  • 1. Data: 2018-04-13 16:52:40
    Temat: Alternator samochodowy - moc ciągła.
    Od: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    Bry,

    Alternatory samochodowe mają prąd maksymalny zazwyczaj w przedziale
    50-120A czyli moc maksymalną w granicach ok 1.5 kW. Jaka jest ich
    faktyczna (oczywiście szacunkowa) moc ciągła, nie grożąca ich
    przegrzaniem i uszkodzeniem?

    G.B.

  • 2. Data: 2018-04-13 17:31:08
    Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Brzeczyszczykiewicz" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >50-120A czyli moc maksymalną w granicach ok 1.5 kW. Jaka jest ich
    >faktyczna (oczywiście szacunkowa) moc ciągła, nie grożąca ich

    Chyba nigdy nie widzialem takiego parametru.

    Ten drut w srodku nie wyglada na zbyt gruby, ale moze jednak daja rade
    pociagnac nominalny prad calkiem dlugo ?

    Niektorzy montuja sobie drugi alternator ... i ciekawe - zeby na
    wolnych obrotach pradu starczylo,
    czy brakowalo im takze na szybkich obrotach, a altka nie spalili :-)

    Tylko maly niuans - jak tak alternator na pelnych obrotach sobie
    chodzi, to zapewne samochod szybko jedzie, i powietrze chlodzi dobrze,
    a jeszcze wiatrak wspomaga.

    http://www.bosch-motorsport.de/media/catalog_resourc
    es/alternator_b3_lin_datasheet_51_en_13619552267pdf.
    pdf

    "Measured with U=13.1 V and t=20 min"
    "Rectifier diodes are designed and proved for B+ continuous output
    current of 210 A.
    The alternator is able to support more current, but this must be
    restricted for short time to prevent the destroying of rectifier
    diodes"

    No ale to chyba nie jest seryjny altek.

    J.

  • 3. Data: 2018-04-13 18:03:57
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 13.04.2018 o 16:52, Grzegorz Brzeczyszczykiewicz pisze:
> [...]
    > 50-120A czyli moc maksymalną w granicach ok 1.5 kW. Jaka jest ich
    > faktyczna (oczywiście szacunkowa) moc ciągła, nie grożąca ich

    tak bardziej z praktyki - napewno wytrzyma 500 wat, może nawet 1000 ale
    nie więcej. widywałem alternatory w pewnych maszynach gdzie jest
    wymagane stabilne - prawie 2000wat, były zdecydowanie większe od tego co
    mamy w samochodach. Natomiast 500 watowy silnik wiertarki nie wytrzyma
    pracy ciągłej, ale jest zdecydowanie mniejszy od alternatora. stąd
    widełki 500-1000W

    ToMasz

  • 4. Data: 2018-04-13 20:18:39
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-04-13 o 17:31, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Grzegorz Brzeczyszczykiewicz"  napisał w wiadomości grup
    >
    > Chyba nigdy nie widzialem takiego parametru.

    Przykładowy:

    http://www.auto-elektryk.waw.pl/alternatory_parametr
    y_znamionowe-7-p-1.html

  • 5. Data: 2018-04-13 20:31:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup

    >Przykładowy:
    >http://www.auto-elektryk.waw.pl/alternatory_paramet
    ry_znamionowe-7-p-1.html

    No i nie masz "dopuszczalny dlugotrwaly prady wyjsciowy" ani
    podobnego.

    Z wykresu wynika, ze potrafi dac ponad 70A ... ale jak dlugo ?

    Samochod raczej nie bedzie bral 70A w sposob ciagly ...

    Jeszcze kiedys to mozna bylo zobaczyc jakiegos rajdowca z kilkoma
    reflektorami po 100W ... teraz lampy biora mniej, a alternatory daja
    wiecej, i trudno takie 2kW wykorzystac ... dlugotrwale mam na mysli.

    J.

  • 6. Data: 2018-04-13 21:57:48
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-04-13 o 20:31, J.F. pisze:
> [...]
    > reflektorami po 100W ... teraz lampy biora mniej, a alternatory daja
    > wiecej, i trudno takie 2kW wykorzystac ... dlugotrwale mam na mysli.

    Teraz w samochodach najwięcej bierze wspomaganie kierownicy, oczywiście
    elektryczne, na testach widziałem jak szapie z zasilacza po 70-100A. Do
    tego światła,
    wentylatory np klima i się nazbiera. A diody w alternatorze na malutkim
    radiatorku,
    co prawda z nadmuchem ale szału nie ma, dlatego są specjalne, potrafią
    100%
    prądu dać przy 150st.
    https://www.tme.eu/pl/Document/858c31a5b413a86d73bcb
    3e843b1c565/BYP60.pdf

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 7. Data: 2018-04-13 22:24:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 13 Apr 2018 21:57:48 +0200, Janusz napisał(a):
> [...]
    >>
    > Teraz w samochodach najwięcej bierze wspomaganie kierownicy, oczywiście
    > elektryczne, na testach widziałem jak szapie z zasilacza po 70-100A.

    Ale krotko.

    > Do tego światła,
    > wentylatory np klima

    Nie takie znow mocne.

> [...]
    > radiatorku,
    > co prawda z nadmuchem ale szału nie ma, dlatego są specjalne, potrafią

    Ladne.

    J.

  • 8. Data: 2018-04-14 11:28:32
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-04-13 o 22:24, J.F. pisze:

    > Ale krotko.
    No nie bardzo, jak jedziesz szczególnie w mieście to kręcisz kierownicą
    cały czas, im wolniej tym bardziej wspomaganie działa.

    > Nie takie znow mocne.
    no 20-30A się nazbiera.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 9. Data: 2018-04-14 12:10:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Apr 2018 11:28:32 +0200, Janusz napisał(a):

    > No nie bardzo, jak jedziesz szczególnie w mieście to kręcisz kierownicą
    > cały czas, im wolniej tym bardziej wspomaganie działa.

    Ja tam tak czesto nie krece.
    Na torze - tam moze inaczej. W gorach na serpentynach ...

    > no 20-30A się nazbiera.

    Jak wlaczysz wszystko.
    Dodaj z 15A w swiatlach, z 10A na lepszy silnik ... no, 70 sie moze
    usklada.

    J.

  • 10. Data: 2018-04-14 14:12:30
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    >
    > Jak wlaczysz wszystko.
    > Dodaj z 15A w swiatlach, z 10A na lepszy silnik ... no, 70 sie moze

    Więcej.
    Po pierwsze ogrzewanie. Nie tylko tylnej szyby.
    Fordy mają przednią szybę ogrzewaną. Siedzenia. W BMW widziałem "elektryczne
    webasto"
    Po odpaleniu dmucha ciepłym..

    --
    Desoft