  • 1. Data: 2017-07-02 20:12:35
    Temat: Algorytm hex,dec<->liczba
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W jaki sposób z postaci heksadecymalnej otrzymać 128 bitową wartość (z
    biblioteki boost) a następnie przekonwertować na postać dziesiętną?
    Nie chodzi mi o sztuczki maksymalizujące prędkość a o pewność
    dokładności konwersji.
    Czy z postaci tekstowej na liczbę - mnożymy przez 10 lub 16, a odwrotnie
    dzielimy?

  • 2. Data: 2017-07-03 15:50:47
    Temat: Re: Algorytm hex,dec<->liczba
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Sunday, July 2, 2017 at 8:12:38 PM UTC+2, Borneq wrote:
> [...]
    > dokładności konwersji.
    > Czy z postaci tekstowej na liczbę - mnożymy przez 10 lub 16, a odwrotnie

    W bibliotece nie ma gotowca?

    Dla dodatnich coś w ten deseń:

    1) do N wpisujemy 1
    2) mnożymy N * podstawa systemu
    3) robimy modulo danej liczby i N.
    4) wynik modulo zapisujemy jako kolejne cyfry od najmniej znaczących.
    5) Od danej liczby odejmujemy wynik modulo
    6) jeśli dana liczba jest większa od zera to skaczemy do 2

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2017-07-03 16:14:47
    Od: "M.M." <m...@g...com>

> [...]
    > dokładności konwersji.
    > Czy z postaci tekstowej na liczbę - mnożymy przez 10 lub 16, a odwrotnie

    To powinno zadziałać dla każdej dodatniej liczby i podstawy.
    Masz przykład z podstawą równą 13.
    https://www.dropbox.com/s/bc2otbd1djcnya8/podstawy.o
    ds?dl=0
    Algorytm z dzieleniem jest prostszy niż z odejmowaniem.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2017-07-03 17:06:11
    Od: wół, wół roboczy 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    dlaczego oni/e mówią, że to ja jestem debili, a nie Ty?

  • 5. Data: 2017-07-03 18:17:21
    Od: s...@g...com

    > dlaczego oni/e mówią, że to ja jestem debili, a nie Ty?

    Może zagrażasz komuś? u władzy*/spec. służbom*/ufo*?!?
    Może byłeś komuś z nich nie posłuszny?!?
    Może jesteś*/byłeś* nie moralny?!?
    Może masz nasrane w karmie i teraz to zbierasz?!?

    *nie potrzebne sreślić

    Spróbuj odpowiedź znaleźć w sobie. Spróbuj przypomnieć sobie wszystkie niezwykłości z
    dzieciństwa (czy może wtedy ktoś Cię hipnotyzował), spróbuj przypomnieć sobie
    wydarzenia z czasu zaraz po narodzinach - może masz jakieś szczególne ustalenia z Ufo
    które łamiesz, spróbuj sobie przypomnieć dlaczego trafiłeś na Ziemię (czy to było za
    karę czy "na ochotnika"), spróbuj sobie przypomnieć z jakiego powodu zostałeś
    stworzony przez Stwórcę (niektórych Ufo gnębi od samego początku gdyż właśnie zostali
    stworzeni by zrobić z nimi porządek). Myślisz, że to nie możliwe?!? Ja uzyskałem info
    na te tematy - więc czemu by nie inni?!? I też mnie mają za czuba. Ale spoko ja już
    mam plan wyjścia z okrążenia i go realizuję.

    Jak masz jakieś nieoczywiste problemy z otoczeniem czy lekarzami, czy po prostu nie
    wiesz o co chodzi i nie wiesz co robić (ze sobą czy ogólnie w życiu), to śmiało pisz
    do mnie na email, bo ja mam spore doświadczenie w tego typu sprawach. Sam przez ponad
    10 lat rozgryzałem tych co mnie oczerniali i to o co chodzi w życiu na Ziemi i w
    kosmosie, więc może będę mógł Ci jakoś pomóc...

  • 6. Data: 2017-07-03 19:23:22
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Monday, July 3, 2017 at 6:17:22 PM UTC+2, s...@g...com wrote:

> [...]
    10 lat rozgryzałem tych co mnie oczerniali i to o co chodzi w życiu na Ziemi i w
    kosmosie, więc może będę mógł Ci jakoś pomóc...

    Następny?

  • 7. Data: 2017-07-03 19:29:57
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 03.07.2017 o 15:50, M.M. pisze:
> [...]
    > 5) Od danej liczby odejmujemy wynik modulo
    > 6) jeśli dana liczba jest większa od zera to skaczemy do 2

    Dzięki

  • 8. Data: 2017-07-03 19:50:45
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Monday, July 3, 2017 at 7:29:57 PM UTC+2, Borneq wrote:

    > Dzięki

    Z dzieleniem jest prościej niż z odejmowaniem, zobacz arkusz z następnego
    posta.

  • 9. Data: 2017-07-03 20:15:58
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczy 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    > Następny?

    stawiam tezę: że algorytm (którego nawet nie chce mi się analizować)
    to powski tester na przynależność do optymalnego dla kandydatów
    zasługujących już na palec wskazujący lidera wolnej europy!

  • 10. Data: 2017-07-03 20:18:37
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczy 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    > *nie potrzebne sreślić

    znaczy chodzi ci o przecfelenie?