  • 1. Data: 2017-02-25 10:28:45
    Temat: Anteny WiFi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://allegro.pl/router-asus-rt-ac5300-wi-fi-5300-m
    bps-promocja-i6629790022.html

    Czy to taka moda, czy koniecznosc, zeby tych anten bylo ... duzo.

    J.

  • 2. Data: 2017-02-25 10:40:20
    Temat: Re: Anteny WiFi
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 25 Feb 2017 10:28:45 +0100, J.F. napisał(a):

    > http://allegro.pl/router-asus-rt-ac5300-wi-fi-5300-m
    bps-promocja-i6629790022.html

    > Czy to taka moda, czy koniecznosc, zeby tych anten bylo ... duzo.
    >
    > J.

    Antena jest pewnie jedna, a reszta tych zębów tylko udaje anteny :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2017-02-25 11:36:05
    Od: w systemie siła 'PO/EU <N...@g...pl>

    w tym sprzęcie to nie wiem,
    ale więcej anten dawali do MIMO,
    AC to wali po wszystkich kanałach naraz,
    ale skąd się bierze ten wysoki transfer to nie wiem...

  • 4. Data: 2017-02-25 11:38:54
    Od: Pcimol <...@...com>

    https://en.wikipedia.org/wiki/MIMO

  • 5. Data: 2017-02-25 12:17:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Feb 2017 10:40:20 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):
    bps-promocja-i6629790022.html

    > Antena jest pewnie jedna, a reszta tych zębów tylko udaje anteny :)

    Nie bylbym taki pewien. Trzy kiedys sie zdarzaly, teraz widze 4 ... a
    tu juz 8 ...

    J.

  • 6. Data: 2017-02-25 13:03:15
    Od: w systemie siła 'PO/EU <N...@g...pl>

    bo może na każde pasmo ma po 3-4 anteny?

  • 7. Data: 2017-02-25 13:56:47
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 25 Feb 2017 11:38:54 +0100, Pcimol napisał(a):

    > https://en.wikipedia.org/wiki/MIMO

    Zbyt mało wiem żeby się autorytatywnie wypowiadać ale to pojecie MIMO to
    zlepek 3 metod, jak chce wiki. Pierwsza to fazowe kształtowanie
    charakterystyki, rzecz znana i w domowych ruterach bez sensu, bo
    najczęściej zależy na dookólnym promieniowaniu a user i tak nie ma ani
    wiedzy ani frontendu by uformować sobie charakterystykę w konkretnym
    przypadku. Druga metoda to nadawanie dwóch strumieni danych z pomocą
    dwóch anten na tej samej częstotliwości. IMO można te dwa strumienie z
    powodzeniem zxłozyć wcześniej i nadać jedną anteną i skutek bedzie ten
    sam. Trzecia metoda o ile zrozumiałem o co chodzi to kodowanie
    amplitudowo-fazowe dwóch kanałów na jednej częstotliwości. Dwie anteny
    nie sa tu wcale potrzebne.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2017-02-25 14:13:45
    Od: w systemie siła 'PO/EU <N...@g...pl>

    ojej, przedstawiłeś wnioski końcowe eurolandu?

    a kogo one obchodzą, zwłaszcza na tej grupie...

    może byś napisał jak to MIMO jest zrealizowane, czy to nie ciekawsze niż
    wymiana wniosków końcowych?

  • 9. Data: 2017-02-25 16:35:11
    Od: Swift <p...@g...com>

    Nie wiem czy mam rację, nie mniej możliwe, że przy ustawieniu (obróceniu) każdej z
    tych anten pod nieco innym kątem, każda emituje falę o innej polaryzacji.(W przypadku
    anteny prętowej polaryzacja fali jest dokładnie taka, jak położenie pręta anteny i
    tak np. antena prętowa ustawiona pionowo, emituje falę spolaryzowana pionowo, poziomo
    - poziomo itd.) W przypadku gdy transmisja odbywa się w otoczeniu licznych obiektów
    mogących powodować odbicia (fala odbita ulega częściowej polaryzacji) wysyłanie wielu
    fal różnie spolaryzowanych może dać poprawę jakości transmisji. Czy tu tak jest nie
    wiem, lecz pamiętam taką serię ruterków Cisco, gdzie stosowano podwójną antenę
    planarną ( żaden "patyk" nie wystawał z obudowy), która emitowała falę spolaryzowaną
    kołowo, co miało według producenta poprawiać skuteczność w otoczeniu pełnym
    naturalnych przeszkód.

  • 10. Data: 2017-02-25 17:06:31
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > http://allegro.pl/router-asus-rt-ac5300-wi-fi-5300-m
    bps-promocja-i6629790022.html

    > Czy to taka moda, czy koniecznosc, zeby tych anten bylo ... duzo.

    Akcesoria "gamingowe" (określenie nie pada wprost) - to wyjaśnia wszystko.
    Pachnie mi czymś w rodzaju audio-voodoo.
    Jeszcze ten kształt, kojarzący mi się z widokiem pewnego nadwiślańskiego
    klopa z Warszawy - równie "modernistyczny"...
    I ciekawe, ile takich "cacek" może jednocześnie pracować w najbliższej
    okolicy...
    A sesję gry, proponuję zrobić na serwerze w Kiribati :P (1)
    Capi mię tu coś...

    --
    Wyobraź pan sobie taką sytuację, pracujesz pan do 67 roku życia,
    co miesiąc wpłacasz 1000 złotych na ZUS, później dostajesz

    (1) czasy...