  • 1. Data: 2015-08-20 17:26:50
    Temat: Akumulatory 18650
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Czołem,
    Do 1-ledowej tatarki, żadnych tam wielkich prądów. Ma poleżeć w plecaku parę tygodni
    az przyjdzie na nią pora, czyli ważna pojemność i prędkość samorozładowania.

    Panasonic 3400 mAh
    LG 3200 mAH

    Żadnych tam chińskich wynalazków, na których ktoś napisał fantastyczne liczby, np
    9800 mAh, na której dojeżdżam rowerem do centrum miasta i już nie muszę gasić, bo i
    tak nie świeci.

    Co byście doradzili?

  • 2. Data: 2015-08-21 13:10:22
    Temat: Re: Akumulatory 18650
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-08-20 o 17:26, Konrad Anikiel pisze:
    > Panasonic 3400 mAh
    > LG 3200 mAH
    Ja używam LG i jestem zadowolony. Dobrze trzymają (małe
    samorozładowanie) i pojemność zmierzona jest taka, jak napisali.

    > Żadnych tam chińskich wynalazków,
    Kupiłem takie coś "Uitra Flre" czyli chyba podróbka podróbki Ultra Fire.
    Przy którymś kolejnym ładowaniu nagrzał się tak, że syczało i stopił się
    plastik od ładowarki.
    Bogu dziękuję, że chałupa nie poszła z dymem.
    Jacek

  • 3. Data: 2015-08-21 13:20:55
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 21 sierpnia 2015 13:10:23 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > plastik od ładowarki.
    > Bogu dziękuję, że chałupa nie poszła z dymem.

    Ja ładuję w aluminiowej latarce (po prostu trzymam ją na stałe podłączoną do
    zasilacza, odłączam tylko wtedy kiedy jest potrzebna), jest szansa że wytrzyma
    ewentualną eksplozję. Ale tam w normalnych warunkach jest ciśnienie coś pod 3 MPa, a
    jak się zagotuje to diabli wiedzą co się tam dzieje w środku. W Boeingu jakiś idiota
    pomyślał że zaoszczędzi na akumulatorkach i zamówił jakiś szajs. Efekt? Firma
    praktycznie wyleciała z rynku średniodystansowych samolotów pasażerskich...

  • 4. Data: 2015-08-21 14:17:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości
> [...]
    >jest szansa że wytrzyma ewentualną eksplozję. Ale tam w normalnych
    >warunkach jest ciśnienie coś pod 3 MPa, a jak się zagotuje to diabli

    Tryska litem, a to tez nieprzyjemne :-)

    >W Boeingu jakiś idiota pomyślał że zaoszczędzi na akumulatorkach i
    >zamówił jakiś szajs.
    >Efekt? Firma praktycznie wyleciała z rynku średniodystansowych
    >samolotów pasażerskich...

    Nie przesadzasz ? 787 ma tyle roznych ulepszen, ze tak latwo
    zrezygnowac sie z niego nie da.
    A i w tym biznesie inne zwyczaje, nie ma tak prosto, ze jak oferuja
    robi bubel, to idziemy do innego sklepu :-)

    J.

  • 5. Data: 2015-08-21 15:04:56
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 21 sierpnia 2015 14:17:57 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > A i w tym biznesie inne zwyczaje, nie ma tak prosto, ze jak oferuja
    > robi bubel, to idziemy do innego sklepu :-)

    Czytałem niedawno ile trzeba czekac jak zamówisz powiedzmy A320neo, a ile na 737/757.
    Wniosek był taki że do Airbusa stoi kolejka zdesperowanych klientów którzy uciekli od
    Boeinga.

  • 6. Data: 2015-08-21 16:03:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Czytałem niedawno ile trzeba czekac jak zamówisz powiedzmy A320neo, a
    >ile na 737/757.
    >Wniosek był taki że do Airbusa stoi kolejka zdesperowanych klientów
    >którzy uciekli od Boeinga.

    Hm, google jakos nie potrafi stwierdzic zwiazku 757 z litem, a 737
    owszem - zapalily sie litowe baterie ... w bagazu pasazera.
    Czyzby wiec klienci wystraszyli sie, ze im Boeing zechce wstawic
    szajsowe baterie i do starych modeli ?

    A moze problem w zupelnie innym miejscu:
    http://airwaysnews.com/blog/2015/02/25/boeing26903/

    No i ... ostatnich 6 lat bylo dosc nerwowych w strefie ekonomii.
    To moze bardzo zawazyc na zamowieniach.

    J.

  • 7. Data: 2015-08-21 16:15:53
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-08-21 o 13:20, Konrad Anikiel pisze:

    > Ja ładuję w aluminiowej latarce (po prostu trzymam ją na stałe podłączoną do
    zasilacza,
    Nie wiem, czy to dobry pomysł. Ja ładuję w ładowarce, która
    automatycznie kończy ładowanie.
    Tu jest filmik, jak się pali ogniwo Li-pol w tym przypadku modelarskie,
    ale to chyba bez różnicy:
    https://www.youtube.com/watch?v=sn-B1CcXrVY
    Jacek

  • 8. Data: 2015-08-21 16:22:11
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 21 sierpnia 2015 16:03:47 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > owszem - zapalily sie litowe baterie ... w bagazu pasazera.
    > Czyzby wiec klienci wystraszyli sie, ze im Boeing zechce wstawic

    Nie bądź infantylny. Klient zanim wyda setki milionów dolców, musi przekonać bank,
    ubezpieczyciela, swój zarząd do tego że inwestycja przyniesie zysk, a nie stratę. Na
    to się robi analizy zagrożeń itd. Jak Ci zagrożenie pożarem na pokładzie podskakuje z
    zera do maksa (bo właśnie się przydarzyło, albo w ostatniej chwili go uniknięto), to
    patrzysz jak to wychodzi u konkurencji. A tam nadal zero. Klienta naprawdę nie
    obchodzą technikalia, jakiś lit czy Uitra Fire (jeszcze trochę i Unitra). Jakaś
    liczba w tabelce podskakuje, kolor z zielonego zmienia się na czerwony, znaczy ryzyko
    za wysokie i koniec rozmowy.

