześniejsze wyniki nie ukazują tej kolejności, gdyż
    akumulatorki zostały zmieszane ze sobą tuż po wyjęciu z ładowarki.

> [...]

    > konkretnych) akumulatorków.

    > Brak pudełek bolesny nie jest -- mam tego sporoooooo.... ;)

    Tuż przed wysłaniem tego postu:

    1,416 V
    1.416 V
    1.415 V <-- nadal mniej, ale różnica mniejsza
    1.416 V

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 3. Data: 2020-05-10 14:51:01
    Od: LOLek <L...@m...pl>

    > Qpiłem 2 razy po 4 AAA i 4 AA.

    > Godzinę po wyjęciu z ładowarki jeden z AA ma 1.418 V, co **może oznaczać**,
    > że zbyt szybko traci napięcie -- na razie obserwuję. Inne AA mają 1.420 V.

    Nudzisz się?
    Podaj nicka z Allegro, rzadko sprzedaję, ale z chęcią dodam cię do
    czarnej listy.

  • 4. Data: 2020-05-10 16:50:06
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2020-05-10 14:51, LOLek wrote:

    > Nudzisz się?
    > Podaj nicka z Allegro, rzadko sprzedaję, ale z chęcią dodam cię do
    > czarnej listy.

    Człowiek kupuje towar, który jest sprzedawany jako nowy i sprawny, i
    takiego powinien się spodziewać.

    Podaj swój nick z Allegro, żebym wiedział, od kogo nie kupować.

  • 5. Data: 2020-05-10 20:11:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Uncle Pete" r994as$d1b$...@g...aioe.org

    LOLek>> Nudzisz się?

    Owszem. [czytając Twój post]

    LOLek>> Podaj nicka z Allegro, rzadko sprzedaję,

    Eneuel -- rzecz jasna.
    m@il -- e...@g...com
    tel.: 665363835
    Wystukanie na telefonie 'Mój Eneuel' da ten numer.

    LOLek>> ale z chęcią dodam cię do czarnej listy.

    Co sprzedajesz? Może mleko w kartonach/butelkach -- z każdego
    przed sprzedażą wypijasz po łyku? ;)

    UP> Człowiek kupuje towar, który jest sprzedawany jako nowy i sprawny, i
    UP> takiego powinien się spodziewać.

    UP> Podaj swój nick z Allegro, żebym wiedział, od kogo nie kupować.

    Brawo!!! Przy okazji może skorzystają inni...

    -=-

    Mam dwa akumulatorki AAA -- w kilka minut po naładowaniu mają różne nacięcia:
    - 1.499
    - 1.492
    Jeden z nich latami leżał w szafce, gdy inny (razem z dwoma innymi) zasilał
    kuchenne LEDki. Akumulatorki są podpisywane przeze mnie po kupnie a przed
    użyciem (najnowszych nabytków jeszcze nie podpisałem, bo nie mam pod ręką
    stosownego pisaka permanentnego) dzięki czemu nie ulegają zbyt łatwo
    rozkompletowywaniu, ale bywa, że świadomie dekompletuję...

    -=-

    Oczywiście dobrym sprawdzianem jest mierzenie pojemności przy różnych
    obciążeniach i temperaturach, ale mierzenie napięcia jest: bezinwazyjne,
    szybkie i tanie.

    Nawet goryle, niedźwiedzie, pytony, koty czy delfiny usiłują zrozumieć
    świat, w którym żyją -- dlaczego miałbym być gorszy od nich? Pytony nie
    są ssakami? ;) Wrony potrafią opłakiwać zmar... Zdechłe wrony... Podobnie
    ze słoniami... Szczury potrafią tak wiele, że głowa mała... Ludzka głowa...

    Dlaczego ja mam żyć bezrozumnie?! Dlaczego mam obrażać swego Stwórcę?

    -=-

    Telefon komórkowy zapakowano tak, że gdyby wewnątrz nie było luzu pomiędzy:
    akumulatorem, przewodami, telefonem itd. -- można by było paczką grać w piłkę
    nożną (można by było paczkę silnie kopać) bez uszczerbku dla telefonu...

