eGospodarka.pl

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › Alternator samochodowy - moc ciągła.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 28

  • 1. Data: 2018-04-13 16:52:40
    Temat: Alternator samochodowy - moc ciągła.
    Od: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    Bry,

    Alternatory samochodowe mają prąd maksymalny zazwyczaj w przedziale
    50-120A czyli moc maksymalną w granicach ok 1.5 kW. Jaka jest ich
    faktyczna (oczywiście szacunkowa) moc ciągła, nie grożąca ich
    przegrzaniem i uszkodzeniem?

    G.B.



  • 2. Data: 2018-04-13 17:31:08
    Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Brzeczyszczykiewicz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:paqg7n$1qeh$...@g...aioe.org...
    >Alternatory samochodowe mają prąd maksymalny zazwyczaj w przedziale
    >50-120A czyli moc maksymalną w granicach ok 1.5 kW. Jaka jest ich
    >faktyczna (oczywiście szacunkowa) moc ciągła, nie grożąca ich
    >przegrzaniem i uszkodzeniem?

    Chyba nigdy nie widzialem takiego parametru.

    Ten drut w srodku nie wyglada na zbyt gruby, ale moze jednak daja rade
    pociagnac nominalny prad calkiem dlugo ?

    Niektorzy montuja sobie drugi alternator ... i ciekawe - zeby na
    wolnych obrotach pradu starczylo,
    czy brakowalo im takze na szybkich obrotach, a altka nie spalili :-)

    Tylko maly niuans - jak tak alternator na pelnych obrotach sobie
    chodzi, to zapewne samochod szybko jedzie, i powietrze chlodzi dobrze,
    a jeszcze wiatrak wspomaga.


    http://www.bosch-motorsport.de/media/catalog_resourc
    es/alternator_b3_lin_datasheet_51_en_13619552267pdf.
    pdf

    "Measured with U=13.1 V and t=20 min"
    "Rectifier diodes are designed and proved for B+ continuous output
    current of 210 A.
    The alternator is able to support more current, but this must be
    restricted for short time to prevent the destroying of rectifier
    diodes"

    No ale to chyba nie jest seryjny altek.

    J.



  • 3. Data: 2018-04-13 18:03:57
    Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 13.04.2018 o 16:52, Grzegorz Brzeczyszczykiewicz pisze:
    > Bry,
    >
    > Alternatory samochodowe mają prąd maksymalny zazwyczaj w przedziale
    > 50-120A czyli moc maksymalną w granicach ok 1.5 kW. Jaka jest ich
    > faktyczna (oczywiście szacunkowa) moc ciągła, nie grożąca ich
    > przegrzaniem i uszkodzeniem?
    >
    > G.B.
    tak bardziej z praktyki - napewno wytrzyma 500 wat, może nawet 1000 ale
    nie więcej. widywałem alternatory w pewnych maszynach gdzie jest
    wymagane stabilne - prawie 2000wat, były zdecydowanie większe od tego co
    mamy w samochodach. Natomiast 500 watowy silnik wiertarki nie wytrzyma
    pracy ciągłej, ale jest zdecydowanie mniejszy od alternatora. stąd
    widełki 500-1000W

    ToMasz


  • 4. Data: 2018-04-13 20:18:39
    Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-04-13 o 17:31, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Grzegorz Brzeczyszczykiewicz"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:paqg7n$1qeh$...@g...aioe.org...
    >> Alternatory samochodowe mają prąd maksymalny zazwyczaj w przedziale
    >> 50-120A czyli moc maksymalną w granicach ok 1.5 kW. Jaka jest ich
    >> faktyczna (oczywiście szacunkowa) moc ciągła, nie grożąca ich
    >> przegrzaniem i uszkodzeniem?
    >
    > Chyba nigdy nie widzialem takiego parametru.

    Przykładowy:

    http://www.auto-elektryk.waw.pl/alternatory_parametr
    y_znamionowe-7-p-1.html


  • 5. Data: 2018-04-13 20:31:51
    Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:paqs9k$eql$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2018-04-13 o 17:31, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Grzegorz Brzeczyszczykiewicz" napisał w wiadomości grup
    >>> Alternatory samochodowe mają prąd maksymalny zazwyczaj w
    >>> przedziale 50-120A czyli moc maksymalną w granicach ok 1.5 kW.
    >>> Jaka jest ich faktyczna (oczywiście szacunkowa) moc ciągła, nie
    >>> grożąca ich przegrzaniem i uszkodzeniem?
    >
    >> Chyba nigdy nie widzialem takiego parametru.

    >Przykładowy:
    >http://www.auto-elektryk.waw.pl/alternatory_paramet
    ry_znamionowe-7-p-1.html

    No i nie masz "dopuszczalny dlugotrwaly prady wyjsciowy" ani
    podobnego.

