  • 1. Data: 2017-07-10 12:29:11
    Temat: Alfa SLT-57
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    Witam,
    Moj syn wypatrzył sobie aparat Sony Alfa SLT57.
    Kit z torbą, i obiektywem kitowym i dodatkowo jakiś obiektyw 75-300.
    Chyba 3 letni.
    Aparat mało używany, sprawdzone. Zadbany, właściciel nam znany, to nie
    ogłoszenie z prasy czy internetu.
    Zastanawiam się czy kupić go za 1150pln, czy lepiej szukać czegoś nowego?
    Nacisku na lustrzankę nie ma, zastanawiam się czy to okazja czy już nie.
    Potrzeby - no cóż, rozmiar i waga nie są krytyczne, używał do tej pory
    małego kompaktu, teraz chciałby coś lepszego.
    Czegoś czym mógłby się bardziej "pobawić". Chciałby spróbować też
    astrofotografii, ale to nie jest kryterium, bo jest na etapie szukania
    do tego też z sprzętu, na razie korzystał ze sprzętu nie swojego. Nie
    wiadomo czym się to poszukiwanie skończy i też kiedy.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2017-07-10 13:38:47
    Temat: Re: Alfa SLT-57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jawi" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Czegoś czym mógłby się bardziej "pobawić". Chciałby spróbować też
    >astrofotografii, ale to nie jest kryterium, bo jest na etapie
    >szukania

    Astrofotografia ... wydaje mi sie, ze lepiej poszukac zdjece na
    stronach NASA, niz probowac amatorskim sprzetem.
    Ich zdjecia znacznie piekniejsze ... tylko trzeba wybrac :-)

    J.

  • 3. Data: 2017-07-10 14:27:59
    Od: ks <k...@g...com>

    W dniu 2017.07.10 o 12:29, Jawi pisze:
> [...]
    > też z sprzętu, na razie korzystał ze sprzętu nie swojego. Nie wiadomo czym się

    odnosząc się tylko do astrofoto z racji tego, że też byłem jakiś czas temu
    napalony na gwiazdy: akurat aparat ma chyba najmniejszy udział w kosztach... jak
    nie chcesz dołożyć 5k zł do napędu, sterowników itp to każdy współczesny aparat
    z matrycą apsc lub ff będzie ok. Bez napędu zostają Ci czasy w porywach do 1
    minuty, powyżej tego w zależności od ogniskowej dostaniesz smugi a nie gwiazdy.
    Do zabawy na poważnie trzeba sporo dokupić poza aparatem, dodatkowo u nas
    upierdliwe jest znalezienie dobrego ciemnego miejsca, a jak już znajdziesz
    miejsce, to pogody do zdjęć nocnych :) Kiedyś budowałem napęd do aparatu,
    odpuściłem sobie jak przez pół roku nie udało mi się porządnie przetestować w
    Krakowie, bo albo -15 stopni, albo chmury, albo mgła na niebie taka że ledwo 3
    gwiazdy widać.
    A sam aparat o który pytasz nie umożliwia całkowitego wyłączenia odszumiania
    raw, co właściwie go dyskwalifikuje z dalszych rozważań w temacie astrofoto.

    pozdrawiam Krzysiek

  • 4. Data: 2017-07-10 14:42:33
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2017-07-10 o 13:38, J.F. pisze:
> [...]
    > NASA, niz probowac amatorskim sprzetem.
    > Ich zdjecia znacznie piekniejsze ... tylko trzeba wybrac :-)
    To zamiast patrzeć w niebo można włączyć internet :) Nie o to chodzi.

  • 5. Data: 2017-07-10 14:47:13
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2017-07-10 o 14:27, ks pisze:
> [...]
    > A sam aparat o który pytasz nie umożliwia całkowitego wyłączenia
    > odszumiania raw, co właściwie go dyskwalifikuje z dalszych rozważań w
    Dzięki za opinię, wykorzystanie w tym celu to pytanie nadmiarowe. Może
    się okazać, że mu astro przejdzie zanim by coś wybrał itd. ;) Ale
    dzięki, dobrze wiedzieć w czym rzecz.
    Bardziej mnie interesuje czy w tej cenie warto ten sprzęt brać, czy
    szukać czegoś innego.

