  • 1. Data: 2019-12-01 19:44:49
    Temat: Aparat Panasonic GX80 i mocowanie obiektywu
    Od: Piotr Rogoza <i...@g...com>

    Cześć
    Jestem w posiadaniu aparatu Panasonic GX80. Chcę zakupić do niego
    obiektyw ale nie jestem w 100% co mocowania. Z jednej strony mikro 4/3, z
    drugiej strony czy to nie jest jakieś Panasonica mocowanie. Jakiś czas
    temu już się przymierzyłem do pewnego obiektywu. Mocowanie na oko było
    podobne ale nie pasowało. Teraz nie pamiętam co to był za model obiektywu.
    Chciałem się tylko upewnić czy wystarczy filtrowanie obiektywów po mikro
    4/3 przy zakupie? Czy jeszcze na coś powinienem zwrócić uwagę? W
    szczególności jeśli bym chciał kupować obiektywy innej marki niż
    Panasonic.

    --
    piecia aka dracorp
    pisz na: imie.r.public at gmail dot com

  • 2. Data: 2019-12-02 11:05:20
    Temat: Re: Aparat Panasonic GX80 i mocowanie obiektywu
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-12-01 19:44, Piotr Rogoza wrote:

> [...]
    > 4/3 przy zakupie? Czy jeszcze na coś powinienem zwrócić uwagę? W
    > szczególności jeśli bym chciał kupować obiektywy innej marki niż

    To jest normalne micro 4/3. Moze miales do czynienia ze obiektywem
    na "stare" cztery-trzecie.

    Wiec mozesz i szukac cos od Olympusa m43, Sigmy, Tamrona, albo
    manualnych Samyangow chociaz juz powoli zaczynaja sie pojawiac chinskie
    szkla AF na ten system.

    --

    memento lorem ipsum

  • 3. Data: 2019-12-02 20:08:00
    Od: Piotr Rogoza <i...@g...com>

    W dniu Mon, 02 Dec 2019 11:05:20 +0100, uzytkownik elmer radi radisson
    napisal:

    > Wiec mozesz i szukac cos od Olympusa m43, Sigmy, Tamrona, albo
    > manualnych Samyangow chociaz juz powoli zaczynaja sie pojawiac chinskie
    > szkla AF na ten system.
    Dzięki. A mówiąc o chińskich szkłach AF co masz na myśli? Jakieś inne
    firmy czy podróby?

  • 4. Data: 2019-12-02 20:40:26
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Wiec mozesz i szukac cos od Olympusa m43, Sigmy, Tamrona, albo
    > manualnych Samyangow chociaz juz powoli zaczynaja sie pojawiac chinskie
    > szkla AF na ten system.

    Z Chińczyków MFT z AF znam tylko dwa kitowe obiektywy do YI M1, co
    szybko stało się zabytkiem, YI chyba zarzuciło pomysł produkować
    bezlusterkowce. Znasz coś jeszcze?

  • 5. Data: 2019-12-03 10:54:09
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-12-02 20:40, Uncle Pete wrote:

    > Z Chińczyków MFT z AF znam tylko dwa kitowe obiektywy do YI M1, co
    > szybko stało się zabytkiem, YI chyba zarzuciło pomysł produkować
    > bezlusterkowce. Znasz coś jeszcze?

    nowa konstrukcja
    https://photorumors.com/2019/10/23/yongnuo-42-5mm-f-
    1-7-mft-lens-officially-announced-currently-in-stock
    -price-73/

    probki zdjec wygladaja bardzo dobrze, a jeszcze za te pieniadze?
    http://radojuva.com/2019/10/yongnuo-42-5-mm-1-1-7/
    Jestem wlasnie w trakcie zamawiania ;)

    No i na aliexpressie mozna znalezc tez inne ciekawostki,
    np. klona panasa 12-32, AF oczywiscie. Takze chinczycy sie ucza bardzo
    szybko. To ze MFT jest otwartym standardem tez im raczej pomaga.

    --

    memento lorem ipsum

  • 6. Data: 2019-12-04 01:58:20
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu wtorek, 3 grudnia 2019 10:54:11 UTC+1 użytkownik elmer radi radisson napisał:

> [...]
    -price-73/

    > probki zdjec wygladaja bardzo dobrze, a jeszcze za te pieniadze?

    No to jak już przetestujesz, to podziel się wrażeniami. Mnie na ten przykład nie
    podoba się wielkość przedniej soczewki, chyba że obudowa jest tak strasznie
    bulwiasta. Ale raczej nie.
    Pozdrawiam Marcin

  • 7. Data: 2019-12-04 12:23:35
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-12-04 01:58, Starzec z Gór wrote:

> [...]
    podoba się wielkość przedniej soczewki, chyba że obudowa jest tak strasznie

    Soczewka jak soczewka, raczej wyglada jak w niejednym obiektywie.
    Dam znac jak przyjdzie..po znalezionych dodatkowych kodach rabatowych
    wyszlo na nasze cale 266 PLN (!!) za staloogniskowe szklo 1.7 z AF. Co
    za czasy..

    --

    memento lorem ipsum

  • 8. Data: 2019-12-04 18:26:24
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > probki zdjec wygladaja bardzo dobrze, a jeszcze za te pieniadze?
    > http://radojuva.com/2019/10/yongnuo-42-5-mm-1-1-7/
    > Jestem wlasnie w trakcie zamawiania ;)

    Gdzie zamówiłeś? Na Ali nie znalazłem, brytyjski Amazon nie dostarcza do
    Polski. Znalazłem natomiast na Ali chyba klona pod marką XiaoYI za 67
    euro. Fajnie, że ma tryb makro, nie lubię bawić się pierścieniami.

    Co ciekawe - ponoć Yongnuo produkuje surrealistyczny korpus Yongnuo
    YN450 z bagnetem Canon EF, ale matrycą MFT.

    > No i na aliexpressie mozna znalezc tez inne ciekawostki,
    > np. klona panasa 12-32, AF oczywiscie. Takze chinczycy sie ucza bardzo
    > szybko. To ze MFT jest otwartym standardem tez im raczej pomaga.

    Czekam na ruch Koreańczyków, czyli Samyanga.

  • 9. Data: 2019-12-04 18:35:44
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2019-12-04 18:26, Uncle Pete wrote:

    > Gdzie zamówiłeś? Na Ali nie znalazłem, brytyjski Amazon nie dostarcza do
    > Polski. Znalazłem natomiast na Ali chyba klona pod marką XiaoYI za 67
    > euro. Fajnie, że ma tryb makro, nie lubię bawić się pierścieniami.

    Kurcze, to są różne konstrukcje, przyynajmniej mechaniicznie. XiaoYI ma
    tryb makro, brak ręcznego ustawiania ostrości, plastikowy bagnet i inny
    kształt obudowy. Yongnuo ma ręczne ustawianie ostrości i metalowy bagnet.

  • 10. Data: 2019-12-05 09:46:43
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-12-04 18:26, Uncle Pete wrote:

    > Gdzie zamówiłeś? Na Ali nie znalazłem, brytyjski Amazon nie dostarcza do
    > Polski. Znalazłem natomiast na Ali chyba klona pod marką XiaoYI za 67
    > euro. Fajnie, że ma tryb makro, nie lubię bawić się pierścieniami.

    No sa przeciez
    https://pl.aliexpress.com/item/4000379791789.html
    jedna z najtanszych ofert

    --