  • 1. Data: 2018-01-15 15:27:28
    Temat: Alternator - co lepsze nowy zamiennik czy regeneracja?
    Od: z <...@...pl>

    Pacjent YarisI D4D

    Czy ta dzisiejsza chińszczyzna się do czegoś nadaje czy lepiej
    regenerować oryginalny alternator.
    Bardziej zależy mi na jakości niż na cenie jak już samochód i tak stoi
    kilka dni w warsztacie.

  • 2. Data: 2018-01-15 15:38:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.01.2018 o 15:27, z pisze:
> [...]
    > regenerować oryginalny alternator.
    > Bardziej zależy mi na jakości niż na cenie jak już samochód i tak stoi

    Ja bym brał regenerację - pewnie i taniej i lepiej.

    Shrek

  • 3. Data: 2018-01-15 15:53:55
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-01-15 o 15:27, z pisze:
> [...]
    > regenerować oryginalny alternator.
    > Bardziej zależy mi na jakości niż na cenie jak już samochód i tak stoi

    Jakie miasto?
    Jak miałem padnięty alternator w Avensisie to podjechałem do ASO
    (wcześniej naładowałem w tym celu akumulator) i uwinęli się w ciągu
    jednego dnia z wymianą na regenerowany. Regenerowany alternator
    dostarczył Elex. Potem jeździłem tym samochodem co prawda tylko pół roku
    i sprzedałem, ale ten regenerowany alternator działał bez uwag.
    Prawdopodobnie ASO mając współpracę z Elexem zamówiło alternator "z
    góry", czyli nie musieli najpierw wymontowywać alternatora, żeby go
    zawieźć do Elexu i przywieźć regenerowany i dopiero montować, tylko Elex
    dostarczył szybko alternator i wtedy auto poszło na stanowisko, gdzie
    zrobili podmianę i potem odesłali zużyty do Elexu. Koszty całej imprezy
    były o 20 zł wyższe niż w warsztacie u pana Henia, gdzie czekałbym kilka
    dni na przeprowadzenie wszystkich kolejnych etapów operacji.

  • 4. Data: 2018-01-15 16:07:49
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > regenerować oryginalny alternator.
    > Bardziej zależy mi na jakości niż na cenie jak już samochód i tak stoi

    Dwa razy wymieniałem, zawsze na regenerowany. Raz trwało to tydzień,
    poprzez warsztat, za drugim razem samodzielnie zawiozłem do gościa
    zajmującego się regeneracją takich rzeczy i zrobił na drugi dzień. Koszt
    ok 150 PLN, mniejszy od chińszczyzny o ok 50-60. Oba pojedzily po 3-4
    lata, aż do sprzedaży samochodów, bez najmniejszych problemów. Ale było
    to ponad 10 lat temu, teraz może być drożej.

    Regenerowałbym znowu, gdyby zaszła taka potrzeba.

    --
    Yogi(n)

  • 5. Data: 2018-01-15 16:25:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
    >Czy ta dzisiejsza chińszczyzna się do czegoś nadaje czy lepiej
    >regenerować oryginalny alternator.
    >Bardziej zależy mi na jakości niż na cenie jak już samochód i tak
    >stoi kilka dni w warsztacie.

    Przy regeneracji nie powinien stac - teraz tak to zalatwiaja, ze
    dostarczaja "nowy", tzn zregenerowany, a twoj stary zabieraja ... i
    sobie spokojnie regeneruja dla nastepnego klienta.
    Warsztat ma tylko z pol godzinki roboty na wymiane.

    Powinno byc tez sporo ze szrotow na allegro, chyba, ze to jakis nowy
    model.

    Jakosc ... Chinczykom nie wierze, i Wlochom tez nie wierze, nawet
    lozyska SKF trzeba sprawdzic gdzie made in.
    Ale niektore usterki alternatorow sa wredne, lepiej, zeby to sobie na
    spokojnie zregenerowali.

    J.

  • 6. Data: 2018-01-15 17:26:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.01.2018 o 16:25, J.F. pisze:

    > Powinno byc tez sporo ze szrotow na allegro, chyba, ze to jakis nowy model.

    No ale jak kupisz szrota, to znów może zaraz paść. NIe wydziwiać, tylko
    regeneracja. Zwłaszcza jak samochód z tych starszych i mniej sypiących się

    Shrek

  • 7. Data: 2018-01-15 22:29:20
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > regenerować oryginalny alternator.
    > Bardziej zależy mi na jakości niż na cenie jak już samochód i tak stoi

    Regeneracja
    Regenerowałem teraz w Lagunie 2.
    123 zeta :)

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2018-01-15 22:58:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 15 Jan 2018 15:27:28 +0100, z napisał(a):

> [...]
    > regenerować oryginalny alternator.
    > Bardziej zależy mi na jakości niż na cenie jak już samochód i tak stoi

    Moim zdaniem zależy co się dzieje.

    W 90% problem z alternatorem to wykończone szczotki lub łożyskaa - w takim
    wypadku regeneracja będzie lepszym pomysłem.

    Natomiast jak uszkodzeniu uległo uzwojenie i trzeba to przewijać, to chyba
    nie ma to sensu - wtedy kupiłbym używany oryginał i go zregenerował
    (szczotki+łożyska) ;)

  • 9. Data: 2018-01-16 09:55:08
    Od: z <...@...pl>

    Dzięki wszystkim. Tak się bałem że stara dobra procedura z przed 10 lat
    ;-) w zalewie nowoczesnego marketingu już nieaktualna.
    Dalej wymiana porządnego (zepsutego) Bosha na nowe śliczne niewiadomo co
    nie jest dobrym pomysłem.
    Niestety trafiłem na zarobiony warsztat aczkolwiek polecany przez
    kolegów (w sumie dużego wyboru nie miałem jak prąd się kończył)

  • 10. Data: 2018-01-16 10:55:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >Dalej wymiana porządnego (zepsutego) Bosha na nowe śliczne niewiadomo
    >co nie jest dobrym pomysłem.

    Tak ogolnie to chinczycy opanowali produkcje silnikow. Na 5 lat
    powinien starczyc ... za chinskie lozyska nie recze.

    >Niestety trafiłem na zarobiony warsztat aczkolwiek polecany przez
    >kolegów (w sumie dużego wyboru nie miałem jak prąd się kończył)

    A byl watek po co w aucie woltomierz :-)

    J.