  • 1. Data: 2012-08-13 13:22:42
    Temat: Anrtsu Mt8801B problem
    Od: "Gomez" <a...@h...pl>

    Analizator Anristsu MT8801B odmawial posluszenstwa, teraz wyglada ze
    zupelnie padl. Po wlaczeniu swieci sie ekran chodza wiatraki i nic wiece sie
    nie dzieje. Nie wchodzi nawet w faze samotestu. Wczesniej po kilku
    wlaczeniach ruzal teraz juz nic. Ma ktos jakies doswiadczenie z takim
    urzadzeniem? Sprawa niby wydaje sie banalna, moze jakis kondensator, moze
    kwarc. No ale wlasnie, ze wzgledu na skomplikowanie gdzie szukac? Moze ma
    ktos jakies schematy serwisowki itp. Z gory dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2012-08-13 19:05:07
    Temat: Re: Anrtsu Mt8801B problem
    Od: "Gomez" <a...@h...pl>

    Użytkownik "Gomez" <a...@h...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > kwarc. No ale wlasnie, ze wzgledu na skomplikowanie gdzie szukac? Moze ma
    > ktos jakies schematy serwisowki itp. Z gory dziekuje za pomoc.

    Wygladana jakie uszkodzenie plyty CPU. Zasilacze daja dobre napiecie.
    Ma ktos taki sprzet i podmienilby plyte na chwile zeby sprawdzic?

  • 3. Data: 2012-08-13 21:00:58
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    W dniu 2012-08-13 19:05, Gomez pisze:

    > Użytkownik "Gomez" <a...@h...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Wygladana jakie uszkodzenie plyty CPU. Zasilacze daja dobre napiecie.
    > Ma ktos taki sprzet i podmienilby plyte na chwile zeby sprawdzic?

    Podlacz konsole do rsa napewno gdzies jest na plycie.

  • 4. Data: 2012-08-14 08:57:24
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > kwarc. No ale wlasnie, ze wzgledu na skomplikowanie gdzie szukac? Moze ma
    > ktos jakies schematy serwisowki itp. Z gory dziekuje za pomoc.

    Mam ten analizator. Kiedyś mi się zwiesił totalnie po nieudanym odczycie
    zapisanej konfiguracji z dyskietki. Wyglądało to tak jakby ktoś usunął
    program z niego. Dopiero ponowne włączenie zasilania z jednocześnie
    wciśniętym przyciskiem Preset ożywiło go.
    Oczywiście u ciebie może to być innego typu awaria, ale co ci szkodzi
    spróbować...

    Marek

  • 5. Data: 2012-08-14 09:24:53
    Od: "Gomez" <a...@h...pl>

> [...]
    > wciśniętym przyciskiem Preset ożywiło go.
    > Oczywiście u ciebie może to być innego typu awaria, ale co ci szkodzi

    Testowalem juz te wszystkie rzeczy.
    Wisi totalnie
    Na analizatorze stanów widać, że procesor "stoi", wyglada mi jakby EPROM z
    programem startowym odmowil posluszenstwa.
    Ale nie mam innego ani jak sprawdzic. Serwis nie chce rozmawiac z prywatnymi
    uzytkownikami.

  • 6. Data: 2012-08-14 13:20:53
    Temat: Re: Anrtsu Mt8801B problem [Trochę OT]
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Serwis nie chce rozmawiac z prywatnymi użytkownikami.

    No to udawaj kogoś, z kim zechcą rozmawiać...

    Anritsu ma wyłącznego przedstawiciela w Polsce, który strasznie zdziera.
    Kiedyś sie poskarżyłem na tą praktykę bezpośrednio u producenta i zaczęli ze
    mną rozmawiać.
    Ale to było parę lat temu....