    Jeden z dysków (używany) też zapakowano aż nazbyt starannie!

    Dlaczego akumulatorków nie można szanować?

    Dlaczego inny dysk (dający 150 MB/s) zapakowano w: dwie tekturki,
    folię bąbelkowa i owinięto niechlujnie cienką folią?...

    Akumulatorki czy mechaniczny dysk to nie sukienka czy buty...

    -=-

    Po tym zakupie wiem, dlaczego ludzie preferują kupowanie akumulatorków
    w jednorazowych blistrach miast w pudełkach czy w blistrach wielokrotnego użytku...

    -=-

    Cięty w plastry ser żółty owijany jest w sklepach spożywczych folią
    lepiej/staranniej niż ww. dysk był owinięty podczas transportu! Ser,
    wędliny, chleb...

    Ostatni (przed wysłaniem postu na grypy) pomkiar ww. parki

    1.478
    1.471

    -=-

    Buty po zakupie też porównuję -- ważę oba. :)
    [albo cztery -- gdy kupuję do pary]

    -=-

    Firma Sanyo produkowała najlepsze źródła energii typu akumulatorki.
    Zaś białe eneloop były najlepszymi z najlepszych przez wiele lat.
    Od paru lat nie ma Sanyo -- jest Panasonic.

    Jeden Panasonicowy eneloop uległ fatalnemu uszkodzeniu -- coś mu przeżarło dupkę.
    Jest to ***jedyny*** eneloop, który mi padł podczas mej kilkunastoletniej
    znajomości z tymi (eneloop -- zarówno Sanyo, jak i Panasonica) akumulatorkami.

    Ale ileż innych akumulatorków nie sprostało mym trudom eksploatacyjnym!!!
    Sony -- kiedyś co czwarty był od razu zepsuty.

    BTW Sony -- wygrzebałem ze śmietnika (z telefonu bezprzewodowego) dwa
    akumulatorki AAA Sony CycleEnergy -- data nieczytelna, więc nie znam
    ich wieku. Są bezużyteczne -- nie mogę ich naładować...

    Ponad 1200 gramów (ponad kilogram) szmelcu AA i AAA...
    (ale są tu też ogniwa zwane bateriami -- nie chcę liczyć, ile czego)

    Nawet nie wiem, gdzie to wyrzucić...
    Waga łazienkowa ma w swych czeluściach dogorywającą parkę,
    która do niczego poważnego już nie może przydać się...
    Parka -- bo teraz pracują w parze, ale są zupełnie różne...

    -=-

    Lampy błyskowe, ciśnieniomierze naramienne i nanadgarstkowe, stacje pogody,
    ultradźwiękowo-laserowy dalmierz, golarki, wkrętarki, telefon komórkowy
    Motoroli, pulsoksymetry, oświetlenie, a nawet piloty do TV itp. zegarki... ;)
    Wszędzie eneloopy sprawdzają się i zazwyczaj (nie wszędzie porównałem)
    wygrywają z innymi, choć (rzecz jasna) żal to marnować w pilotach...
    (są tam jak w pudełeczkach -- czekają na użycie właściwe)

    Jakieś kameleony ;) (Cameliony czy inne damy_kameliowe) nie przeżyły nawet jednego
    cyklu!!! Miałem całe masy mas różnych akumulatorków AA i AAA -- NiCd i NiMH.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 6. Data: 2020-05-10 21:40:50
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-05-10 o 16:50, Uncle Pete pisze:

    > Człowiek kupuje towar, który jest sprzedawany jako nowy i sprawny, i
    > takiego powinien się spodziewać.
    >
    > Podaj swój nick z Allegro, żebym wiedział, od kogo nie kupować.

    Po co Ci kupowanie na allegro.
    Kupuj tu: http://www.hurt.com.pl/
    Firma Baltrade.

