  • 1. Data: 2019-12-06 12:43:35
    Temat: Anna Marszałek i Bertold Kittel nie muszą przepraszać Szeremietiewa
    Od: u2 <u...@o...pl>

    https://www.salon24.pl/u/szeremietiew/1004208,piekni
    e-wyczesany-ogon

    Pięknie wyczesany ogon

    W środę (4.12.2019) sędzia Jakubowska-Pogorzelska orzekła, że Anna
    Marszałek i Bertold Kittel nie muszą mnie przepraszać bowiem
    przedstawiając mnie w swoich artykułach jako podejrzanego popełnienia
    licznych przestępstw: ,,Dochowali rzetelności i staranności. Nie dążyli
    do sensacji, lecz wykonywali zadania, jakie w demokratycznym
    społeczeństwie powinna wypełniać prasa".

    image

    W lipcu 2001 wymienieni dziennikarze w serii artykułów twierdzili, że
    wykryli ,,największą aferę korupcyjną" w MON, a negatywnymi bohaterami
    tej afery byłem ja, zajmujący wtedy stanowisko sekretarza stanu -
    pierwszego zastępcy ministra obrony, odpowiadającego za modernizację
    armii i zakupy uzbrojenie oraz mój współpracownik (łapownik) Zbigniew
    Famus nazwany ,,kasjerem z MON". W następstwie tekstów zamieszanych przez
    wspomnianą dwójkę na lamach dziennika ,,Rzeczpospolita" rozpętała się
    wielka nagonka medialna, mnie wyrzucono z MON, mój współpracownik po
    spektakularnym aresztowaniu na promie płynącym do Szwecji (akcja UOP na
    śmigłowcu) trafił do aresztu, obu nam wytoczono postępowania karne. W
    następstwie tego po 9 latach postępowań w moim przypadku i 16 latach,
    gdy chodzi o mojego współpracownika, zapadły wyroki całkowicie nas
    uniewinniające. Zarzuty podnoszono przez dziennikarzy okazały się
    nieprawdziwe.

    https://www.salon24.pl/u/szeremietiew/968118,7-lipca
    -2001-to-nie-byl-przypadek

    image

    Mimo wyroków uniewinniających ani redakcja dziennika ,,Rzeczpospolita",
    ani Marszałek i Kittel nie uznali za konieczne ogłoszenie sprostowania i
    przeproszenia nas, skrzywdzonych przez nich.

    W 2012 r. wyczerpała się moja cierpliwość i postanowiłem w tej sprawie
    skierować pozew do sadu cywilnego. Po licznych perturbacjach uzyskałem
    wyrok nakazujący pozwanym przeproszenia mnie. Pozwani nie zamierzali
    tego robić i wystąpili z wnioskiem kasacyjnym do Sądu Najwyższego, który
    nakazał ponowne rozpatrzenie mojego pozwu. I właśnie ,,Rzeczpospolita"
    doniosła, że sąd sprawę ,,rozpoznał".

    image

    Poeta ks. Jan Twardowski powiedział kiedyś, że o każdym można powiedzieć
    coś dobrego. Zapytano go, co dobrego mógłby powiedzieć na temat diabła.
    Twardowski odparł - diabeł miał pięknie wyczesany ogon.

    Podobnie sędzia Jakubowska-Pogorzelska oceniając to co zrobili Marszałek
    i Kittel dostrzegła, że oni ,,dochowali rzetelności i staranności'
    podając rzeczy nieprawdziwe.

    Opublikowano: 5 grudnia 2019, 08:57

  • 2. Data: 2019-12-06 13:09:07

    W dniu 2019-12-06 o 12:43, u2 pisze:
    > Pozwani nie zamierzali tego robić i wystąpili z wnioskiem kasacyjnym do
    > Sądu Najwyższego, który nakazał ponowne rozpatrzenie mojego pozwu.

    Sąd Najwyższy i wszystko jasne ;-)