  • 1. Data: 2019-04-25 09:29:21
    Temat: Aparat do robienia zdjec samochodom
    Od: stacek <s...@g...com>

    Witam
    Jaki polecacie aparat do robienia zdjec samochodom ?

  • 2. Data: 2019-04-25 16:14:13
    Temat: Re: Aparat do robienia zdjec samochodom
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-04-25 o 09:29, stacek pisze:
    > Witam
    > Jaki polecacie aparat do robienia zdjec samochodom ?

    Podaj przedział cenowy i jakieś szczególne wymagania. Na pewno coś
    interesującego (i taniego) się znajdzie.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 3. Data: 2019-04-25 16:38:14
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-04-25 o 16:14, Filip454 pisze:

    > Podaj przedział cenowy i jakieś szczególne wymagania. Na pewno coś
    > interesującego (i taniego) się znajdzie.

    Myślę, że nie aparat a szkło. Nie napisał czy będzie focił Mini czy
    Skanię z naczepą.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2019-04-25 17:01:44
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-04-25 o 16:38, Irokez pisze:

    > Myślę, że nie aparat a szkło. Nie napisał czy będzie focił Mini czy
    > Skanię z naczepą.

    Jeśli ma być tanio to raczej lustrzanka + jakiś obiektyw.

    Już za 1500 zł można wyrwać całkiem dobry sprzęt do robienia zdjęć.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 5. Data: 2019-04-25 18:48:27
    Od: stacek <s...@g...com>

    zwykłe samochody osobowe
    tak do ok 1200 zł

  • 6. Data: 2019-04-25 21:38:23
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 25.04.2019 o 18:48, stacek pisze:
    > zwykłe samochody osobowe
    > tak do ok 1200 zł
    a nie przydało by Ci się rozmyte tło - jak to ma być fotka do ogłoszeń?

    ToMasz

  • 7. Data: 2019-04-26 01:20:34
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2019-04-25 o 09:29, stacek pisze:
    > Witam
    > Jaki polecacie aparat do robienia zdjec samochodom ?

    Te są podobno najskuteczniejsze.

    https://s.redefine.pl/file/o2/redefine/cp/vy/vyb9ds5
    covd1mytvkm86ee18mk7ckq59.jpg

  • 8. Data: 2019-04-26 01:40:37
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-04-25 o 18:48, stacek pisze:
    > zwykłe samochody osobowe
    > tak do ok 1200 zł

    Myślę, że wystarczy zwykła lustrzanka Canona + kitowy obiektyw.

    Canon 4000D + kitowy obiektyw 18-55 zdałby egzamin i zmieści się nówka w
    budżecie.

    https://www.ceneo.pl/60234437

    Ewentualnie nieco lepszy zestaw z body Canon 2000D.

    https://www.ceneo.pl/60234434

    Tylko w dalszym ciągu nie wiemy, czy chodzi o samochody osobowe głównie
    z daleka, czy z bliska? Jeśli z bliska, to przydałby się długoogniskowy
    obiektyw do tego.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 9. Data: 2019-04-26 02:34:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Filip454" q9tghu$9a1$...@d...me

    > Tylko w dalszym ciągu nie wiemy, czy chodzi o samochody osobowe głównie z daleka,
    czy z bliska? Jeśli z bliska, to przydałby się
    > długoogniskowy obiektyw do tego.

    Półmetrowy co najmniej! ;) [makro -- aby fotografować bieżnik opon]

    -=-

    A jeśli z daleka -- szerokokątny. ;) Co najmniej 270 stopni. ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 10. Data: 2019-04-26 02:53:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "stacek" 5cc1e4dc$0$514$6...@n...neostrada.pl

    > zwykłe samochody osobowe
    > tak do ok 1200 zł

    Do czego Ci te zdjęcia? Co chcesz uwieczniać?

    Chcesz dokumentować przejazdy? -- ile jakiego koloru jechało danego dnia?
    Chcesz uwieczniać uszkodzenia? Może chcesz widzieć wnętrza? -- przydadzą
    się filtry polaryzacyjne... Jaką szczegółowość chcesz uzyskać? Samochody
    będą jechały czy nie w czasie uwieczniania? (statyw może być przydatny
    do fotografowania nieruchomych samochodów; stabilizacja -- do ruchomych)
    Z jakiej odległości chcesz strzelać fotki? Zadowolisz się światłem
    słonecznym czy skusisz się na lampy błyskowe? (wielu lamp w 1200 złotych
    nie zmieścisz) Jeśli Słońce Ci starczy -- może przydadzą się jakieś płachty
    obijające/kierujące światło? IMO lepiej uczynisz, pytając na innej grupie,
    gdzie nie tylko powiedzą >>czym fotografować<<, ale i >>jak fotografować<<. :)

    Tu raczej starczy Ci jakikolwiek aparat -- po co wydawać aż 1200 pln?

    Pstryk to tylko część [środkowa mniej więcej] po której trzeba fotkę
    obrobić i jakoś zaprezentować -- na pochłaniającym papierze/polimerze
    (niby papier odbija, nie pochłania] czy świecącym ekranie.

    Przed pstrykiem jest myślenie i szukanie/tworzenie światełka.

    -=-

    Aparat w tym wszystkim -- to detal. ;)

    --