  • 7. Data: 2020-05-10 22:41:20
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > zegarki... ;)
    > Wszędzie eneloopy sprawdzają się i zazwyczaj (nie wszędzie porównałem)
    To prawda, enelopy są de best, mam aparat nna dwie baterie AA i zawsze
    był z nimi problem, akumulatorki różnych firm, podobnie, dopiero z
    enelopami mam spokój.

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2020-05-10 23:12:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Lepiej kupować LADDA z Ikei, to Eneloopy Pro za to tańsze o połowę.

    -----

  • 9. Data: 2020-05-10 23:14:21
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a) w wiadomości:
    <5eb7f01f$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>...
> [...]

    >Kilkanaście godzin po wyjęciu z ładowarki AAA mają po 1.40 V.
    >(też mierzyłem miernikiem uniwersalnym za dychę)

    Po naładowaniu (zależy jak to potraktuje ładowarka)
    mogą sięgnąć 1,5V po chwili spada do 1,4coś_tam. Potem
    spada wolniej.
    Akumulatorki się samorozładowują. W różnym tempie.
    "Fabricznie" naładowane na półce mogą mieć różne napięcia.

> [...]
    >
    >Ładowałem każdy 0.2 A.
    >
    >Wyniki z ładowarki:
    >AA 2019-09 w kilkanaście godzin po naładowaniu:

    To pojemniść pełnego cyklu rozładuj-ładuj?
    Nie wiem jak teraz, kiedyś NiMh dopiero po ok. 3-4 pełnych
    cyklach nabierały pełnej pojemności, za 1. razem mogły
    mieć np. 70%. Potwierdzone na "batoniku" 4xAA do starej
    Motorolki.
    Sprawność ładowania NiMh to ok. 70% przy prądzie Q10 (jak
    kto woli C/10) czyli ładowania prądem 10x mniejszym od
    pojemności w Ah (stąd słynne ładować 14 godzin).
    Zależy od prądu, przy większym sprawność nieco rośnie
    (dla nowych bo w starszych więcej traci na rez. wewn.)

    >[...]
    >
    >Godzinę po wyjęciu z ładowarki jeden z AA ma 1.418 V, co **może oznaczać**,
    >że zbyt szybko traci napięcie -- na razie obserwuję. Inne AA mają 1.420 V.

    Lub ma większą rezystancję wewn. ładowarka szybciej przestała
    ładować. Wiem, że ładowarki mogą działać na -dV ale przy małym
    prądzie ładowania jest słabo wykrywalne, być może ładowarka
    posiłkuje się czasem płaskiego wykresu napięcia lub samym
    napięciem.

> [...]
    >części wolta a wyniki są zdecydowanie powtarzalne.
    >
    >Odchyłka tysięcznych części nie jest tragedią, lecz powstała bardzo szybko, co

    Nie wiem jakie są teraz w praktyce różnice wśród aku
    z tej sameh serii.
    A dawnych lat: aku Ansmann AA 2 szt. Po kupieniu nie
    pamiętam, po nałdowaniu równe co do 1 mV, podobnie
    po rozładowaniu. W ciągu 2 lat napięcia nie rozjechały
    się bardziej niż 1mV (!). Do czasu gdy mi się radyjko
    włączyło w tym ustrojstwie i wyssało do ułamka wolta.
    Jeden tak głębokie rozładowanie zniósł gorzej. Stracił
    pojemność bardziej, zyskał więcej rezystancji wewn.,
    padł wcześniej.
    Następna parka od razu rózniła się o kilkanaście mV
    i tak już do końca (ten o wyższym napięciu padł wcześniej).

    Arek

  • 10. Data: 2020-05-10 23:48:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Animka" r99lcv$jmo$...@n...icm.edu.pl

    > Po co Ci kupowanie na allegro.
    > Kupuj tu: http://www.hurt.com.pl/
    > Firma Baltrade.

    - kto jej nie zna?
    - też jest na Allegro
    - kupuję tam, gdzie jest tanio
    (kupowałem białe eneloop w: Baltrade;
    w Karliku z ulicy Przyjaznej;
    w fotograficznych sklepach
    ceglastych/galeriowych typu FotoJoker...)

    Allegro teraz śle w SMART za freeko...

    --