eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programming › AlphaZero
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 47

  • 1. Data: 2017-12-27 08:01:34
    Temat: AlphaZero
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Sunday, December 24, 2017 at 5:31:59 PM UTC+1, grapeli23 wrote:
    > [...]
    > Co z tego że biedzisz się nad silnikiem szachowym. Jak googlowe AI po
    > zaprzęgnięciu sporej ilości TPU na 5h bije najlepszy silnik szachowy
    > Stockfish po tak krótkim treningu.

    Tematyka programowania szachów kiedyś bardzo mnie interesowała,
    postanowiłem więc założyć powyższym cytatem specjalny wątek - wątpię, ale
    może się rozwinie.

    Najpierw link
    https://chessprogramming.wikispaces.com/AlphaZero

    Wynika z tego, że AlphaZero wygrywa także w szachy i to z dobrymi
    programami komputerowymi choć warunki gry wzbudzały jakieś
    kontrowersje.


    Pozdrawiam


  • 2. Data: 2017-12-27 08:54:31
    Temat: Re: AlphaZero
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, December 27, 2017 at 8:01:36 AM UTC+1, M.M. wrote:
    > On Sunday, December 24, 2017 at 5:31:59 PM UTC+1, grapeli23 wrote:
    > > [...]
    > > Co z tego że biedzisz się nad silnikiem szachowym. Jak googlowe AI po
    > > zaprzęgnięciu sporej ilości TPU na 5h bije najlepszy silnik szachowy
    > > Stockfish po tak krótkim treningu.
    >
    > Tematyka programowania szachów kiedyś bardzo mnie interesowała,
    > postanowiłem więc założyć powyższym cytatem specjalny wątek - wątpię, ale
    > może się rozwinie.
    >
    > Najpierw link
    > https://chessprogramming.wikispaces.com/AlphaZero
    >
    > Wynika z tego, że AlphaZero wygrywa także w szachy i to z dobrymi
    > programami komputerowymi choć warunki gry wzbudzały jakieś
    > kontrowersje.
    >
    >
    > Pozdrawiam

    Na szybko wygooglane kontrowersje:

    http://www.talkchess.com/forum/viewtopic.php?topic_v
    iew=threads&p=745180&t=66121

    Pozdrawiam


  • 3. Data: 2017-12-27 08:57:30
    Temat: Re: AlphaZero
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, December 27, 2017 at 8:54:32 AM UTC+1, M.M. wrote:
    > On Wednesday, December 27, 2017 at 8:01:36 AM UTC+1, M.M. wrote:
    > > On Sunday, December 24, 2017 at 5:31:59 PM UTC+1, grapeli23 wrote:
    > > > [...]
    > > > Co z tego że biedzisz się nad silnikiem szachowym. Jak googlowe AI po
    > > > zaprzęgnięciu sporej ilości TPU na 5h bije najlepszy silnik szachowy
    > > > Stockfish po tak krótkim treningu.
    > >
    > > Tematyka programowania szachów kiedyś bardzo mnie interesowała,
    > > postanowiłem więc założyć powyższym cytatem specjalny wątek - wątpię, ale
    > > może się rozwinie.
    > >
    > > Najpierw link
    > > https://chessprogramming.wikispaces.com/AlphaZero
    > >
    > > Wynika z tego, że AlphaZero wygrywa także w szachy i to z dobrymi
    > > programami komputerowymi choć warunki gry wzbudzały jakieś
    > > kontrowersje.
    > >
    > >
    > > Pozdrawiam
    >
    > Na szybko wygooglane kontrowersje:
    >
    > http://www.talkchess.com/forum/viewtopic.php?topic_v
    iew=threads&p=745180&t=66121
    >
    > Pozdrawiam

    Sorki że na raty, tutaj też ciekawe:

    http://www.talkchess.com/forum/viewtopic.php?topic_v
    iew=threads&p=743977&t=66062

    Pozdrawiam


  • 4. Data: 2017-12-29 05:47:19
    Temat: Re: AlphaZero
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, December 27, 2017 at 8:57:32 AM UTC+1, M.M. wrote:
    > On Wednesday, December 27, 2017 at 8:54:32 AM UTC+1, M.M. wrote:
    > > On Wednesday, December 27, 2017 at 8:01:36 AM UTC+1, M.M. wrote:
    > > > On Sunday, December 24, 2017 at 5:31:59 PM UTC+1, grapeli23 wrote:
    > > > > [...]
    > > > > Co z tego że biedzisz się nad silnikiem szachowym. Jak googlowe AI po
    > > > > zaprzęgnięciu sporej ilości TPU na 5h bije najlepszy silnik szachowy
    > > > > Stockfish po tak krótkim treningu.
    > > >
    > > > Tematyka programowania szachów kiedyś bardzo mnie interesowała,
    > > > postanowiłem więc założyć powyższym cytatem specjalny wątek - wątpię, ale
    > > > może się rozwinie.
    > > >
    > > > Najpierw link
    > > > https://chessprogramming.wikispaces.com/AlphaZero
    > > >
    > > > Wynika z tego, że AlphaZero wygrywa także w szachy i to z dobrymi
    > > > programami komputerowymi choć warunki gry wzbudzały jakieś
    > > > kontrowersje.
    > > >
    > > >
    > > > Pozdrawiam
    > >
    > > Na szybko wygooglane kontrowersje:
    > >
    > > http://www.talkchess.com/forum/viewtopic.php?topic_v
    iew=threads&p=745180&t=66121
    > >
    > > Pozdrawiam
    >
    > Sorki że na raty, tutaj też ciekawe:
    >
    > http://www.talkchess.com/forum/viewtopic.php?topic_v
    iew=threads&p=743977&t=66062
    >
    > Pozdrawiam

    I co koledzy, koleżanki? Czyżbym miał niestety rację, że nikt się nie
    wypowie? Na pewno zagląda tutaj niejedna osoba mogąca coś interesującego
    powiedzieć o programowaniu gier dwuosobowych, o sztucznych sieciach
    neuronowych, o uczeniu maszynowym, o TPU i w ogóle o googlowej platformie
    do maszynowego uczenia. Można u googla nawet dostać 300USD do wydania
    na tej platformie, ale przy rejestracji numer karty trzeba podać.

    Wracając do AlphaZero. Program (rzekomo) począwszy od losowego stanu, w ciągu
    zaledwie czterech godzin uczenia, osiągnął poziom najlepszego programu
    szachowego, a nawet go pokonał w meczu składającym się ze 100 gier. AlphaZero
    żadnej gry nie przegrał, większość gier zremisował i niecałe 30 gier wygrał.

    Krótki czas uczenia nie imponuje mi. Osobiście, gdy używałem liniowego neuronu,
    to szybkie uczenie być może nawet było moim problemem. Mój program, po 2-4
    dobach uczenia liniowego neuronu na jednym komputerze, osiągał swoje maksimum
    Po dłuższym uczeniu grał gorzej. Imponuje mi to, że udało im się osiągnąć
    wysoką jakość gry w oparciu o dużą siec neuronową. Gdy ja próbowałem uczyć
    większe sieci, to raczej nie odnosiłem żadnych sukcesów.


    Co Wy na to wszystko?

