  • 1. Data: 2019-10-04 22:32:38
    Temat: Aparat RTG albo inne ustrojstwo w "cywilu"
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Cześć,

    Od czasu do czasu potrzebuję znaleźć rozkład konstrukcji pod dechami,
    blachą albo innym przykryciem, czy jest jakaś metoda budżetowa lub
    półprofesjonalna, którą można zastosować przy takich zagadnieniach?
    Myślałem o jakimś używanym aparacie RTG albo czymś podobnym,
    tyle że nie mam o tym większego pojęcia. Ktoś doradzi? ;)

    L.

  • 2. Data: 2019-10-05 08:47:06
    Temat: Re: Aparat RTG albo inne ustrojstwo w "cywilu"
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Lisciasty wrote:

> [...]
    > Myślałem o jakimś używanym aparacie RTG albo czymś podobnym,
    > tyle że nie mam o tym większego pojęcia. Ktoś doradzi? ;)

    https://www.youtube.com/watch?v=xVTCkN1nQJc

    Ale przez blachę nie zadziała. Jak chcesz robić prawdziwe prześwietlenia,
    to przenośny aparat będzie pewnie oparty na radioizotopach,
    co może oznaczać półtora tony pozwoleń.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 3. Data: 2019-10-05 12:15:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > https://www.youtube.com/watch?v=xVTCkN1nQJc

    Cena dużo poniżej 100.000 zł.
    Wypożyczenie na tydzień 2500 zł.

    > Ale przez blachę nie zadziała.

    To do kompletu termowizja.

    Robert

  • 4. Data: 2019-10-05 12:19:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > przenośny aparat będzie pewnie oparty na radioizotopach,
    > co może oznaczać półtora tony pozwoleń.

    Można bez pozwoleń. :-)
    http://www.scanpyramids.org

    Robert

  • 5. Data: 2019-10-05 13:36:11
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Cena dużo poniżej 100.000 zł.
    > Wypożyczenie na tydzień 2500 zł.

    Szukam wypożyczalni liczników Geigera.

    WM

  • 6. Data: 2019-10-05 18:03:08
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-10-05 o 13:36, WM pisze:

    > Szukam wypożyczalni liczników Geigera.

    Google mówi, że w Warszawie są.
    A taki gadżet do smrtofona za 200 zł nie wystarczy?

    Robert

  • 7. Data: 2019-10-05 18:18:04
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Google mówi, że w Warszawie są.
    > A taki gadżet do smrtofona za 200 zł nie wystarczy?

    Gadżety do smartfona jakoś nie budzą mojego zaufania.

    WM

  • 8. Data: 2019-10-05 18:56:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.10.2019 o 18:18, WM pisze:

    > Gadżety do smartfona jakoś nie budzą mojego zaufania.

    A jakiej dokładności potrzebujesz? Bo tak naprawdę te liczniki głownie
    mają sygnalizować zagrożenie, a iuch dokłądność nie jest jakimś
    podstawowym problemem.

  • 9. Data: 2019-10-05 19:50:43
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Robert Wańkowski wrote:

    > Można bez pozwoleń. :-)
    > http://www.scanpyramids.org

    Ciekawostka, ale niestety w moim osiedlowym sklepiku z akcesoriami do
    radiografii przemysłowej tego nie mają.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 10. Data: 2019-10-05 20:02:45
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > A jakiej dokładności potrzebujesz? Bo tak naprawdę te liczniki głownie
    > mają sygnalizować zagrożenie, a iuch dokłądność nie jest jakimś
    > podstawowym problemem.

    Chcę się pobawić w pomiar promieniowania tła, więc potrzebuję dobrego
    licznika.

    WM