  • 1. Data: 2016-08-25 23:29:01
    Temat: Aliexpress.pl (.com)
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Czy ktoś robił tam zakupy? Proszę o wrażenia.
    Własnie zaryzykowałam 50 złotych, więc ewentualnie przeżyję tę stratę :-)

  • 2. Data: 2016-08-26 00:03:38
    Temat: Re: Aliexpress.pl (.com)
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 25 Aug 2016 23:29:01 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Czy ktoś robił tam zakupy? Proszę o wrażenia.
    > Własnie zaryzykowałam 50 złotych, więc ewentualnie przeżyję tę stratę :-)

    Adrs zły w tytule - pl.aliexpress.com

  • 3. Data: 2016-08-26 12:33:02
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    W dniu 2016-08-26 o 00:03, Ikselka pisze:

    > Adrs zły w tytule - pl.aliexpress.com

    Czeka się długo (do miesiąca) na dostawę bo towar jest wysyłany z Chin.
    Ale pewniejsze niż Allegro. Jak przesyłka zaginie to zwracają wszystkie
    koszty. Mi w ciągu dwóch lat na kilkadziesiąt zakupów zaginęły dwie
    przesyłki i nie było żadnych problemów ze zwrotem wpłaconych pieniędzy.
    Płacić najlepiej kartą w USD. Ja używam karty USD wydanej przez kantor
    Alior. Zwrot też robią na kartę. Czasami urząd celny może doliczyć cło.
    Cytat z http://www.chinskikurier.pl/odprawa-celna.html
    "Przesyłki o wartości do 45 Euro (ok. 60 USD), mogą zostać w Polsce
    zwolnione z cła i VAT. Dotyczy to przesyłek zawierających towary w
    małych ilościach o charakterze niehandlowym. Za przywóz o charakterze
    niehandlowym uważa się przesyłki, które maja charakter okazjonalny np.
    raz w miesiącu i zawierają towary wyłącznie na własny użytek odbiorcy
    lub jego rodziny. Decyzja należy do urzędu celnego. W praktyce wiele
    drobnych przesyłek jest zwalnianych z opłat celnych."

  • 4. Data: 2016-08-26 13:29:12
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 26 Aug 2016 12:33:02 +0200, Dąbrowski napisał(a):

    > Czeka się długo (do miesiąca) na dostawę bo towar jest wysyłany z Chin.

    Tak, to wiem, napisane jest tam, więc spokojnie czekam.

    > Ale pewniejsze niż Allegro.

    No proszę, nie przypuszczałabym :-)

> [...]
    > przesyłki i nie było żadnych problemów ze zwrotem wpłaconych pieniędzy.
    > Płacić najlepiej kartą w USD. Ja używam karty USD wydanej przez kantor

    W moim zakupie była opcja płatności kartą Mastercard, więc ją wybrałam,
    zresztą głównie do internetowych płatności używam Mastercard. Niedobry
    wybór w tym konkretnym przypadku?

> [...]
    > lub jego rodziny. Decyzja należy do urzędu celnego. W praktyce wiele
    > drobnych przesyłek jest zwalnianych z opłat celnych."

    Dzięki za podzielenie się wrażeniami i uwagami. Widzę, że jeśli ten
    pierwszy zakup będzie bezproblemowy, to warto tam kupować - przebicie w
    cenach jest wielokrotnie na plus dla klienta w stosunku do cen zakupów w
    Europie.

  • 5. Data: 2016-08-27 11:33:38
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-25 23:29, Ikselka wrote:
    > Czy ktoś robił tam zakupy? Proszę o wrażenia.
    > Własnie zaryzykowałam 50 złotych, więc ewentualnie przeżyję tę stratę :-)

    a) Zwracaj uwagę na opinie. Chińczycy czasem znikają z pieniedzmi.
    b) To że ktoś nazywa Cie w mailu Friendem nic nie znaczy. Maile są
    wysyłane w celu odwiedzenia się od pomysłu otwarcia dispute na tyle
    długo żeby termin reklamacji minął i juz sie nie dało.
    c) otwieraj dispute jak tylko cokolwiek jest źle. Przy duzych zakupach u
    jednaj osoby jest powszechna praktyką "zapomnieć coś włożyć do paczki
    może nie zauważy"
    d) Jeśli paczka nie przychodzi w okolicy gwarantowanego terminu proś o
    wydłuzenie okresu ochrony. Jeśli jest już kilka dni do końca wydłużonego
    - otwierasz dispute bez duskutowania ze sprzedawcą że na pewno dośle.
    e) Towar przeceniony o 50% względem sasiadów jest wirtualny i nie
    dostaniesz go.
    f) zwróc uwagę na walutę, można kupić o procenty drożej/taniej
    zmieniając walutę.
    g) zainwestuj w wirtualna kartę kredytową z mozliwoscią doladowania.
    Uzywanie codziennej wystawia na atak w przypadku wycieku danych z Ali a
    to się kiedys stanie.

    Żadnej litości, oni tam robią niezły biznes na "zapominaniu",
    "pomyłkach", "się zgubiło, doślemy". Mimo to polecam, wiekszość
    sprzedawców jest ok.

    PS. Przesyłki coraz czesciej przychodza z europy, np z Estonii albo
    Szwajcarii.

    PS2. Na 3 okolicznych pocztach jest taka sama praktyka: jeśli przesyłka
    nie miesci się w skrzyne to listonosz nie wrzuca awizo. Przypuszczam że
    na złość. Trzeba dopytywać na poczcie po jakiś 2-3 tygodniach czy już.
    Śledzenie praktycznie kończy się na "wysłano za morze" i nic więcej o
    losach przesyłek w europie nie wiadomo. Rejestrowane sa droższe o kilka
    E i często mają ten sam feler.

  • 6. Data: 2016-08-27 21:24:15
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 27 Aug 2016 11:33:38 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
    > Śledzenie praktycznie kończy się na "wysłano za morze" i nic więcej o
    > losach przesyłek w europie nie wiadomo. Rejestrowane sa droższe o kilka

    Co do "friendowania" to oczywiście nie mam zamiaru łapać się na te zagrywki
    :-))
    Pozostałe uwagi bardzo cenne na przyszłość (bo dopiero zaczynam tam
    kupować) - wielkie dzięki!

  • 7. Data: 2016-08-28 20:55:27
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > e) Towar przeceniony o 50% względem sasiadów jest wirtualny i nie
    > dostaniesz go.

    Ale zdarza się też że firma wchodzi i robi reklamę w ten sposób.
    Kupiłem Power LED'y za 0,03 dolary z wysyłką do Polski. Ograniczenie
    było na jeden wybrany zestaw dla jednego użytkownika (ciekawe
    funkcjonalności ma Ali, nie dało się zamówić drugi raz nawet po 2
    tygodniach)

    > f) zwróc uwagę na walutę, można kupić o procenty drożej/taniej
    > zmieniając walutę.

    Zainstaluj aplikację Ali na Androidzie i kupując przez nią lecą kolejne
    procenty, raz miałem 40% taniej.

    > g) zainwestuj w wirtualna kartę kredytową z mozliwoscią doladowania.
    > Uzywanie codziennej wystawia na atak w przypadku wycieku danych z Ali a
    > to się kiedys stanie.

    Ja płacę przez Przelewy24. Groszowe różnice.

    > Śledzenie praktycznie kończy się na "wysłano za morze" i nic więcej o
    > losach przesyłek w europie nie wiadomo. Rejestrowane sa droższe o kilka
    > E i często mają ten sam feler.

    Tutaj jest dowolność właśnie wysyłki, raz jest śledzenie pod drzwi,
    innym razem tylko do odlotu samolotem, i czasami wyślą inaczej niż się
    wybrało.

    Mimo wszystko podejście sprzedawcy do klienta na "naszym" portalu
    aukcyjnym a tam... No i system komentarzy, nie tylko sprzedawcy ale i
    towar ślicznie opisują. Nawet zdjęcia można dołączyć jak przyszło i jak
    wygląda towar w rzeczywistości.

    Zdrówko.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2016-08-28 23:40:19
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 28 Aug 2016 20:55:27 +0200, Irokez napisał(a):

> [...]
    > aukcyjnym a tam... No i system komentarzy, nie tylko sprzedawcy ale i
    > towar ślicznie opisują. Nawet zdjęcia można dołączyć jak przyszło i jak

    Podoba mi się :-)