  • 6. Data: 2017-07-10 15:16:14
    Od: ks <k...@g...com>

    W dniu 2017.07.10 o 14:47, Jawi pisze:
> [...]
    > wiedzieć w czym rzecz.
    > Bardziej mnie interesuje czy w tej cenie warto ten sprzęt brać, czy szukać

    no ale co masz teraz innego ciekawego w tej cenie? zakładając, że chcesz jakiś
    aparat z wymienna optyką, to za 1150 poza używkami różnego rodzaju z kitowymi
    obiektywami to chyba nic. Zmiana firmy z sony na inną specjalnie nie zrobi Ci
    różnicy, chyba że jesteś przyzwyczajony do ergonomii np. nikona. Jeśli kupisz
    cokolwiek bez obiektywów to trzeba będzie dokupić, więc koszty :)
    Z nowych fajny jest canon m10 (którego mam), ale to już 1400 i tylko jeden
    obiektyw w zestawie (inna sprawa, że to 15-45 więc całkiem fajny zakres). W
    cenie do 1500 masz jeszcze jakieś olympusy pen-y, nikon 1 ale tych nie znam,
    więc się nie wypowiadam. Generalnie jak Ci się podoba ten sony, to ja bym brał
    jeśli Ci potrzebny tego typu aparat i cena nie jest wysoka jak na taki zestaw.
    pozdrawiam Krzysiek

  • 7. Data: 2017-07-10 20:14:35
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-07-10 o 12:29, Jawi pisze:

    > Witam,
    > Moj syn wypatrzył sobie aparat Sony Alfa SLT57.

    Przebrnąłem przez parę marek sprzętów i spocząłem na Sony. Sam
    początkowo rozważałem model 57 lecz o klasę lepszy i nieproporcjonalnie
    droższy jest 77. Ten właśnie używałem.

    Generalnie technologia SLT lub znacznie droższe bezlusterkowce to bardzo
    fajny kierunek rozwoju sprzętu. Nie klapią jak maszyna do szycia, nie ma
    problemu z koniecznością przysłaniania wizjera przy długich czasach, nie
    ma problemu poruszeń przy klapnięciu lustra itp. Przy SLT utrata
    jasności jest niewielka i wynosi zaledwie 1/3ev a przy bezlusterkowcach
    nie ma żadnych strat. Jak dla mnie cool.

    Popatrz na porównanie:
    https://www.dpreview.com/products/compare/side-by-si
    de?products=sony_slta57&products=sony_slta77

    Nie sugeruj się oceną rankingową bo to tylko głupi algorytm.
    Rozdzielczość 77 jest znacznie większa. Poziom zaszumienia zdjęć jest
    znacznie (na oko) mniejszy przy 77. Nocne zdjęcia potrzebują dynamiki
    przetwornika. Na model 99 nie będę Cię namawiał :-) Tam jest skok
    cenowy bardzo wysoki ale i jakość zdjęć (szczególnie tych ciemnych) nie
    ma porównania w stosunku do obu.

    Może w przypadku syna to nieistotne ale z tego co pamiętam (trzeba to
    zweryfikować) - zapis na kartę SD przy modelu 77 to 96M a 57 to
    prawdopodobnie 2/3 te prędkości. Ponadto - do weryfikacji - model 57 nie
    pozwala na ustawianie ekranu pod dowolnym kątem. Ta funkcjonalność z
    modeli 77/99 jest nieoceniona. Nawet kładąc aparat na ziemi masz podgląd
    z góry na to co widzi obiektyw. Nie ma potrzeby aby rzucać się w błoto w
    białej koszuli aby zdjęcie żaby wykonać ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2017-07-11 12:18:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jawi" napisał w wiadomości grup

    >To zamiast patrzeć w niebo można włączyć internet :) Nie o to chodzi.

    Po paru pogodnych nocach miłosc do kiepskich zdjec przeminie a wydatki
    pozostana :-)

    J.

  • 9. Data: 2017-07-11 17:43:01
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2017-07-11 o 12:18, J.F. pisze:
    > Po paru pogodnych nocach miłosc do kiepskich zdjec przeminie a wydatki
    > pozostana :-)
    Jest taka możliwość. ;)

  • 10. Data: 2017-07-13 21:25:08
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2017-07-10 o 20:14, Marek S pisze:
    > model 57 nie pozwala na ustawianie ekranu pod dowolnym kątem.
    Pozwala.
    Poza tym ja nie pytałem jaki kupić, co wybrać, tylko czy to dobra oferta
    kupić SLT-A57 za około 1200pln z dodatkowym szkłem 75-200, torbą itd.
    Ale dzięki za opinię.
    pozdrówka