    Z wykresu wynika, ze potrafi dac ponad 70A ... ale jak dlugo ?

    Samochod raczej nie bedzie bral 70A w sposob ciagly ...

    Jeszcze kiedys to mozna bylo zobaczyc jakiegos rajdowca z kilkoma
    reflektorami po 100W ... teraz lampy biora mniej, a alternatory daja
    wiecej, i trudno takie 2kW wykorzystac ... dlugotrwale mam na mysli.


    J.


  • 6. Data: 2018-04-13 21:57:48
    Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-04-13 o 20:31, J.F. pisze:
    > Użytkownik "t-1"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:paqs9k$eql$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 2018-04-13 o 17:31, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "Grzegorz Brzeczyszczykiewicz"  napisał w wiadomości grup
    >>>> Alternatory samochodowe mają prąd maksymalny zazwyczaj w przedziale
    >>>> 50-120A czyli moc maksymalną w granicach ok 1.5 kW. Jaka jest ich
    >>>> faktyczna (oczywiście szacunkowa) moc ciągła, nie grożąca ich
    >>>> przegrzaniem i uszkodzeniem?
    >>
    >>> Chyba nigdy nie widzialem takiego parametru.
    >
    >> Przykładowy:
    >> http://www.auto-elektryk.waw.pl/alternatory_parametr
    y_znamionowe-7-p-1.html
    >>
    >
    > No i nie masz "dopuszczalny dlugotrwaly prady wyjsciowy" ani podobnego.
    >
    > Z wykresu wynika, ze potrafi dac ponad 70A ... ale jak dlugo  ?
    >
    > Samochod raczej nie bedzie bral 70A w sposob ciagly ...
    >
    > Jeszcze kiedys to mozna bylo zobaczyc jakiegos rajdowca z kilkoma
    > reflektorami po 100W ... teraz lampy biora mniej, a alternatory daja
    > wiecej, i trudno takie 2kW wykorzystac ... dlugotrwale mam na mysli.

    Teraz w samochodach najwięcej bierze wspomaganie kierownicy, oczywiście
    elektryczne, na testach widziałem jak szapie z zasilacza po 70-100A. Do
    tego światła,
    wentylatory np klima i się nazbiera. A diody w alternatorze na malutkim
    radiatorku,
    co prawda z nadmuchem ale szału nie ma, dlatego są specjalne, potrafią
    100%
    prądu dać przy 150st.
    https://www.tme.eu/pl/Document/858c31a5b413a86d73bcb
    3e843b1c565/BYP60.pdf




    --
    Pozdr
    Janusz


  • 7. Data: 2018-04-13 22:24:43
    Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 13 Apr 2018 21:57:48 +0200, Janusz napisał(a):
    > W dniu 2018-04-13 o 20:31, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "t-1"  napisał w wiadomości grup
    >>> Przykładowy:
    >>> http://www.auto-elektryk.waw.pl/alternatory_parametr
    y_znamionowe-7-p-1.html
    >> No i nie masz "dopuszczalny dlugotrwaly prady wyjsciowy" ani podobnego.
    >> Z wykresu wynika, ze potrafi dac ponad 70A ... ale jak dlugo  ?
    >>
    >> Samochod raczej nie bedzie bral 70A w sposob ciagly ...
    >>
    > Teraz w samochodach najwięcej bierze wspomaganie kierownicy, oczywiście
    > elektryczne, na testach widziałem jak szapie z zasilacza po 70-100A.

    Ale krotko.

    > Do tego światła,
    > wentylatory np klima

    Nie takie znow mocne.

    > i się nazbiera. A diody w alternatorze na malutkim
    > radiatorku,
    > co prawda z nadmuchem ale szału nie ma, dlatego są specjalne, potrafią
    > 100% prądu dać przy 150st.
    > https://www.tme.eu/pl/Document/858c31a5b413a86d73bcb
    3e843b1c565/BYP60.pdf

    Ladne.

    J.


  • 8. Data: 2018-04-14 11:28:32
    Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-04-13 o 22:24, J.F. pisze:
    > Dnia Fri, 13 Apr 2018 21:57:48 +0200, Janusz napisał(a):
    >> W dniu 2018-04-13 o 20:31, J.F. pisze:
    >>> Użytkownik "t-1"  napisał w wiadomości grup
    >>>> Przykładowy:
    >>>> http://www.auto-elektryk.waw.pl/alternatory_parametr
    y_znamionowe-7-p-1.html
    >>> No i nie masz "dopuszczalny dlugotrwaly prady wyjsciowy" ani podobnego.
    >>> Z wykresu wynika, ze potrafi dac ponad 70A ... ale jak dlugo  ?
    >>>
    >>> Samochod raczej nie bedzie bral 70A w sposob ciagly ...
    >>>
    >> Teraz w samochodach najwięcej bierze wspomaganie kierownicy, oczywiście
    >> elektryczne, na testach widziałem jak szapie z zasilacza po 70-100A.
    >
    > Ale krotko.
    No nie bardzo, jak jedziesz szczególnie w mieście to kręcisz kierownicą
    cały czas, im wolniej tym bardziej wspomaganie działa.

