  • 1. Data: 2019-05-04 22:03:25
    Temat: Alternatywa dla Dell (U)SFF
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Mam w domu Della SFF 760 ale to jednak C2D. Było to najtańszy wybór
    czegoś sensownego i dalej jest niezły, ale nie wszystko już mogę zrobić
    na DDR2 i C2D, chodzi głównie o duże kompilacje które najzwyczajniej
    kiszą się w powolnym cpu i ram. Tak, SSD jest, ale to nie pomaga aż tak
    na kompilowanie.

    Rozgladam się więc za jakimś 3/4 generacja, SFF a jeszcze lepiej USFF.
    Widzę Delle 30x0 i 70x0. I ok, ale są absurdalnie drogie w porównaniu z
    C2D (>300zł i to 300 za jakiś mocno wypatroszony). Zanim to przeboleję,
    zdaje się że Lenowo starało się też takie maleństwa robić, seria M
    (M83?). Ktoś jeszcze ma w ofercie takie komputery czyli gotowiec w jak
    najmniejszej obudowie ze śladową rozbudwą kartami lowprofile?

    Tak, wiem, są obudowy lowprofile microatx. Ale to jest na końcu listy,
    poeasingowce mogą trafić się poskładane taniej niż każy element osobno i
    są raczej poskładane na lepszych podzespołach niż konsumenckie płyty.

  • 2. Data: 2019-05-06 02:54:45
    Temat: Re: Alternatywa dla Dell (U)SFF
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-04, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > poeasingowce mogą trafić się poskładane taniej niż każy element osobno i
    > są raczej poskładane na lepszych podzespołach niż konsumenckie płyty.

    Jeszcze są HP sff ale skoro szybszy cpu jest dla Ciebie priorytetem to
    ja bym zaczął od określenia jak szybki ma być ten cpu i pod to dobierał
    te sff'y a nie kierował się generacją sff.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2019-05-06 10:45:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/05/2019 02:54, Marcin Debowski wrote:
    > Jeszcze są HP sff ale skoro szybszy cpu jest dla Ciebie priorytetem to
    > ja bym zaczął od określenia jak szybki ma być ten cpu i pod to dobierał
    > te sff'y a nie kierował się generacją sff.

    Minimum i5 4 generacji. Wychodzi mi to z doświadczeń przeprowadzanych na
    normalnych desktopach. Musi być przynajmniej 2x szybszy niż mój obecny
    E8400 i dotyczy to kompilacji gdzie znaczenie ma przepustowość do ram,
    cache i ipc i nie przekłada się to na benchmarki dla graczy.

    O ile E8400 w obudowie della kupie za 100zł to już i5 4xxx to wydatek z
    grubej rury od 400zł. Bardzo drogie są cpu więc na allegro pełno
    wypatroszonych obudów z płytą i niczym więcej (ale za to za 140zł).

    A może sie mylę i np. 5 generacja jest tańsza niż 4 przy podobnej mocy
    obliczeniowej?

    PS. (U)SFF potrzebuje z braku miejsca na stole w warsztacie. W środku
    poza dyskiem nie ma nic wiec nie zalezy mi na kartach, choć z
    przyjemnoscią przywitałbym lowprofile pciex16 jak potencjalne miejsce na
    wsadzenie dodatkowej kary usb3 a może jakiejś gfx ze wsparciem dla opencl.

  • 4. Data: 2019-05-06 12:22:44
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-05-06 10:45, heby wrote:

    > O ile E8400 w obudowie della kupie za 100zł to już i5 4xxx to wydatek z
    > grubej rury od 400zł. Bardzo drogie są cpu więc na allegro pełno
    > wypatroszonych obudów z płytą i niczym więcej (ale za to za 140zł).

    No i sam sobie znalazles odpowiedz czemu za kompa z takim prockiem
    zaplacisz sporo drozej.
    Natomiast delle z i5 3470 do kupienia za jakies 400 PLN, to umowmy sie,
    nie jest duzy pieniadz. A juz skorzystasz przyzwoicie z 4 rdzeni.

    --

    memento lorem ipsum

  • 5. Data: 2019-05-07 01:51:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-06, heby <h...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > wypatroszonych obudów z płytą i niczym więcej (ale za to za 140zł).
    >
    > A może sie mylę i np. 5 generacja jest tańsza niż 4 przy podobnej mocy

    Wątpię. W kazdym razie chyba się nie da inaczej niż po takiej cenie.
    Prawdę mówiąc >=400zł za sprawny polizingowiec i5-4 gen typu u/sff nie
    wydaje mi się aż tak dużo. Nie kombinowałbym przy takim sprzecie z
    gołymi kadłubkami bo tam jest wszystko szyte na miare i trafi sie coś
    np. bez modułu chłodzenia do cpu i będziesz miał problem. Poza tym, przy
    brzydkim sprzedawcy narażasz się potencjalnie na przepychanki typu co i
    czyje nie działa. Sens kupowania gołych kadłubków jest tylko wtedy gdy
    masz całą reszte gotowa do włożenia.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2019-05-07 14:40:38
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup

    > Rozgladam się więc za jakimś 3/4 generacja, SFF a jeszcze lepiej USFF.

    No, niestety: jakiś Sandybridge i5 w postaci SFF to wydatek rzędu 400 zł i
    ciężko będzie znaleźć coś taniej.

  • 7. Data: 2019-05-07 15:50:37
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-05-07 14:40, zhbick wrote:

    > No, niestety: jakiś Sandybridge i5 w postaci SFF to wydatek rzędu 400 zł
    > i ciężko będzie znaleźć coś taniej.

    Ponadto te kompy w ciagu jakis 2 lat potanialy o polowe a wciaz
    to calkiem niezle pudla, wiec naprawde za te pieniadze nie ma
    co wybrzydzac. Nie porownywalbym ze to absurdalnie drogo.

    --

    memento lorem ipsum

  • 8. Data: 2019-05-15 17:03:44
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 4 May 2019 22:03:25 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    >zdaje się że Lenowo starało się też takie maleństwa robić, seria M
    >(M83?).
    Lenovo M720q Tiny (ThinkCentre)

    >Ktoś jeszcze ma w ofercie takie komputery czyli gotowiec w jak
    >najmniejszej obudowie ze śladową rozbudwą kartami lowprofile?
    Intel Nuc
    albo
    Intel Nuc Hades/Skull (obsługa do 6 monitorów)

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl