  • 21. Data: 2018-04-17 23:14:40
    Temat: Re: Alternator samochodowy - moc ciągła.
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    news:2243a69d-8c81-4f49-bc3b-73fdad98277f@googlegrou
    ps.com...
    > Jeszcze troche i pojawia sie ogloszenia " samochod z gaznikiem kupie, stan
    > obojetny".

    A wcale się nie zdziwię - dziś jakieś wtryski, gdzie choć trochę inne paliwo
    i całość szlag trafia. A kiedyś - teoretycznie w starszych autach trzeba
    było przestawiać zapłon, przy zmianie L.O. paliwa. Ruska benzyna, wg słów
    żołnierza (to w .pl było), L.O.93, to auto, dwusuw (nominalnie 78/85), czyli
    Skarpeta, jechał na niej jak marzenie, palił z dotyku, a ciągnął, że chyba
    TIRy można by holować. Bez przestawiania zapłonu.
    Stan raczej nie obojętny, ale myślę, że będą ogłoszenia - samochód z
    gaźnikiem kupię, aby tylko był w stanie się ruszyć. Bo jak silnik zatarty, z
    połamanymi kijami i pęknietym (od złamanego kija) blokiem, to nie wiem, czy
    ktoś zechce...; chyba, ze silnik może skądś załatwić. Wcale się nie zdziwię,
    jeśli tak będzie.
    I CB radio taryfiarza obok nie zgasi połowy elektroniki...

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...

  • 22. Data: 2018-04-18 07:50:33
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 17 Apr 2018 11:23:43 -0700, Zenek Kapelinder wrote:
    > Jeszcze troche i pojawia sie ogloszenia " samochod z gaznikiem kupie,
    > stan obojetny".

    E tam, dobry wtrysk nie jest zły. W mojej Nivie mam jednopunktowy wtrysk,
    i w porównaniu ze starszymi modelami 1600 to o niebo mniej problemów.

    Mateusz

  • 23. Data: 2018-04-18 09:08:29
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał w wiadomości

    > E tam, dobry wtrysk nie jest zły.

    Słowo-klucz

    > W mojej Nivie mam jednopunktowy wtrysk,
    > i w porównaniu ze starszymi modelami 1600 to o niebo mniej problemów.

    Tylko właśnie, jak z sytuacją... jak z podatnością na sytuacje
    "ponadnormalne", jak np. trzeba będzie wlać paliwo dajmy na to 94, zamiast
    98, albo odwrotnie?
    Znow jako przykład - moja centrala, wpadam na usterkę, że na jednej z
    central miejskich mam 74V, zamiast normatywnych 50. Centrala nadal chodziła,
    łączność była, technik tylko musiał przykręcić zasilanie, bo z jakiegoś
    powodu skoczyło. Czy przeżyła by to centrala elektroniczna?
    Tak, czy wtrysk przeżyłby paliwo, różniące się o, jak z tą centralą, o
    prawie 50%? Ciekawi mnie to... Jak małego Jasia :))

  • 24. Data: 2018-04-18 10:57:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >dwusuw (nominalnie 78/85), czyli Skarpeta, jechał na niej jak
    >marzenie, palił z dotyku, a ciągnął, że chyba TIRy można by holować.

    Bo to tylko w jedna strone dziala.
    Za niska LO - bedzie spalanie stukowe, to bedzie zle. Opoznisz zaplon,
    moze wystarczy.

    Za wysoka LO ... nic sie nie dzieje, mozna jechac.
    Mozna przyspieszyc zaplon i podniesc sprawnosc silnika, ale nie
    trzeba.

    J.

  • 25. Data: 2018-04-18 20:12:56
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Bo to tylko w jedna strone dziala.
    > Za niska LO - bedzie spalanie stukowe, to bedzie zle. Opoznisz zaplon,

    Nawet bardzo źle. Widziałem tłoki (na foto, ale widziałem) wypalone od
    stukowego.

    > moze wystarczy.

    Ale grzać się będzie, bo spora czzęść spalania nie zamieni się w energię
    mechaniczną. Choć i tak sprawność "paliwowo-emektromechaniczna" jest
    niewielka.

    > Za wysoka LO ... nic sie nie dzieje, mozna jechac.

    Moc mniejsza, ale fakt, pojedzie, czego Skarpeta przykładem, wystarczyło z
    olejem pomieszać i w drogę.

    > Mozna przyspieszyc zaplon i podniesc sprawnosc silnika, ale nie trzeba.

    Na ruskiej zdecydowanie nie trzeba, świetną mieli. Może było rafinerii
    przekazane, ze "to dla przyjaciół, jak coś spieprzycie, to okażemy swoją
    przyjaźń..."? Bo nie sądzę, by mimo socjalizmu/komunizmu, pakowali się w
    koszt transportu z ZSRR, bo tamżże dość daleko (zz Pomorza Zachodniego)
    było.

    A tak BTW - jak to jest, mamy taka nowoczesną technikę, komputery, że
    nie-wiadomo-co. A technologia budowy silników nadal dziewiętnastowieczna,
    ależ to przestarzałe i be, co nie? :P :) A styczniki energetyczne, to nadal
    brzęczace niemiłosiernie przekaźniki elektromechaniczne, o trwałości
    wieloletniej... Piorun w pobliżu przypieprzy, a one nadal działają... (o ile
    linii od tego szlag nie trafił).

  • 26. Data: 2018-04-18 20:35:44
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Desoft <N...@i...pl> wrote:

    > Ja widziałem w BMW, bo się zepsuło.

    Co tam się może zepsuć?

    > A jeżeli chodzi o pobierany prąd, to czasy malucha się już chyba skończyły.
    > Nie spodziewam się aby współczesne samochody miały bilans mocy ujemny.

    Samochody to nie wiem, ale Hayabusa z 2000 r. (ten sam model produkowano
    do 2007 r.) ma lekko ujemny. Jak się załączy wiatrak chłodnicy a obroty są
    jałowe, to napięcie przysiada.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 27. Data: 2018-04-18 22:22:15
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 18.04.2018 o 20:35, Adam Wysocki pisze:

> [...]
    > do 2007 r.) ma lekko ujemny. Jak się załączy wiatrak chłodnicy a obroty są

    A co się działo gdy się załączy wentylator?

    --
    Czarek

  • 28. Data: 2018-04-18 22:39:27
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Czarek <c...@n...fm> wrote:

    > A co się działo gdy się załączy wentylator?

    Dokładnie to samo.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]