  • 1. Data: 2020-01-13 13:53:42
    Temat: Antena dvb+t
    Od: Kris <k...@g...com>

    Zapytam tutaj bo na grupa telewizja chyba umarła
    https://allegro.pl/oferta/najmocniejsza-antena-panel
    owa-dvb-t-duo-45dbi-2tv-7888441909?item=7888441909,
    Używa ktoś tego typu ustrojstwo?
    Odbierze to programy w odległości ok 40km od nadajnika?

  • 2. Data: 2020-01-13 14:03:10
    Temat: Re: Antena dvb+t
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 13-01-2020 o 13:53, Kris pisze:
> [...]
    owa-dvb-t-duo-45dbi-2tv-7888441909?item=7888441909,
    > Używa ktoś tego typu ustrojstwo?
    > Odbierze to programy w odległości ok 40km od nadajnika?

    Jeśli sygnał jest silny, to odbierze. :)
    Zobacz co mają sąsiedzi.

    yabba

  • 3. Data: 2020-01-13 14:12:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 stycznia 2020 14:03:29 UTC+1 użytkownik yabba napisał:

    > Jeśli sygnał jest silny, to odbierze. :)
    > Zobacz co mają sąsiedzi.

    Sąsiedzi mają talerze satelitarne albo stare anteny siatkowe. Taka stara siatkowa do
    niedawna jeszcze odbierała dvb-t w tej lokalizacji ale rdza ja zżarła szukam coś na
    wymianę.

  • 4. Data: 2020-01-13 14:16:04
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 Jan 2020 04:53:42 -0800 (PST), Kris napisał(a):

> [...]
    owa-dvb-t-duo-45dbi-2tv-7888441909?item=7888441909,
    > Używa ktoś tego typu ustrojstwo?
    > Odbierze to programy w odległości ok 40km od nadajnika?

    To jest syf w granulkach. Ostatnio sprzedaje się anteny sugerując że są
    do DVB specjalnie. To ściema dla jeleni oczywiście. Jak ktoś ma zamiar
    odbierać naziemną TV (bez względu na to czy DVB czy analogową), wytyczne
    doboru anten pozostają takie same. A one mówią jasno:
    1. Nie używamy tzw. anten aktywnych.
    2. Czym wieksza odległość do nadajnika i czym on słabszy, tym dłuższa
    antena Yagi.
    Kup po prostu antenę Yagi kilkunastoelementową (bez wzmacniacza) na ten
    zakres częstotliwości który chcesz odbierać (a wypada znać choćby kanały
    na których ta twoja DVB jest nadawana).
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2020-01-13 14:27:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 stycznia 2020 14:16:05 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski
    napisał:

    > Kup po prostu antenę Yagi kilkunastoelementową (bez wzmacniacza) na ten
    > zakres częstotliwości który chcesz odbierać (a wypada znać choćby kanały
    > na których ta twoja DVB jest nadawana).

    Kompletnie się na tym nie znam
    Odbierać chciałbym stąd(przynajmniej tak mi sie zdaje że to najbliższy nadajnik)
    https://www.naziemna.info/naziemna-telewizja-i-radio
    fonia-cyfrowa/wojewodztwo-pomorskie/rtcn-gdansk-chwa
    szczyno/
    W innej lokalizacji kilkanaście km dalej parę lat temu kupiłem w ciemno antenę
    podobna do tej
    https://dvbsklep.pl/pl/p/Antena-DVB-T-Yagi-1621-69-w
    zmacniacz-30-dB/158
    Tylko bez żadnego wzmacniacza(bo nie ma żadnego zasilacza) i ponad 20 programów
    odbiera

  • 6. Data: 2020-01-13 14:30:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    napisał:
    > Jak ktoś ma zamiar
    > odbierać naziemną TV (bez względu na to czy DVB czy analogową),

    A jest jeszcze gdzieś naziemna analogowa?

  • 7. Data: 2020-01-13 15:00:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 Jan 2020 05:27:30 -0800 (PST), Kris napisał(a):

> [...]
    zmacniacz-30-dB/158
    > Tylko bez żadnego wzmacniacza(bo nie ma żadnego zasilacza) i ponad 20 programów

    Kup sobie coś takiego:
    https://dvbsklep.pl/antena-vhf-uhf-dipol-28-polaryza
    cja-v-h
    To ci załatwi wszystkie MUX-y z tego nadajnika. Tylko część VHF zmontuj
    dla polaryzacji pionowej. Inna rzecz że ja bym sobie raczej kupił dwie
    anteny - jedną na częst. 500-600 MHz a drugą na kanał 8 (ok. 180 MHz) i
    połączył sumatorem. A poza tym, w wykazie MUX-ów z tego nadajnika
    brakuje jakichś więc trzeba by je odebrać z innego nadajnika. A co tam u
    ciebie w okolicy to nie wiem :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2020-01-13 15:01:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 Jan 2020 05:30:29 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > A jest jeszcze gdzieś naziemna analogowa?

    W Polsce, raczej nie. Ale zaperwne można coś odbierać z Ukrainy czy
    Białorusi.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2020-01-13 18:08:41
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > połączył sumatorem. A poza tym, w wykazie MUX-ów z tego nadajnika
    > brakuje jakichś więc trzeba by je odebrać z innego nadajnika. A co tam u

    Ja mam 33km w linii prostej i przede mną góra. Kupowałem takie wynalazki
    potrójne, potem firma założyła takiego rekina potężnego i też kupa
    wielka. Z 3 muxów są dwa a jak mrozy przychodzą to jeden.

    Finalnie kupiłem zwykłą DIPOL 19/21-60 rurka i wsadziłem do tego
    wzmacniacz LNA-177 (wcześniej próbowałem z LNA-169 i LNA-101 aby nie
    przesadzić ze wzmocnieniem bo też źle). Antena podniesiona o kilka
    stopni do góry aby brać sygnał z nad niej (niby rozchodzi się prosto, a
    jednak...) i 2 lata już zapinkala aż miło.

    Kris niech wejdzie jeszcze na map terrain i zobaczy od siebie do anteny
    profil terenu czy nie ma właśnie jakiegoś zasłaniającego wzniesienia.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2020-01-13 19:07:17
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-01-13 o 14:27, Kris pisze:

> [...]
    > https://www.naziemna.info/naziemna-telewizja-i-radio
    fonia-cyfrowa/wojewodztwo-pomorskie/rtcn-gdansk-chwa

    Kiedyś natknąłem się na to (chyba jakoś z p.m.e, ale głowy nie dam):
    https://majsterkowo.pl/bardzo-prosta-antenka-doubleb
    iquad-do-obioru-telewizji-cyfrowej/

    Pokazałem bratu to zrobił taką antenę sobie i mi.
    Wcześniej próbował z różnymi kupnymi pokojowymi - ta się okazała
    bezkonkurencyjna.
    Do Chwaszczyna mam 17km, ale parter! i linia prosta na Chwaszczyno
    przechodzi przez 2 budynki na osiedlu (rzędu 5m od końca każdego z
    nich). Antena powieszona w oknie w pokoju i włączona (kabelek 3m) do
    kabla z nieużywanej instalacji TV który prowadzi na drugą stronę budynku
    (sądzę, że w ścianie ma około 15m) i tam kolejne 3m do TV.

    Te metry mają znaczenie, bo jak telewizor włączyłem bezpośrednio do
    anteny to złapał też MUX8 który teoretycznie wymagałby anteny chyba 4
    razy większej, a po tych kablach bez szans.

    Jeśli by Ci zależało to mogę pstryknąć zdjęcie mojej anteny z leżącą
    obok miarką i wysłać na priv.
    P.G.