  • 7. Data: 2012-08-15 15:47:27
    Od: "Gomez" <a...@h...pl>

    Na 99.99% roblem jest w plycie z komputerem sterujacym. Po wlaczeniu
    zasilania "widac: ze probuje odczytac EPROM-a i po tym staje. Czy mozliwe
    jest zeby EPROM tracil powoli zawartosc? Wczesniej po kilku probach
    wlaczania ruszal teraz nic. Czy znacie przypadki takiego zachowania kosci
    EPROM w tym prypadku 27c240.

  • 8. Data: 2012-08-16 09:41:17
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > jest zeby EPROM tracil powoli zawartosc? Wczesniej po kilku probach
    > wlaczania ruszal teraz nic. Czy znacie przypadki takiego zachowania kosci

    Trochę za młody egzemplarz aby tak sobie tracił. Chyba że po przejściach
    (wielu cyklach kasowania/zapisu) albo nieodpowiednim napięciu programowania
    w programatorze albo okienko nie zaklejone ale tu to do środka urządzenia
    światło raczej nie wpada...
    Nie ma po drodze jakiś buforów między pamięcią a prockiem? Może coś innego
    blokuje magistralę danych albo adresową?
    Najlepiej wyjmij eprom z podstawki, jesli jest w podstawce albo wylutuj i
    spróbuj go odczytać w programatorze i oglądnij zawartość, sprawdź czy
    przypadkiem nie ma uwalonej jakiejś lini adresowej albo danych.

    Marek

  • 9. Data: 2012-08-16 18:00:53
    Od: "Gomez" <a...@h...pl>

> [...]
    > spróbuj go odczytać w programatorze i oglądnij zawartość, sprawdź czy
    > przypadkiem nie ma uwalonej jakiejś lini adresowej albo danych.

    Widzisz, wyglada to tak.
    Plyta CPU to wiadomo cyfrowka i albo chodzi albo nie.
    skoro wczesniej mialem problemy, ze urzadzenie ruszalo po kilku wlaczeniach
    sprowadzilo mnie to na podejrzenia jakiegos elementu ktory przypuszczalnie
    moglby w ten sposob "tracic" funkcjonalnosc. Z tego co na razie znalazlem o
    tym urzadzeniu to ma ono EPROM z nazwijmy to biosem i FLASH z
    oprogramowaniem. Gdypy padly FLASH-e to moglbym chociaz wejs w jedno z menu
    do wgrywania programow (Power + BS albo Power +preset) a to tez nie dziala.
    Z analizy widac jak urzadzenie plyta rusza na sekunde i staje na amen.
    Uruchomiona oza urzadzeniem z innego zasilacza chodzi dokladnie tak samo.
    Sama konstrukcja jako ze wiekowa oparta na prostych ukladach i zwyklych
    CMOS-ach jest latwa do analizy. Stad wlasnie moje podejrzenia na tego
    EPROM-a
    EPROM jest w podstawce, luty poprawilem wszelkie na plycie. Niestety jako,
    ze EPROM-y dawno u mnie wyszlu z uzycia ani ja ani moi znajomi nie maja nic
    czym moglbym go zczytac i zobaczyc jak sie zachowuje bo tez chcialem to
    zrobic. Co do mlodosci to ten sprzet ma juz 15lat wiec wszystko jest
    mozliwe.

  • 10. Data: 2012-08-16 19:29:51
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]
    > nic czym moglbym go zczytac i zobaczyc jak sie zachowuje bo tez chcialem
    > to zrobic. Co do mlodosci to ten sprzet ma juz 15lat wiec wszystko jest

    Jeżeli wiekowe CPU to i prawdopodobnie jakieś bufory i inne pierdoły typu
    porty IO są, a to nieco ułatwia sprawę (naprawę) bo prędzej dostaniesz
    uwalony bufor czy IO niż jakieś czarne gówno all i one z programem w środku.
    Ja mam dostęp do programatora, ale muszę zobaczyć w specyfikacji czy
    obsługuje te pamięci.
    Co do wieku to 15 lat dla kości z okienkiem to nie dużo. Miałem do grudnia
    zeszłego roku płyte XT z 1987 roku która bez problemu startowała DOSem.

    Marek