  • 1. Data: 2018-07-25 15:55:19
    Temat: Antena WiFi
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    Próbował ktoś zrobić to cudo?

    https://youtu.be/Nk-nj_BwoBE

    --
    WM

  • 2. Data: 2018-07-25 16:30:53
    Od: 4...@g...com

    Ten na filmie zrobil.

  • 3. Data: 2018-07-26 06:20:19
    Temat: Re: Antena WiFi
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-25, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
    > Próbował ktoś zrobić to cudo?
    >
    > https://youtu.be/Nk-nj_BwoBE

    Interesujące, że widze filmiki o takich antenach z 2012 r. a nie
    mogę znaleźć ani jednej na Ebayu/Alim.
    Czajniz kameraden przegapili czy nie działa?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2018-07-26 11:27:50
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Interesujące, że widze filmiki o takich antenach z 2012 r. a nie
    > mogę znaleźć ani jednej na Ebayu/Alim.
    > Czajniz kameraden przegapili czy nie działa?

    Brat tylko w nocy odbiera darmowe WIFI z pobliskiej restauracji.
    Z takim urządzeniem mógłby odbierać w dzień.

    WM

  • 5. Data: 2018-07-26 16:30:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-07-25, WM <c...@p...onet.pl> wrote:

    >Interesujące, że widze filmiki o takich antenach z 2012 r. a nie
    >mogę znaleźć ani jednej na Ebayu/Alim.
    >Czajniz kameraden przegapili czy nie działa?

    Moze za drogo - miedz kosztuje :-)

    Przypomina to troche antene Yagi, wiec ma szanse dzialac.

    Ale czy kolka sa wlasciwe do Yagi ... mam watpliwosc.
    A prawdziwa Yagi zrobic chyba nawet latwiej.

    No i jest jeszcze pare innych prostych pomyslow o wiekszym zysku - np
    umiescic antene w ognisku malej paraboli.

    Czy cos takiego - tylko odpowiednio mniejsze
    https://majsterkowo.pl/prosta-antena-do-obioru-dvb-t
    /

    Chinczycy maja tu jeszcze jeden problem - przepisy wielu krajow
    zabraniaja zwiekszania zysku anten wifi, co sie wiaze z ryzykiem
    zatrzymania samych anten, niedostepnoscia złączy w urzadzeniach,
    karami dla klientow i importerow ... ale to nigdy Chinczykom nie
    przeszkadzalo :-)

    http://allegro.pl/319-antena-kierunkowa-yagi-18dbi-r
    p-tnc-kabel-10m-i7315746696.html

    https://www.komputronik.pl/product/138470/tp-link-tl
    -ant2409a.html

    https://yagi.pl/anteny-kierunkowe-2-4-ghz

    J.

  • 6. Data: 2018-07-27 01:14:38
    Od: 4...@g...com

    Zrobilem taka do telewizji. Dziala ale szalu nie ma. Jedyna zaleta jest plaskosc.

  • 7. Data: 2018-07-27 05:22:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-26, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Moze za drogo - miedz kosztuje :-)

    Cienka ta blacha. Nie sądzę.

    > Przypomina to troche antene Yagi, wiec ma szanse dzialac.

    Jak się szuka po wifi gun antenna to znajduje się równiez takie
    spiralne.

    > No i jest jeszcze pare innych prostych pomyslow o wiekszym zysku - np
    > umiescic antene w ognisku malej paraboli.

    Takie można kupic, ale ta część lufowa jest zwykle krótka.

> [...]
    > zatrzymania samych anten, niedostepnoscia złączy w urzadzeniach,
    > karami dla klientow i importerow ... ale to nigdy Chinczykom nie

    To raczej nie tłumaczy braku produktów. Tak samo jest z laserami. Bez
    problemu kupisz takie, na które musisz mieć pozwolenie. Takoż
    chemikalia.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2018-07-27 07:14:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 Jul 2018 03:22:05 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Cienka ta blacha. Nie sądzę.

    > Jak się szuka po wifi gun antenna to znajduje się równiez takie
    > spiralne.

    Anteny helikalne sa ogolnie znane, tylko ze sa do polaryzacji kołowej,
    a wydaje mi sie, ze wifi jest liniowe.
    Ale na liniowe tez troche dziala, wiec sprobowac mozna.

    > Takie można kupic, ale ta część lufowa jest zwykle krótka.

    Bo paraboliczna bedzie krotka.

    > To raczej nie tłumaczy braku produktów. Tak samo jest z laserami. Bez
    > problemu kupisz takie, na które musisz mieć pozwolenie. Takoż
    > chemikalia.

    Tylko to bylo tak, ze np od popularnych urzadzen wymagalo sie stalego
    podlaczenia anteny, lub nietypowego złącza. Wlasnie po to, zeby
    obywatel nie mogl podlaczyc innej anteny.
    No i juz sie zbyt ogranicza.

    J.

  • 9. Data: 2018-07-27 16:03:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-27, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Anteny helikalne sa ogolnie znane, tylko ze sa do polaryzacji kołowej,
    > a wydaje mi sie, ze wifi jest liniowe.
    > Ale na liniowe tez troche dziala, wiec sprobowac mozna.

    Apropos, czy w jakikolwiek sposób rozwiązuje się problem długości fali?
    Tzn. że ma ona te 12.5cm w zwiazku z czym są dziury jak człowiek się
    ruszy ze sprzetem te parę centymetrów. Jak to właściwie wygląda przy
    typowych antenach np. stadardowych typu omni, czy choćby takich w
    telefonach?

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2018-07-27 16:16:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-07-27, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >ruszy ze sprzetem te parę centymetrów. Jak to właściwie wygląda przy
    >typowych antenach np. stadardowych typu omni, czy choćby takich w

    Nie ma dziur. Tzn moze byc, jak antene ustawisz np 3.1cm od metalowej
    sciany.
    Albo 9 z kawalkiem.

    Ale owszem - rozwiazuja - nie bez powodu wspoczesny router wyglada jak
    jez i ma tych anten od groma.

    https://en.wikipedia.org/wiki/MIMO
    https://en.wikipedia.org/wiki/WiMAX_MIMO

    J.