    > A moze problem w zupelnie innym miejscu:
    > http://airwaysnews.com/blog/2015/02/25/boeing26903/
    >
    > No i ... ostatnich 6 lat bylo dosc nerwowych w strefie ekonomii.
    > To moze bardzo zawazyc na zamowieniach.

    Zawsze przyczyn porażki jest więcej, ale jak lubisz szukać to poszukaj skoku
    odwołanych zamówień u Boeinga zaraz po aferze z uziemonymi Dreamlinerami i takiego
    samego skoku nowych zamówień u Airbusa (przy okazji porównaj z ceną akcji). Nie, nie
    tego samego modelu. Klient widzi że Boeing sobie nie radzi z supply chain, to jest
    niezależne od modelu. Pierdolnik w firmie zawsze ma to samo źródło. Robota stała się
    mniej atrakcyjna, pozwolono żeby fachowcy odeszli, zaczęto ztrudniać idiotów, to
    trochę trwa, ale zawsze się tak samo kończy.

  • 9. Data: 2015-08-21 16:32:31
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 21 sierpnia 2015 16:15:53 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:

    > Nie wiem, czy to dobry pomysł. Ja ładuję w ładowarce, która
    > automatycznie kończy ładowanie.

    Tak tak, latarka ma elektronikę która ładuje ogniwo tak jak trzeba. Nawet dioda na
    zasilaczu się zmienia z czerwonej na zieloną, bo zasilacz widzi że prąd spada do
    zera. Właściwie to przez chwilę bardzo szybko miga czerwony/zielony, widać że się
    sterownik nie może zdecydować czy jeszcze pompować ampery, czy już wystarczy :-)

    > Tu jest filmik, jak się pali ogniwo Li-pol w tym przypadku modelarskie,
    > ale to chyba bez różnicy:
    > https://www.youtube.com/watch?v=sn-B1CcXrVY

    Różnica jest, bo to są płaskie pakiety. One bardzo słabo wytrzymują ciśnienie, więc
    jak coś jest nie tak to się wybrzuszają. Okrągła bańka (np 18650) będzie trzymać, nic
    nie kwiknie, aż nagle eksploduje bez ostrzeżenia. Ona ze swojej natury jest
    ciśnieniowa, ale to jest cienka blaszka, na dodatek pomału od środka korodująca, więc
    jakby co, to może nie zdążyć się widocznie wybrzuszyć, tylko od razu srrrru!

  • 10. Data: 2015-08-21 19:31:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:

> [...]
    >Jakaś liczba w tabelce podskakuje, kolor z zielonego zmienia się na
    >czerwony, znaczy ryzyko za wysokie i koniec rozmowy.

    I mowisz, ze bank, ubezpieczyciel i zarzad przestanie kupowac/odwola
    zamowienie na 737 i 757, produkowane od wielu lat, bo 787 sie zapalil
    ?

    >Zawsze przyczyn porażki jest więcej,

    IMO - eksplotacja 737 jest 9% drozsza niz A321 bardzo przekonuje
    zarzad i bank.

> [...]
    >nie tego samego modelu.
    >Klient widzi że Boeing sobie nie radzi z supply chain, to jest

    No wiesz, przez poprzednie lata bylo dobrze, i nadal jest dobrze, w
    tych modelach, ktore zamowilismy.
    Airbus tez mial pare wpadek, a dopisek "neo" w modelu, sugeruje ze
    beda nowe klopoty :-)
    Ale widac nie dla zarzadu - oni sa uczeni optymizmu, bo sprzedaja sie
    swietnie.

    Poza tym, to decyzja bardzo strategiczna, trzeba przeszkolic
    mechanikow, pilotow ...

    >Pierdolnik w firmie zawsze ma to samo źródło.
    >Robota stała się mniej atrakcyjna, pozwolono żeby fachowcy odeszli,
    >zaczęto ztrudniać idiotów, to trochę trwa, ale zawsze się tak samo
    >kończy.

    No coz, chyba nie doczytales. Uzyto lepszych akumulatorow. Tzn
    potencjalnie lepszych. Krok jak najbardziej rozwojowy.
    Czy tam wywalono starego fachowca, czy kazano mu sie zajac tematem o
    ktorym nie ma wiedzy - to juz sie pewnie nie dowiemy.
    Fachowiec tez zreszta po trochu przestal byc fachowcem, skoro sie zna
    na technice sprzed 20 lat, a nie nowoczesnej :-)

    Tak nawiasem mowiac to chyba nie zrobili tego az tak bardzo zle, bo
    powaznych wypadkow nie bylo, certyfikacje wszystkie przelatal bez
    wypadkow ...

    J.