  • 11. Data: 2018-07-28 04:41:22
    Temat: Re: Antena WiFi
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-27, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie ma dziur. Tzn moze byc, jak antene ustawisz np 3.1cm od metalowej
    > sciany.
    > Albo 9 z kawalkiem.

    A zobacz to:
    https://www.youtube.com/watch?v=aqqEYz38ens

    To jest taki pierwszy z brzegu. Gdzies, kiedyś widziałem mapowanie, ze
    widac było tę 12cm powtarzalność górek i dołków.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2018-07-28 09:16:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Jul 2018 02:41:22 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > A zobacz to:
    > https://www.youtube.com/watch?v=aqqEYz38ens
    >
    > To jest taki pierwszy z brzegu. Gdzies, kiedyś widziałem mapowanie, ze
    > widac było tę 12cm powtarzalność górek i dołków.

    Przy transmisji w pustej przestrzenii dziur nie ma.

    Ale w tym filmie - najpierw nieznane otoczenie i reka oraz czlowiek,
    a potem multum odbic - na scianach wydaje mi sie ze metalowe panele,
    konstrukcja hali, stol maszyny na pewno, przesuwajace sie ramie.
    To mnie wcale nie dziwi, zreszta chyba nikogo nie dziwi, bo anten na
    AP przybylo.

    J.

  • 13. Data: 2018-07-28 09:47:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-28, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Przy transmisji w pustej przestrzenii dziur nie ma.

    Z czego to wynika?

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2018-07-28 09:58:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Jul 2018 07:47:01 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Z czego to wynika?

    Po prostu - fala sie rozchodzi i dlugosc jej w tym nie przeszkadza.

    Dziury powstaja od interferencji - czyli od odbic, od wielu anten, od
    innych nadajnikow - ale raczej nie maja dak dokladnych czestotliwosci,
    zeby to sie nie zmienialo z czasem ..

    J.

  • 15. Data: 2018-07-28 11:45:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-28, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Dziury powstaja od interferencji - czyli od odbic, od wielu anten, od
    > innych nadajnikow - ale raczej nie maja dak dokladnych czestotliwosci,

    No ale weźmy np. taką kuchenkę uFalową. Owszem, odbić tam jest trochę,
    ale czy tak dużo? To w sumie dość stała geometria a dólki i górki
    olbrzymie. Mówi się o fali stojącej. Trzeba się porządnie napocić, aby
    zrobić taką kuchenkę ze zgrubsza jednorodnym polem (beztalerzowe, z
    5-10x droższe od konwencjonalnych). To się do końca jakoś mi kupy nie
    trzyma, czy to inny scenariusz?

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2018-07-28 12:23:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Jul 2018 09:45:47 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > No ale weźmy np. taką kuchenkę uFalową. Owszem, odbić tam jest trochę,
    > ale czy tak dużo?

    Pelno. w zasadzie jedno wielkie odbicie.
    Choc z uwagi na male wymiary to moze byc jeszcze bardziej
    skomplikowane - rozszerzona komora magnetronu.

    > To w sumie dość stała geometria a dólki i górki
    > olbrzymie. Mówi się o fali stojącej.

    Fala stojaca powstaje jak fala biegnaca spotka sie z biegnaca w druga
    strone. Np z samą sobą odbitą od metalowej scianki.

    J.

  • 17. Data: 2018-07-29 03:03:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-28, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Fala stojaca powstaje jak fala biegnaca spotka sie z biegnaca w druga
    > strone. Np z samą sobą odbitą od metalowej scianki.

    Co nie powinno być aż tak trywialne do uzyskania, to w takim razie skąd
    takie olbrzymie "hot spoty"? Jesli jest kupa odbić to przy małych
    odchyłkach w płaszczyznach wszystkich metalowych powierzchniach, i
    ztosunkowo małemu pochłanianiu promieniowania przez ścianki, pole
    powinno być w miarę uśrednione, a tak nie jest.

    Nb. w takiej zwykłej mikrofalóce jest tyle róznych zjawisk, które
    normalnie (ogrzewanie jedzenia) się nie manifestują.

    Np. standardowa mikrofalówka talerzowa. Można włożyć tam starodawny
    termoczułu papier od faksu, żeby zobaczyć dystrybucje pola. Zwykle "maks"
    jest w okolicach środka talerza, 0.5-1cm nad jego powierzchnią.

    Teraz zagadka: jak włożysz do takiej mikrofali 1-3mm kwadratowy kawałek
    np PC albo PMMA o długości boku np. 10cm (bez więkzego znaczenia) i
    umieścisz go tak, że hot spot będzie w środku tego kawałka, to w którym
    miejscu się zacznie topić?

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2018-07-29 11:35:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Jul 2018 01:03:28 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > ztosunkowo małemu pochłanianiu promieniowania przez ścianki, pole
    > powinno być w miarę uśrednione, a tak nie jest.

    No wlasnie dlatego. Nie pochlania, odbija, wiec sie tworza
    interferencje.
    No i dlatego, ze to prostokatne pudelko i relatywnie male w stosunku
    do dlugosci fali.

    Nie bedziesz tego mial przy laczeniu wifi z odleglym AP ... chyba ze
    gdzies bedzie metalowa sciana, płot, słup, samochod ...

    https://www.youtube.com/watch?v=pxI1ZjLLdb8

> [...]
    > np PC albo PMMA o długości boku np. 10cm (bez więkzego znaczenia) i
    > umieścisz go tak, że hot spot będzie w środku tego kawałka, to w którym

    A bedzie ? one mi sie dosc odporne wydaja.

    Papier z faksu ... dobry pomysl.
    Faktycznie - gdzies nisko nad srodkiem talerza sie zaczernia.
    Podniesiony pare cm wyzej juz nie ... za to sloik sluzacy za podstawke
    sie mocno grzeje w dolnej czesci.

    Ciekawe - gdzies tam sie tworzy strzalka fali, czy to skutek dziury w
    blasze na oske kreciolka ...
    po wstawieniu na dno odwroconej metalowej miseczki juz sie nie chce
    zaczerniac.

    Tak czy inaczej - komora kuchenki to jest odwrotnosc "otwartej
    przestrzeni".

    J.

  • 19. Data: 2018-08-21 19:17:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 25 Jul 2018 15:55:19 +0200, WM napisał(a):
    > Próbował ktoś zrobić to cudo?
    > https://youtu.be/Nk-nj_BwoBE

    A propos

    https://www.youtube.com/watch?v=g3LT_b6K0Mc

    https://www.youtube.com/watch?v=o6WHhqDHSQ4

    https://www.youtube.com/watch?v=R-bv1wlD9WE

    https://www.youtube.com/watch?v=T_Lq9_yzlKE

    J.

  • 20. Data: 2018-08-22 05:29:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-21, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A propos
    > https://www.youtube.com/watch?v=g3LT_b6K0Mc
    > https://www.youtube.com/watch?v=o6WHhqDHSQ4
    > https://www.youtube.com/watch?v=R-bv1wlD9WE

    Fajne to. Z drugiej strony zazdroszczę ile ludzie mają wolnego czasu.

    --
    Marcin