  • 1. Data: 2017-12-01 15:11:13
    Temat: Android - urządzenie jest "corrupt"
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Podczas restartu Nexusa 6p pojawia się na krótką chwile ostrzeżenie:

    Your device is corrupt. It cannot be trusted

    Popatrzałem w Googlach - pełno tego, ale rozwiązania nie znalazłem. Czy
    komuś udało się rozwiązać problem?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2017-12-02 17:39:38
    Temat: Re: Android - urządzenie jest "corrupt"
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/1/2017 3:11 PM, Marek S wrote:
    > Podczas restartu Nexusa 6p pojawia się na krótką chwile ostrzeżenie:
    > Your device is corrupt. It cannot be trusted

    https://support.google.com/nexus/answer/6185381?p=ve
    rified_boot&rd=1

    A nie rootowales ostatnio? Albo ktoś za Ciebie zrootował w malware? Albo
    wrzucaleś custom roma?

    Tutaj cos pisza o przywracaniu:

    https://drive.google.com/file/d/0Bz6x7k-VkpUJam5Mc1h
    Ka09PVGc/view

    https://forums.androidcentral.com/lg-g6/782111-your-
    device-corrupted-cannot-trusted.html

    "What you got is an error from Android's Verified Boot feature. You
    would get different colors for different errors. Orange usually means an
    unlocked bootloader (totally normal if you did so yourself), yellow
    means an OS that's not verified but works and red means a corruption in
    the filesystem."

  • 3. Data: 2017-12-02 22:29:02
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > https://support.google.com/nexus/answer/6185381?p=ve
    rified_boot&rd=1

    Ale ja właśnie zacząłem od szukania w Google. Inaczej nie pisałbym na
    forum. Ten link jest jednym z pierwszych jakie widziałem.

    > A nie rootowales ostatnio? Albo ktoś za Ciebie zrootował w malware? Albo
    > wrzucaleś custom roma?

    Telefon używany jest tylko przeze mnie. Do naprawy nigdy go nie dawałem.
    Aplikacje instaluję wyłącznie ze sklepu Google, które mają oznaczenie
    zaufanych. Więc raczej nic takiego nie powinno mieć miejsca.

    > Tutaj cos pisza o przywracaniu:
    >
    > https://drive.google.com/file/d/0Bz6x7k-VkpUJam5Mc1h
    Ka09PVGc/view

    Hmmm, to jest dla Nexusa 5x. Nie wiem czy ta procedura nie zawiedzie w
    jakimś punkcie. Ponadto jest to przywracanie, a to chciałbym w
    ostateczności zrobić bo nie wiem czy czegoś nie stracę.

> [...]
    > unlocked bootloader (totally normal if you did so yourself), yellow
    > means an OS that's not verified but works and red means a corruption in

    Czy wiesz jak można sprawdzić czy się "unlockowało" bootloader? Bo ja
    nic takiego nie czyniłem. No chyba, że w kieszeni sam się odblokował :-D

    Mam pomarańczowy alert.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2017-12-02 23:03:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/2/2017 10:29 PM, Marek S wrote:
    > Aplikacje instaluję wyłącznie ze sklepu Google, które mają oznaczenie
    > zaufanych. Więc raczej nic takiego nie powinno mieć miejsca.

    Jesteś łatwowierny ;) Google nie ma technicznych możliwości sprawdzenia
    co *naprawdę* aplikacja robi. Co prawda o jakiejś wielkiej wpadce nie
    słychać, ale właśnie wielkie wpadki sa wtedy jak o nich nie słychać.

    > Hmmm, to jest dla Nexusa 5x. Nie wiem czy ta procedura nie zawiedzie w
    > jakimś punkcie. Ponadto jest to przywracanie, a to chciałbym w
    > ostateczności zrobić bo nie wiem czy czegoś nie stracę.

    Stracisz wszystko.

    > Czy wiesz jak można sprawdzić czy się "unlockowało" bootloader?

    Nie. Natomiast identyczny komunikat wiele razy widzialem na telefonie
    znajomego który pierwsze co robił po zakupie z każdym to rootował lub
    instalował CGM. Nie wiem jak sobie z tym radził w szczegółach ale
    odpalal telefon w trybie debugu przez usb i coś manipulował przez adb.

    > Mam pomarańczowy alert.

    Sprawdź te kolory jeszcze na innych stronach bo nie ma zgodności w
    internetach co znaczą.

    Masz prawdopodobnie zrootowany telefon (malware np) albo pada pamięć
    nand. Nie wiem jak to zdiagnozować, może zapytaj na xda-developers.

  • 5. Data: 2017-12-03 12:14:12
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Masz prawdopodobnie zrootowany telefon (malware np) albo pada pamięć
    > nand. Nie wiem jak to zdiagnozować, może zapytaj na xda-developers.

    Chyba łatwiej będzie gdy dam go do serwisu. Zastanawia mnie jednak
    powszechność tego komunikatu. Gdy czytałem o nim trochę, to telefony z
    różnym softem pobranym z Google Play, czasem tylko z jakąś jedną grą
    różną na różnych telefonach, a czasem nawet z niczym zainstalowanym
    dodatkowo pokazują ten komunikat.

    Swoją drogą ciekawa rzecz, że aby dokonać unlocka, to trzeba stracić
    wszystko a ew. wirus robi to bez takich szopek.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2017-12-04 09:34:54
    Od: p...@g...com

    Orange usually means an unlocked bootloader (totally normal if you did so yourself)

    odblokowano bootloadera ale kolor mowi ze normalnie wygenerowal kod wiec to raczej
    nie malware

    telefon nowy w polskiej sieci czy jakies kombinacje ?

    --Swoją drogą ciekawa rzecz, że aby dokonać unlocka, to trzeba stracić
    wszystko a ew. wirus robi to bez takich szopek.

    stabilnosc autor vira ma w dupie wiec pomija factory reset przy unlock-u (IMHO
    zbedny)

  • 7. Data: 2017-12-04 12:16:53
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-12-04 o 09:34, p...@g...com pisze:

    > odblokowano bootloadera ale kolor mowi ze normalnie wygenerowal kod wiec to raczej
    nie malware

    > telefon nowy w polskiej sieci czy jakies kombinacje ?

    Telefon był kupowany w sklepie PL. Nie u operatora. Właśnie dzwoniłem do
    serwisu autoryzowanego Huawei. Ponoć dystrybucja nie ma znaczenia dla
    nich. Zapytałem przy okazji o ten komunikat - nigdy go nie widzieli,
    więc ... jadę do nich na wszelki wypadek. Okazało, że mam ich pod nosem.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2017-12-04 12:35:02
    Od: p...@g...com

    --Telefon był kupowany w sklepie PL. Nie u operatora. Właśnie dzwoniłem do
    serwisu autoryzowanego Huawei. Ponoć dystrybucja nie ma znaczenia dla nich.

    w sensie gwarancyjnym to bardzo milo ale kazdy posrednik to potencjalne zrodlo
    problemow, pare lat temu byl taki patent ze cwaniaki brali drogie telefony szczepili
    vira i robili zwrot, czy mieli wspolnikow w dystrybucji nie wiem ale klient dostawal
    taki telefon uzywal odpalal online banking a z konta znikala kasa:-)

    --Zapytałem przy okazji o ten komunikat - nigdy go nie widzieli, więc ... jadę do
    nich na wszelki wypadek. Okazało, że mam ich pod nosem.

    podaj im dane telefonu to sprawdza czy ktos generowal kod w systemie :-) aha nie daj
    im zrobic resetu bo to nie przywroci locka trzeba przez adb

  • 9. Data: 2017-12-05 21:41:32
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-12-04 o 12:35, p...@g...com pisze:

    > podaj im dane telefonu to sprawdza czy ktos generowal kod w systemie :-) aha nie
    daj im zrobic resetu bo to nie przywroci locka trzeba przez adb

    Właśnie odebrałem "czysty" telefon z serwisu. Posadzili system na nowo.
    Komunikatu nie ma nawet po zainstalowaniu softu jaki używałem do tej pory.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 10. Data: 2017-12-06 10:15:59
    Od: p...@g...com

    --Właśnie odebrałem "czysty" telefon z serwisu. Posadzili system na nowo.
    Komunikatu nie ma nawet po zainstalowaniu softu jaki używałem do tej pory.

    ale zeznali czy wygenerowano kod u nich ?