    >
    >> Do tego światła,
    >> wentylatory np klima
    >
    > Nie takie znow mocne.
    no 20-30A się nazbiera.



    --
    Pozdr
    Janusz


  • 9. Data: 2018-04-14 12:10:10
    Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Apr 2018 11:28:32 +0200, Janusz napisał(a):
    > W dniu 2018-04-13 o 22:24, J.F. pisze:
    >> Dnia Fri, 13 Apr 2018 21:57:48 +0200, Janusz napisał(a):
    >>> W dniu 2018-04-13 o 20:31, J.F. pisze:
    >>>> Użytkownik "t-1"  napisał w wiadomości grup
    >>>>> Przykładowy:
    >>>>> http://www.auto-elektryk.waw.pl/alternatory_parametr
    y_znamionowe-7-p-1.html
    >>>> No i nie masz "dopuszczalny dlugotrwaly prady wyjsciowy" ani podobnego.
    >>>> Z wykresu wynika, ze potrafi dac ponad 70A ... ale jak dlugo  ?
    >>>>
    >>>> Samochod raczej nie bedzie bral 70A w sposob ciagly ...
    >>>>
    >>> Teraz w samochodach najwięcej bierze wspomaganie kierownicy, oczywiście
    >>> elektryczne, na testach widziałem jak szapie z zasilacza po 70-100A.
    >>
    >> Ale krotko.
    > No nie bardzo, jak jedziesz szczególnie w mieście to kręcisz kierownicą
    > cały czas, im wolniej tym bardziej wspomaganie działa.

    Ja tam tak czesto nie krece.
    Na torze - tam moze inaczej. W gorach na serpentynach ...

    >>> Do tego światła,
    >>> wentylatory np klima
    >> Nie takie znow mocne.
    > no 20-30A się nazbiera.

    Jak wlaczysz wszystko.
    Dodaj z 15A w swiatlach, z 10A na lepszy silnik ... no, 70 sie moze
    usklada.

    J.


  • 10. Data: 2018-04-14 14:12:30
    Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:slxokp2jtsld.1gw9csw784pxw.dlg@40tude.net...
    > Dnia Sat, 14 Apr 2018 11:28:32 +0200, Janusz napisał(a):
    >> W dniu 2018-04-13 o 22:24, J.F. pisze:
    >>> Dnia Fri, 13 Apr 2018 21:57:48 +0200, Janusz napisał(a):
    >>>> W dniu 2018-04-13 o 20:31, J.F. pisze:
    >>>>> Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup
    >>>>>> Przykładowy:
    >>>>>> http://www.auto-elektryk.waw.pl/alternatory_parametr
    y_znamionowe-7-p-1.html
    >>>>> No i nie masz "dopuszczalny dlugotrwaly prady wyjsciowy" ani
    >>>>> podobnego.
    >>>>> Z wykresu wynika, ze potrafi dac ponad 70A ... ale jak dlugo ?
    >>>>>
    >>>>> Samochod raczej nie bedzie bral 70A w sposob ciagly ...
    >>>>>
    >>>> Teraz w samochodach najwięcej bierze wspomaganie kierownicy, oczywiście
    >>>> elektryczne, na testach widziałem jak szapie z zasilacza po 70-100A.
    >>>
    >>> Ale krotko.
    >> No nie bardzo, jak jedziesz szczególnie w mieście to kręcisz kierownicą
    >> cały czas, im wolniej tym bardziej wspomaganie działa.
    >
    > Ja tam tak czesto nie krece.
    > Na torze - tam moze inaczej. W gorach na serpentynach ...
    >
    >>>> Do tego światła,
    >>>> wentylatory np klima
    >>> Nie takie znow mocne.
    >> no 20-30A się nazbiera.
    >
    > Jak wlaczysz wszystko.
    > Dodaj z 15A w swiatlach, z 10A na lepszy silnik ... no, 70 sie moze
    > usklada.
    >
    > J.

    Więcej.
    Po pierwsze ogrzewanie. Nie tylko tylnej szyby.
    Fordy mają przednią szybę ogrzewaną. Siedzenia. W BMW widziałem "elektryczne
    webasto"
    Po odpaleniu dmucha ciepłym..

    --
    Desoft

strony : [ 1 ] . 2 . 3



Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Ok, rozumiem Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.