    Pozdrawiam






  • 5. Data: 2017-12-29 15:03:05
    Temat: Re: AlphaZero
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu piątek, 29 grudnia 2017 05:47:20 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:
    > On Wednesday, December 27, 2017 at 8:57:32 AM UTC+1, M.M. wrote:
    > > On Wednesday, December 27, 2017 at 8:54:32 AM UTC+1, M.M. wrote:
    > > > On Wednesday, December 27, 2017 at 8:01:36 AM UTC+1, M.M. wrote:
    > > > > On Sunday, December 24, 2017 at 5:31:59 PM UTC+1, grapeli23 wrote:
    > > > > > [...]
    > > > > > Co z tego że biedzisz się nad silnikiem szachowym. Jak googlowe AI po
    > > > > > zaprzęgnięciu sporej ilości TPU na 5h bije najlepszy silnik szachowy
    > > > > > Stockfish po tak krótkim treningu.
    > > > >
    > > > > Tematyka programowania szachów kiedyś bardzo mnie interesowała,
    > > > > postanowiłem więc założyć powyższym cytatem specjalny wątek - wątpię, ale
    > > > > może się rozwinie.
    > > > >
    > > > > Najpierw link
    > > > > https://chessprogramming.wikispaces.com/AlphaZero
    > > > >
    > > > > Wynika z tego, że AlphaZero wygrywa także w szachy i to z dobrymi
    > > > > programami komputerowymi choć warunki gry wzbudzały jakieś
    > > > > kontrowersje.
    > > > >
    > > > >
    > > > > Pozdrawiam
    > > >
    > > > Na szybko wygooglane kontrowersje:
    > > >
    > > > http://www.talkchess.com/forum/viewtopic.php?topic_v
    iew=threads&p=745180&t=66121
    > > >
    > > > Pozdrawiam
    > >
    > > Sorki że na raty, tutaj też ciekawe:
    > >
    > > http://www.talkchess.com/forum/viewtopic.php?topic_v
    iew=threads&p=743977&t=66062
    > >
    > > Pozdrawiam
    >
    > I co koledzy, koleżanki? Czyżbym miał niestety rację, że nikt się nie
    > wypowie? Na pewno zagląda tutaj niejedna osoba mogąca coś interesującego
    > powiedzieć o programowaniu gier dwuosobowych, o sztucznych sieciach
    > neuronowych, o uczeniu maszynowym, o TPU i w ogóle o googlowej platformie
    > do maszynowego uczenia. Można u googla nawet dostać 300USD do wydania
    > na tej platformie, ale przy rejestracji numer karty trzeba podać.
    >
    > Wracając do AlphaZero. Program (rzekomo) począwszy od losowego stanu, w ciągu
    > zaledwie czterech godzin uczenia, osiągnął poziom najlepszego programu
    > szachowego, a nawet go pokonał w meczu składającym się ze 100 gier. AlphaZero
    > żadnej gry nie przegrał, większość gier zremisował i niecałe 30 gier wygrał.
    >
    > Krótki czas uczenia nie imponuje mi. Osobiście, gdy używałem liniowego neuronu,
    > to szybkie uczenie być może nawet było moim problemem. Mój program, po 2-4
    > dobach uczenia liniowego neuronu na jednym komputerze, osiągał swoje maksimum
    > Po dłuższym uczeniu grał gorzej. Imponuje mi to, że udało im się osiągnąć
    > wysoką jakość gry w oparciu o dużą siec neuronową. Gdy ja próbowałem uczyć
    > większe sieci, to raczej nie odnosiłem żadnych sukcesów.
    >
    >
    > Co Wy na to wszystko?
    >
    > Pozdrawiam

    mysle ze wiekszosc ludzi sie tym po prostu nie interesuje... jest wiele tematow w
    programowaniu do wyboru a ten jest tez czescia programowania ale malo rzutuje na inne
    te bardziej 'wymagane' w ogolnym programowaniu wiec spokojnie mozna sobie
    darowac

    ale moze kolega pisac.. kto chce sobie przeczyta.. kto chce wlaczy sie do dyskusji,
    ja nie widze problemu ale sam
    zajmuje sie innymi rzeczami (wczesniej troche winsoka terez troche driverow/WDM
    a za jakis czas podejme jeszcze costam nowego..jeszcze nie wiem co trzeba sie
    powaznie zastanowic)


  • 6. Data: 2017-12-29 15:08:49
    Temat: Re: AlphaZero
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu piątek, 29 grudnia 2017 15:03:07 UTC+1 użytkownik fir napisał:
    > W dniu piątek, 29 grudnia 2017 05:47:20 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:
    > > On Wednesday, December 27, 2017 at 8:57:32 AM UTC+1, M.M. wrote:
    > > > On Wednesday, December 27, 2017 at 8:54:32 AM UTC+1, M.M. wrote:
    > > > > On Wednesday, December 27, 2017 at 8:01:36 AM UTC+1, M.M. wrote:
    > > > > > On Sunday, December 24, 2017 at 5:31:59 PM UTC+1, grapeli23 wrote:
    > > > > > > [...]
    > > > > > > Co z tego że biedzisz się nad silnikiem szachowym. Jak googlowe AI po
    > > > > > > zaprzęgnięciu sporej ilości TPU na 5h bije najlepszy silnik szachowy
    > > > > > > Stockfish po tak krótkim treningu.
    > > > > >
    > > > > > Tematyka programowania szachów kiedyś bardzo mnie interesowała,
    > > > > > postanowiłem więc założyć powyższym cytatem specjalny wątek - wątpię, ale
    > > > > > może się rozwinie.
    > > > > >
    > > > > > Najpierw link
    > > > > > https://chessprogramming.wikispaces.com/AlphaZero
    > > > > >
    > > > > > Wynika z tego, że AlphaZero wygrywa także w szachy i to z dobrymi
    > > > > > programami komputerowymi choć warunki gry wzbudzały jakieś
    > > > > > kontrowersje.
    > > > > >
    > > > > >
    > > > > > Pozdrawiam
    > > > >
    > > > > Na szybko wygooglane kontrowersje:
    > > > >
    > > > > http://www.talkchess.com/forum/viewtopic.php?topic_v
    iew=threads&p=745180&t=66121
    > > > >
    > > > > Pozdrawiam
    > > >
    > > > Sorki że na raty, tutaj też ciekawe:
    > > >
    > > > http://www.talkchess.com/forum/viewtopic.php?topic_v
    iew=threads&p=743977&t=66062
    > > >
    > > > Pozdrawiam
    > >
    > > I co koledzy, koleżanki? Czyżbym miał niestety rację, że nikt się nie
    > > wypowie? Na pewno zagląda tutaj niejedna osoba mogąca coś interesującego
    > > powiedzieć o programowaniu gier dwuosobowych, o sztucznych sieciach
    > > neuronowych, o uczeniu maszynowym, o TPU i w ogóle o googlowej platformie
    > > do maszynowego uczenia. Można u googla nawet dostać 300USD do wydania
    > > na tej platformie, ale przy rejestracji numer karty trzeba podać.
    > >
    > > Wracając do AlphaZero. Program (rzekomo) począwszy od losowego stanu, w ciągu
    > > zaledwie czterech godzin uczenia, osiągnął poziom najlepszego programu
    > > szachowego, a nawet go pokonał w meczu składającym się ze 100 gier. AlphaZero
    > > żadnej gry nie przegrał, większość gier zremisował i niecałe 30 gier wygrał.
    > >
    > > Krótki czas uczenia nie imponuje mi. Osobiście, gdy używałem liniowego neuronu,
    > > to szybkie uczenie być może nawet było moim problemem. Mój program, po 2-4
    > > dobach uczenia liniowego neuronu na jednym komputerze, osiągał swoje maksimum
    > > Po dłuższym uczeniu grał gorzej. Imponuje mi to, że udało im się osiągnąć
    > > wysoką jakość gry w oparciu o dużą siec neuronową. Gdy ja próbowałem uczyć
    > > większe sieci, to raczej nie odnosiłem żadnych sukcesów.
    > >
    > >
    > > Co Wy na to wszystko?
    > >
    > > Pozdrawiam
    >
    > mysle ze wiekszosc ludzi sie tym po prostu nie interesuje... jest wiele tematow w
    programowaniu do wyboru a ten jest tez czescia programowania ale malo rzutuje na inne
    te bardziej 'wymagane' w ogolnym programowaniu wiec spokojnie mozna sobie
    > darowac
    >
    > ale moze kolega pisac.. kto chce sobie przeczyta.. kto chce wlaczy sie do dyskusji,
    ja nie widze problemu ale sam
    > zajmuje sie innymi rzeczami (wczesniej troche winsoka terez troche driverow/WDM
    > a za jakis czas podejme jeszcze costam nowego..jeszcze nie wiem co trzeba sie
    powaznie zastanowic)

    ps "teoria gier" czy tez "praktyką ai w grach" sie niejako interesuje ale z innego
    punktu, bardziej mi pasuje rozkminainie sytuacji gdy mamy dwu graczy i jeden ma
    mala druzyne postaci/pionkow drugi tez ma druzyne postaci/pionkow (druzyny moga byc
    tez rozne niekoniecznie symetryczne)

    rozkmnianie jak napisac kody ai by wynikalo z tego cos ciekawego/jakas ciekawa
    gra/zachowanie czy przydatne algorytmy - by mnie interesowalo ale raczej nie powinny
    to byc szachy tylko cos lekko bardziej podchodzacego pod prosta gre rpg albo arcade

    o ttm bym chetnie pogadal ale ciezko to ugryzc (juz pare razy sie nad tym 'czailem'
    ale jakos niewiele z tego jakiegokolwiek konkretu wychodzilo)


  • 7. Data: 2017-12-29 19:11:32
    Temat: Re: AlphaZero
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Fri, 29 Dec 2017 06:08:49 -0800 (PST), fir wrote:

