  • 1. Data: 2019-08-02 13:05:11
    Temat: Antena samochodowa - łączówka
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Jako, że w samochodach kable są na styk, mam bardzo mało miejsca na manewry.

    Pacjent: Pajero II po liftingu, antena elektryczna w błotniku za
    przednim prawym kołem. Aby się dostać, trzeba skręcić koło i zdjąć nadkole.
    Już kilka razy się wkurzałem wymieniając bat, smarując mechanizm,
    czyszcząc komutator czy wymieniając szczotki.

    Problem: przewód antenowy jest przymocowany na stałe.
    Chcę go obciąć w celu założenia nowego. Nie widzę możliwości wyjęcia
    starego - wchodzi gdzieś w blachy, a ma ich kilka po drodze. W blachach
    wciśnięte przelotki, prawdopodobnie wulkanizowane na kablu. Dlatego nowy
    kabel puszczę inną drogą.

    Kabel to chyba 50? - ale nie to jest problemem.
    Jaką łączówkę zastosować?
    Założenia:
    - możliwość rozłączenia
    - całkowita hermetyczność - czyli chyba zewnętrzna otwieralna mufka
    - praca w szczególnie trudnych warunkach i skrajnych temperaturach

    Swego czasu w studzienkach telekomunikacyjnych stosowało się mufy
    zalewane jakimś żelem. Żel zalewał wszystko, łącznie z łączówkami. Ale
    co innego sygnał telefoniczny i 60V, a co innego miliwolty i WCz.
    Czy złączki f zaciskane będą OK?
    Tam jest cienki kabelek - pewnie oe5 lub 6.

    Może jakieś inne złączki ktoś zna?
    Są bardzo dobre hermetyczne samochodowe do kabli prądowych. Nie
    spotkałem analogicznych koncentrycznych.

    Jakieś wskazówki?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam