  • 11. Data: 2019-02-16 19:09:17
    Temat: Re: Aparat na mrozie
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Pamiętam duży mróz (ok. -32C) i robiłem Nikonem F70. Zasilany CR123A,
    > czyli lit. Bez problemu robił zdjęcia. Nie trzymałem go w cieple ze
    > względu na kondensację pary wodnej. Ale bardziej od aparatu bałem się o
    > błonę - i o doświetlenie, i o ewentualne pękanie. Do doświetlenia -
    > popchnąłem nieco (prześwietlałem), natomiast nic nie popękało.
    > Tylko taka ciekawostka: na statywie w okolicy mojego nosa "wyrosła" gula
    > lodu, niewiele mniejsza od pięści. Fociłem imprezę sylwestrową, więc
    > było kilka godzin na mrozie.

    Właśnie - drzewiej zalecano trzymać aparat na zewnątrz, aby ochłodził
    się do temperatury zewnętrznej. No i tamte sprzęty z uwagi na wymiary
    trudniej było trzymać pod odzieżą. Na mrozie film udało mi się urwać
    tylko jeden raz, a ściślej perforację wałkiem odpowiedzialnym za
    przesuwanie klatek. Zresztą w radzieckim sprzęcie opartym na mechanizmie
    Leici temperatury niekoniecznie miały być ujemne - powszechną wadą były
    zbyt mocne sprzężny w "stoliku" dociskającym film.

    > Na nieco mniejszym mrozie (poniżej -20C) robiłem innego sylwestra Sony
    > DSC-H50 -więc już cyfra, z akumulatoremNP-BG1, karta MS-Duo Pro. Aparatu
    > też nie trzymałem w cieple ze względu na kondensację, tylko zapasowe
    > akumulatory w wewnętrznej kieszeni. Ale nie musiałem akumulatorów
    > wymieniać przez kilka godzin.
    > Aparat kupiłem zaraz po jego premierze, do tej pory fabryczny akumulator
    > działa prawidłowo. Aparat zresztą też, pomimo, że często robiłem w
    > deszczu. Szczelny skubaniec jak Pentax :)

    Wiele razy robiłem zdjęcia w deszczu wieloma aparatami, które nie
    posiadały specjalnych uszczelnień, i nigdy nie miałem z tym żadnych
    problemów poza kroplami na przedniej soczewce. Co do trwałych
    akumulatorów - w 1997 roku kupiłem wkrętarkę Ryobi i jej bateria
    ostatecznie padła dopiero ze 2 laty temu. Rozkręciłem baterię i
    wymieniłem akumulatorki na nowe (miały standardowy wymiar SC).

  • 12. Data: 2019-02-16 23:25:00
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 16 Feb 2019 13:39:42 +0100, w <q4909u$gbg$1@node2.news.atman.pl>, Uncle
    Pete <4...@g...com> napisał(-a):

    > Nie wiedziałem, ale niżej niż -10 kart nie mroziłem. I trzeba
    > zdefiniować pojęcie mrozu. Wyżej padła definicja że 0 st. to już mróz,
    > dla mnie mróz zaczyna się od -10, ale jestem z północy :)

    Jestem z najcieplejszego miasta w PL -- tutaj poniżej 0 ogłaszamy stan klęski i
    robimy zapasy ;)

  • 13. Data: 2019-02-17 12:24:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Feb 2019 17:56:05 +0100, Adam napisał(a):
> [...]
    > względu na kondensację pary wodnej. Ale bardziej od aparatu bałem się o
    > błonę - i o doświetlenie, i o ewentualne pękanie.

    Nikon cyfrowy tez sobie dawal rade - ale Nikon, inne marki
    niekoniecznie.

    To zreszta nie tylko kwestia elektroniki ale np smaru/oleju w
    obiektywie.

    J.

  • 14. Data: 2019-02-18 06:10:52
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" <4...@g...com> napisał w wiadomości

    > To są przyzwoite zamienniki - zawsze kupuję zamienniki tej klasy i
    > jeszcze nigdy nie zawiodłem się.

    Potwierdzam.

    > Tego nie znam.

    Z upływem czasu szybko tracą pojemność. Gdzieś po dwóch latach dało się
    to zauważyć.

    > Może będzie lepszy od Newella, ale czy warto przepłacać...

    Mam też (chyba) dwa hahnele - porównywalne z newellem, czyli OK. Ale też
    dużo droższe (~ połowa ceny oryginału), za to mam wrażenie, że po paru
    latach mają większą pojmność niż oryginał, tj. używane zamiennie
    zużywają się wolniej.

    --
    Yogi(n)

  • 15. Data: 2019-02-18 10:22:35
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > dużo droższe (~ połowa ceny oryginału), za to mam wrażenie, że po paru
    > latach mają większą pojmność niż oryginał, tj. używane zamiennie

    Mam dwa Hanhele - kupione 10 i 9 lat temu w stacjonarnych sklepach.
    Faktycznie były drogie, a i tak, jak piszesz, ze 2 razy tańsze od
    oryginałów. Mają wyczuwalnie nieco mniejszą pojemność od oryginałów
    (uczciwie jest to napisane), oba nadal działają. Zresztą jak
    dziesięcioletnie oryginały Canona. Pojemność zapewne spadłą ze starości,
    ale nadal są w pełni używalne.

  • 16. Data: 2019-02-18 14:17:52
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 17 Feb 2019 12:24:34 +0100, w
    <16bn42bafdli9$.7zws6t88gw7j.dlg@40tude.net>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Nikon cyfrowy tez sobie dawal rade - ale Nikon, inne marki
    > niekoniecznie.
    >
    > To zreszta nie tylko kwestia elektroniki ale np smaru/oleju w
    > obiektywie.

    Obiektyw po wysunięciu nieruchomym jest, natomiast kreski baterii spadają w
    oczach.

  • 17. Data: 2019-03-03 12:27:52
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wymieniłem na nowego Newella.

    Teraz w lodówce dał radę bez problemu nagrać 30min film i spadła tylko 1
    kreska. Więcej mi nie trzeba :)

    PS. A szkoda, bo miałem ochotę na nowy aparat ;)

  • 18. Data: 2019-03-04 06:16:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-03, r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:
    > Wymieniłem na nowego Newella.
    >
    > Teraz w lodówce dał radę bez problemu nagrać 30min film i spadła tylko 1
    > kreska. Więcej mi nie trzeba :)

    Ale nagrywało się już jak wkładałeś czy startowałeś na zimnym?

    > PS. A szkoda, bo miałem ochotę na nowy aparat ;)

    Zawsze możesz rozważyć nową lodówkę :)

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2019-03-04 12:17:08
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 04 Mar 2019 05:16:53 GMT, w <9x2fE.6561$na.6062@fx07.ams1>, Marcin
    Debowski <a...@I...zoho.com> napisał(-a):

    > Ale nagrywało się już jak wkładałeś czy startowałeś na zimnym?

    Nie, poczekałem aż się chłodzi -- tak samo jak na starej baterii.

    > Zawsze możesz rozważyć nową lodówkę :)

    Kupiona w zeszłym miesiącu :)

  • 20. Data: 2019-03-04 16:14:30
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-03-04 12:17, r...@k...pl wrote:

    > Kupiona w zeszłym miesiącu :)

    Godne szacunku poswiecenie na rzecz rzetelnych testow temperaturowych
    baterii!

    --

    memento lorem ipsum