  • 11. Data: 2019-10-05 20:32:00
    Temat: Re: Aparat RTG albo inne ustrojstwo w "cywilu"
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 5 października 2019 18:56:27 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > A jakiej dokładności potrzebujesz? Bo tak naprawdę te liczniki głownie
    > mają sygnalizować zagrożenie, a iuch dokłądność nie jest jakimś
    > podstawowym problemem.

    Generalnie chodzi o znalezienie krowki/belek pod dachem zabytkowym,
    gdzie z wierzchu jest jakieś deskowanie/papa lub inne pokrycie nie do ruszenia
    bez angażowania konserwatora zabytków i sztabu ludzi. Nie wiem
    czy taki betonowy radar jest coś tam w stanie pokazać...

    L.

  • 12. Data: 2019-10-05 21:27:37
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Lisciasty wrote:

> [...]
    > bez angażowania konserwatora zabytków i sztabu ludzi. Nie wiem
    > czy taki betonowy radar jest coś tam w stanie pokazać...

    Ja też nie wiem, ale obawiam się, że jak zaczniesz po tym dachu biegać z
    kapsułą z cezem, to sam się szybko staniesz zabytkowy.

    To jest zwarta konstrukcja? Bo jeśli tak, to może USG zamiast RTG?
    Krzywdy sobie przynajmniej nie zrobisz. BTW, ciekawostka:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Kramatorsk_radiologica
    l_accident

    Geniusze lokalni:

    https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/pracownicy
    -zgubili-urzadzenie-z-pierwiastkiem-radioaktywnym-w-
    zabrzu,560453.html

    Pozdrawiam, Piotr

  • 13. Data: 2019-10-05 21:38:47
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 5 października 2019 21:27:38 UTC+2 użytkownik Piotr Wyderski napisał:
    > To jest zwarta konstrukcja? Bo jeśli tak, to może USG zamiast RTG?
    > Krzywdy sobie przynajmniej nie zrobisz. BTW, ciekawostka:

    To RTG to było tylko dla przykładu, bo nie mam pojęcia jakie są
    rozwiązania w tym temacie. Jak to będzie działało na różdżkę do szukania
    wody to nie ma to dla mnie problemu :]

    L.

  • 14. Data: 2019-10-05 23:17:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 4 Oct 2019 13:32:38 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > Od czasu do czasu potrzebuję znaleźć rozkład konstrukcji pod dechami,
    > blachą albo innym przykryciem, czy jest jakaś metoda budżetowa lub
    > półprofesjonalna, którą można zastosować przy takich zagadnieniach?
    > Myślałem o jakimś używanym aparacie RTG albo czymś podobnym,
    > tyle że nie mam o tym większego pojęcia. Ktoś doradzi? ;)

    Ale masz dostep z dwoch stron ?
    Bo RTG dziala "przeswietlajac", z jednej strony lampa, z drugiej
    ekram/klisza.

    J.

  • 15. Data: 2019-10-06 03:08:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-05, Lisciasty <l...@p...pl> wrote:

> [...]
    > bez angażowania konserwatora zabytków i sztabu ludzi. Nie wiem
    > czy taki betonowy radar jest coś tam w stanie pokazać...

    A zwyły obraz termiczny tego nie ujawni?

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2019-10-06 11:36:52
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 6 października 2019 03:08:16 UTC+2 użytkownik Marcin Debowski
    napisał:
    > A zwyły obraz termiczny tego nie ujawni?

    Jak belki drewniane pod przykryciem mają taką samą temperaturę jak dechy
    i powietrze to raczej nic nie zobaczysz. Bo nie widzę powodu żeby miały
    mieć inną temperaturę...

    L.

  • 17. Data: 2019-10-06 11:37:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 5 października 2019 23:17:43 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Ale masz dostep z dwoch stron ?
    > Bo RTG dziala "przeswietlajac", z jednej strony lampa, z drugiej
    > ekram/klisza.

    Dostęp z reguły jest. Ale może to być np. odległość metra. Pytanie
    czy to nie za dużo...

    L.

  • 18. Data: 2019-10-06 11:40:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-06, Lisciasty <l...@p...pl> wrote:

    > Jak belki drewniane pod przykryciem mają taką samą temperaturę jak dechy
    > i powietrze to raczej nic nie zobaczysz. Bo nie widzę powodu żeby miały
    > mieć inną temperaturę...

    Jeśli budynek jest w normalnym uzytkowaniu a na dworze jest
    zimniej/cieplej to mieć nie będą. Poza tym zawsze możesz polać wodą,
    zimną, ciepłą.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2019-10-06 12:22:59
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-10-06 o 11:37, Lisciasty pisze:

    > Dostęp z reguły jest. Ale może to być np. odległość metra. Pytanie
    > czy to nie za dużo...

    Jak jest dostęp to zeskanować z od wewnątrz i z zewnątrz. Jakiś
    charakterystyczny punkt się znajdzie po obu stronach.

    Robert

  • 20. Data: 2019-10-06 12:49:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Oct 2019 02:37:29 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > Dostęp z reguły jest. Ale może to być np. odległość metra. Pytanie
    > czy to nie za dużo...

    Medyczne rentgeny z wiekszej dzialaja.

    Graniczne cale tiry przeswietlaja.

    Tylko znow klopot - duzy, kosztowny sensor (bo "czujnik" to jakos nie
    pasuje), mechaniczny uklad skanujacy, czy samemu sie wystawiac na
    promieniowanie ...

    Nowa technologia - fale milimetrowe
    https://www.youtube.com/results?search_query=millime
    ter+wave+scanner