    >>> I co koledzy, koleżanki? Czyżbym miał niestety rację, że nikt się nie
    >>> wypowie? Na pewno zagląda tutaj niejedna osoba mogąca coś interesującego
    >>> powiedzieć o programowaniu gier dwuosobowych, o sztucznych sieciach
    >>> neuronowych, o uczeniu maszynowym, o TPU i w ogóle o googlowej platformie
    >>> do maszynowego uczenia. Można u googla nawet dostać 300USD do wydania
    >>> na tej platformie, ale przy rejestracji numer karty trzeba podać.
    >>>
    >>> Wracając do AlphaZero. Program (rzekomo) począwszy od losowego stanu, w ciągu
    >>> zaledwie czterech godzin uczenia, osiągnął poziom najlepszego programu
    >>> szachowego, a nawet go pokonał w meczu składającym się ze 100 gier. AlphaZero
    >>> żadnej gry nie przegrał, większość gier zremisował i niecałe 30 gier wygrał.
    >>>
    >>> Krótki czas uczenia nie imponuje mi. Osobiście, gdy używałem liniowego neuronu,
    >>> to szybkie uczenie być może nawet było moim problemem. Mój program, po 2-4
    >>> dobach uczenia liniowego neuronu na jednym komputerze, osiągał swoje maksimum
    >>> Po dłuższym uczeniu grał gorzej. Imponuje mi to, że udało im się osiągnąć
    >>> wysoką jakość gry w oparciu o dużą siec neuronową. Gdy ja próbowałem uczyć
    >>> większe sieci, to raczej nie odnosiłem żadnych sukcesów.
    >>>
    >>>
    >>> Co Wy na to wszystko?
    >>>
    >>> Pozdrawiam
    >>
    >> mysle ze wiekszosc ludzi sie tym po prostu nie interesuje... jest wiele tematow w
    programowaniu do wyboru a ten jest tez czescia programowania ale malo rzutuje na inne
    te bardziej 'wymagane' w ogolnym programowaniu wiec spokojnie mozna sobie
    >> darowac
    >>
    >> ale moze kolega pisac.. kto chce sobie przeczyta.. kto chce wlaczy sie do
    dyskusji, ja nie widze problemu ale sam
    >> zajmuje sie innymi rzeczami (wczesniej troche winsoka terez troche driverow/WDM
    >> a za jakis czas podejme jeszcze costam nowego..jeszcze nie wiem co trzeba sie
    powaznie zastanowic)
    >
    > ps "teoria gier" czy tez "praktyką ai w grach" sie niejako interesuje ale z innego
    > punktu, bardziej mi pasuje rozkminainie sytuacji gdy mamy dwu graczy i jeden ma
    > mala druzyne postaci/pionkow drugi tez ma druzyne postaci/pionkow (druzyny moga byc
    tez rozne niekoniecznie symetryczne)
    >
    > rozkmnianie jak napisac kody ai by wynikalo z tego cos ciekawego/jakas ciekawa
    gra/zachowanie czy przydatne algorytmy - by mnie interesowalo ale raczej nie powinny
    to byc szachy tylko cos lekko bardziej podchodzacego pod prosta gre rpg albo arcade
    >
    > o ttm bym chetnie pogadal ale ciezko to ugryzc (juz pare razy sie nad tym 'czailem'
    ale jakos niewiele z tego jakiegokolwiek konkretu wychodzilo)

    twoje sockety, winapi i rpgi są przy tym o czym pisze MM mniej więcej tak
    ciekawe i skomplikowane jak taczka jednokołowa z ogumieniem pełnym obok
    bolida formuły 1.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka


  • 8. Data: 2017-12-29 20:12:17
    Temat: Re: AlphaZero
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu piątek, 29 grudnia 2017 19:11:36 UTC+1 użytkownik Roman Tyczka napisał:
    > On Fri, 29 Dec 2017 06:08:49 -0800 (PST), fir wrote:
    >
    > >>> I co koledzy, koleżanki? Czyżbym miał niestety rację, że nikt się nie
    > >>> wypowie? Na pewno zagląda tutaj niejedna osoba mogąca coś interesującego
    > >>> powiedzieć o programowaniu gier dwuosobowych, o sztucznych sieciach
    > >>> neuronowych, o uczeniu maszynowym, o TPU i w ogóle o googlowej platformie
    > >>> do maszynowego uczenia. Można u googla nawet dostać 300USD do wydania
    > >>> na tej platformie, ale przy rejestracji numer karty trzeba podać.
    > >>>
    > >>> Wracając do AlphaZero. Program (rzekomo) począwszy od losowego stanu, w ciągu
    > >>> zaledwie czterech godzin uczenia, osiągnął poziom najlepszego programu
    > >>> szachowego, a nawet go pokonał w meczu składającym się ze 100 gier. AlphaZero
    > >>> żadnej gry nie przegrał, większość gier zremisował i niecałe 30 gier wygrał.
    > >>>
    > >>> Krótki czas uczenia nie imponuje mi. Osobiście, gdy używałem liniowego neuronu,
    > >>> to szybkie uczenie być może nawet było moim problemem. Mój program, po 2-4
    > >>> dobach uczenia liniowego neuronu na jednym komputerze, osiągał swoje maksimum
    > >>> Po dłuższym uczeniu grał gorzej. Imponuje mi to, że udało im się osiągnąć
    > >>> wysoką jakość gry w oparciu o dużą siec neuronową. Gdy ja próbowałem uczyć
    > >>> większe sieci, to raczej nie odnosiłem żadnych sukcesów.
    > >>>
    > >>>
    > >>> Co Wy na to wszystko?
    > >>>
    > >>> Pozdrawiam
    > >>
    > >> mysle ze wiekszosc ludzi sie tym po prostu nie interesuje... jest wiele tematow
    w programowaniu do wyboru a ten jest tez czescia programowania ale malo rzutuje na
    inne te bardziej 'wymagane' w ogolnym programowaniu wiec spokojnie mozna sobie
    > >> darowac
    > >>
    > >> ale moze kolega pisac.. kto chce sobie przeczyta.. kto chce wlaczy sie do
    dyskusji, ja nie widze problemu ale sam
    > >> zajmuje sie innymi rzeczami (wczesniej troche winsoka terez troche driverow/WDM
    > >> a za jakis czas podejme jeszcze costam nowego..jeszcze nie wiem co trzeba sie
    powaznie zastanowic)
    > >
    > > ps "teoria gier" czy tez "praktyką ai w grach" sie niejako interesuje ale z
    innego
    > > punktu, bardziej mi pasuje rozkminainie sytuacji gdy mamy dwu graczy i jeden ma
    > > mala druzyne postaci/pionkow drugi tez ma druzyne postaci/pionkow (druzyny moga
    byc tez rozne niekoniecznie symetryczne)
    > >
    > > rozkmnianie jak napisac kody ai by wynikalo z tego cos ciekawego/jakas ciekawa
    gra/zachowanie czy przydatne algorytmy - by mnie interesowalo ale raczej nie powinny
    to byc szachy tylko cos lekko bardziej podchodzacego pod prosta gre rpg albo arcade
    > >
    > > o ttm bym chetnie pogadal ale ciezko to ugryzc (juz pare razy sie nad tym
    'czailem' ale jakos niewiele z tego jakiegokolwiek konkretu wychodzilo)
    >
    > twoje sockety, winapi i rpgi są przy tym o czym pisze MM mniej więcej tak
    > ciekawe i skomplikowane jak taczka jednokołowa z ogumieniem pełnym obok
    > bolida formuły 1.
    >

    mysle ze tak sie wlasnie moze wydawac idiotom (i to jest odzielny problem ze ci
    idioci pozniej czestują mnie swoimi wizjami
    bez pytania czy jestem nimi zainteresowany, jeszcze jeden taki komentarz i kolege
    jakos odfiltruje mimo ze nie mam sprzetowego filtra
    )


  • 9. Data: 2017-12-29 20:17:19
    Temat: Re: AlphaZero
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu piątek, 29 grudnia 2017 20:12:19 UTC+1 użytkownik fir napisał:
    > W dniu piątek, 29 grudnia 2017 19:11:36 UTC+1 użytkownik Roman Tyczka napisał:
    > > On Fri, 29 Dec 2017 06:08:49 -0800 (PST), fir wrote:
    > >
    > > >>> I co koledzy, koleżanki? Czyżbym miał niestety rację, że nikt się nie
    > > >>> wypowie? Na pewno zagląda tutaj niejedna osoba mogąca coś interesującego
    > > >>> powiedzieć o programowaniu gier dwuosobowych, o sztucznych sieciach
    > > >>> neuronowych, o uczeniu maszynowym, o TPU i w ogóle o googlowej platformie
    > > >>> do maszynowego uczenia. Można u googla nawet dostać 300USD do wydania
    > > >>> na tej platformie, ale przy rejestracji numer karty trzeba podać.
    > > >>>
    > > >>> Wracając do AlphaZero. Program (rzekomo) począwszy od losowego stanu, w ciągu

    > > >>> zaledwie czterech godzin uczenia, osiągnął poziom najlepszego programu
    > > >>> szachowego, a nawet go pokonał w meczu składającym się ze 100 gier. AlphaZero
    > > >>> żadnej gry nie przegrał, większość gier zremisował i niecałe 30 gier wygrał.
    > > >>>
    > > >>> Krótki czas uczenia nie imponuje mi. Osobiście, gdy używałem liniowego
    neuronu,
    > > >>> to szybkie uczenie być może nawet było moim problemem. Mój program, po 2-4
    > > >>> dobach uczenia liniowego neuronu na jednym komputerze, osiągał swoje maksimum
    > > >>> Po dłuższym uczeniu grał gorzej. Imponuje mi to, że udało im się osiągnąć
    > > >>> wysoką jakość gry w oparciu o dużą siec neuronową. Gdy ja próbowałem uczyć
    > > >>> większe sieci, to raczej nie odnosiłem żadnych sukcesów.
    > > >>>
    > > >>>
    > > >>> Co Wy na to wszystko?
    > > >>>
    > > >>> Pozdrawiam
    > > >>
    > > >> mysle ze wiekszosc ludzi sie tym po prostu nie interesuje... jest wiele
    tematow w programowaniu do wyboru a ten jest tez czescia programowania ale malo
    rzutuje na inne te bardziej 'wymagane' w ogolnym programowaniu wiec spokojnie mozna
    sobie
    > > >> darowac
    > > >>
    > > >> ale moze kolega pisac.. kto chce sobie przeczyta.. kto chce wlaczy sie do
    dyskusji, ja nie widze problemu ale sam
    > > >> zajmuje sie innymi rzeczami (wczesniej troche winsoka terez troche
    driverow/WDM
    > > >> a za jakis czas podejme jeszcze costam nowego..jeszcze nie wiem co trzeba sie
    powaznie zastanowic)
    > > >
    > > > ps "teoria gier" czy tez "praktyką ai w grach" sie niejako interesuje ale z
    innego
    > > > punktu, bardziej mi pasuje rozkminainie sytuacji gdy mamy dwu graczy i jeden ma
    > > > mala druzyne postaci/pionkow drugi tez ma druzyne postaci/pionkow (druzyny moga
    byc tez rozne niekoniecznie symetryczne)
    > > >
    > > > rozkmnianie jak napisac kody ai by wynikalo z tego cos ciekawego/jakas ciekawa
    gra/zachowanie czy przydatne algorytmy - by mnie interesowalo ale raczej nie powinny
    to byc szachy tylko cos lekko bardziej podchodzacego pod prosta gre rpg albo arcade
    > > >
    > > > o ttm bym chetnie pogadal ale ciezko to ugryzc (juz pare razy sie nad tym
    'czailem' ale jakos niewiele z tego jakiegokolwiek konkretu wychodzilo)
    > >
    > > twoje sockety, winapi i rpgi są przy tym o czym pisze MM mniej więcej tak
    > > ciekawe i skomplikowane jak taczka jednokołowa z ogumieniem pełnym obok
    > > bolida formuły 1.
    > >
    >
    > mysle ze tak sie wlasnie moze wydawac idiotom (i to jest odzielny problem ze ci
    idioci pozniej czestują mnie swoimi wizjami
    > bez pytania czy jestem nimi zainteresowany, jeszcze jeden taki komentarz i kolege
    jakos odfiltruje mimo ze nie mam sprzetowego filtra
    > )

    po zastanowieniu i po poczytaniu tutejszego bydla postanowilem znowu zniknac z tej
    grupy - poziom jest tu o wiele zbyt niski
    by moc to zdzierzyc nawet żartem... good bye, moze zjrze za pol roku


  • 10. Data: 2017-12-29 20:49:13
    Temat: Re: AlphaZero
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "fir" <p...@g...com> napisał:

    > po zastanowieniu i po poczytaniu tutejszego bydla postanowilem znowu zniknac z tej
    grupy -
    > poziom jest tu o wiele zbyt niski by moc to zdzierzyc nawet żartem... good bye,
    moze zjrze za pol
    > roku

    Mam nadzieje, ze ci zakało nap..ą wreszcie pod jakimś Borodino i zapuszkuja na zawsze
    na jakiejś
    Elbie..

    AK

strony : [ 1 ] . 2 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: