  • 1. Data: 2009-04-23 07:49:10
    Temat: Aparaty canon z serii A i akumulatorki
    Od: "-=<Bajbus>=-" <b...@w...op.pl>

    Witajcie!

    Mam do Was pytanie mam dwa canony z serii A (620 i 650is) obydwa działają
    na czterech ogniwach bateryjnych AA lub akumulatorach AA.
    I tu mam problem, w instrukcji piszą żeby nie pozostawiać akumulatorów
    jeśli aparat nie będzie długo używany. Ja zostawiam akumulatory na 4 dni
    i nie wydaje mi się żeby o taki krótki czas im chodziło.
    I teraz wracam do meritum sprawy po owych 4 dniach akumulatory
    są absolutnie rozładowane (nie można nawet włączyć przeglądania zdjęć),
    na początku myślałem, że aku są już wyeksplatowałem więc kupiłem
    w uczciwym sklepie, na którym się nigdy nie zawiodłem
    https://www.hurt.com.pl/
    aku Duracell i nowość Sanyo Eneloop i niestety dalej to samo.
    Aparatowi skończyła się gwarancja dwa miesiące temu i jak na złość
    podczas trwania gwarancji nic podobnego się nie działo.
    Może ktoś z Was już to "przerabiał" i wie czego to wina lub
    ewentualnie jaki może być koszt naprawy? Sorry że trochę
    zakręciłem i przynudziłem ale chciałem przedstawić całą sytuację.
    Z góry dzięki za jakąkolwiek radę!

    Pozdrawiam! Bajbus
    Bajbus37(at)tlen(KROPKA)pl | Byłeś już na www.pajacyk.pl
    Skype Bajbus_35 ; Gadu-Gadu 1400168 ; Tlen bajbus37

  • 2. Data: 2009-04-23 08:01:03
    Temat: Re: Aparaty canon z serii A i akumulatorki
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "-=<Bajbus>=-" <b...@w...op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ewentualnie jaki może być koszt naprawy? Sorry że trochę
    > zakręciłem i przynudziłem ale chciałem przedstawić całą sytuację.

    Moze problem z ładowarką masz. Spróbuj na zwykłych bateriach to się wyjaśni.

  • 3. Data: 2009-04-23 08:20:38
    Od: "-=<Bajbus>=-" <b...@w...op.pl>

    Agent kompulsywnie wyklepał(a) na klawiaturze:

    > Użytkownik "-=<Bajbus>=-" <b...@w...op.pl> napisał w wiadomości
    [ciap]

    > Moze problem z ładowarką masz. Spróbuj na zwykłych bateriach to się
    > wyjaśni.
    Zapomniałem że coś pominąłem. trzy ładowarki, od starej prostej po szybką GP
    smart 2 po profesjonalną
    ładowarkę z "milionem" programów do odświeżania aku, usuwania efektu pamięci
    i wiele innych, to
    link do niej https://www.hurt.com.pl/?o=shpp&i=3864 Bez względu na ładowarkę
    i stare czy nowiutkie aku
    problem występuje, aha i jeszcze jedno czego jasno nie napisałem, nie jest
    regułą, że te zjawisko nastąpi.
    Zdarza się to mniej więcej w 20% przy zmianie aku.

  • 4. Data: 2009-04-23 11:21:01
    Od: "Łukasz Bąk" <m...@g...com>

> [...]
    > ewentualnie jaki może być koszt naprawy? Sorry że trochę
    > zakręciłem i przynudziłem ale chciałem przedstawić całą sytuację.

    Może łatwiej będzie coś doradzić jeśli podpowiesz czy:
    - na bateriach jest ten sam efekt?
    - czy komora w której są baterie jest sucha i czysta, czy nie "wylała" się
    kiedyś tam jakaś bateria?
    - czy wyłączasz aparat zanim go pozostawiasz na te cztery dni?
    - czy przed pozostawieniem nie zrobiłeś 100 zdjęć w ciemnej nocy z lampą?
    No i chyba najistotniejsze - obydwa aparaty się tak zachowują?
    - czy aparat nie jest przechowywany przez te cztery dni w lodówce czy
    piekarniku (chodzi o temperatury w których sobie jest)

    Koszt serwisu: od 40 PLN (za np. wyczyszczenie komory baterii) do 800 PLN
    za wymianę połowy elementów w torze zasilania aparatu. ;)

    Łukasz Bąk

  • 5. Data: 2009-04-24 09:18:33
    Od: "Jaskrawy" <k...@g...pl>

    > I teraz wracam do meritum sprawy po owych 4 dniach akumulatory
    > są absolutnie rozładowane (nie można nawet włączyć przeglądania zdjęć),

    Witam wszystkich po długim niebycie.
    Mam jeszcze gorzej .
    Nowo zakupiony Canon Powershoot SX1 IS. Po miesiącu , czyli od kilku dni
    akumulatorki agfy starczają na pięć zdjęc.
    Dziś włożyłem nowe, wyszedłem na dwór, trzy-cztery zdjęcia i kicha.
    Założyłem nowy komplet ładowany wczoraj, włączyłem aparat , szukam na
    ekranie wskaźnika naładowania baterii i nagle ciemno i komunkat: "bład
    obiektywu"
    Założę zwykłe duracelle,jeżeli będzie to samo to czeka mnie droga przez mękę
    czyli serwis na Żytniej:(

  • 6. Data: 2009-04-24 10:20:47
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Jaskrawy" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > obiektywu"
    > Założę zwykłe duracelle,jeżeli będzie to samo to czeka mnie droga przez

    Trochę OT ale właśnie dlatego nie kupuję i nie polecam aparatów zasilanych
    AA. Zawsze się dzieją jaja jeśli chociażby jednen jest do bani.

  • 7. Data: 2009-04-24 17:41:45
    Od: "-=<Bajbus>=-" <b...@w...op.pl>

    Łukasz Bąk kompulsywnie wyklepał(a) na klawiaturze:

> [...]
    >
    > Koszt serwisu: od 40 PLN (za np. wyczyszczenie komory baterii) do 800 PLN
    > za wymianę połowy elementów w torze zasilania aparatu. ;)

    Nie wiem, nie używałem ogniw bateryjnych. Komora jest czysta
    i sucha (dbam o aparaty). Aparat oczywiście wyłączam i nie
    miało to miejsca po 100 zdjęciach tylko na w pełni naładowanych aku.
    Jeden i drugi miewają takie zachowania ale nie jest to tak, że występuje to
    za każdym razem i dlatego to tak denerwuje. Aparaty są przechowywane w
    temperaturze
    pokojowej.

  • 8. Data: 2009-04-24 17:43:53
    Od: "-=<Bajbus>=-" <b...@w...op.pl>

> [...]
    >>
    > Trochę OT ale właśnie dlatego nie kupuję i nie polecam aparatów
    > zasilanych AA. Zawsze się dzieją jaja jeśli chociażby jednen jest do
    Chodzi Ci o jeden aparat czy jedno z ogniw kompletu?

  • 9. Data: 2009-04-25 05:12:43
    Od: "Łukasz Bąk" <m...@g...com>

    > Nie wiem, nie używałem ogniw bateryjnych.

    To chyba pozostaje sprawdzić na bateriach.

    Podpytałem znajomego który używa 650ki i nie zauważył
    podobnych zachowań akumalotorków (GP2300). Bardzo rzadko używa
    tego aparatu i jak stwierdził, równie rzadko ładuje do niego
    akumulatorki.

    Łukasz Bąk

  • 10. Data: 2009-04-30 06:27:43
    Od: "Jaskrawy" <k...@g...pl>

> [...]
    > obiektywu"
    > Założę zwykłe duracelle,jeżeli będzie to samo to czeka mnie droga przez

    Ku przestrodze innym i z zażenowaniem ten tekst piszę.
    Z zażenowaniem , bo cięzko się przyznać do własnej glupoty.
    Wszystkim którzy mi dobrze radzili i tym co nie radzili podaję informację,
    ze aparat jest w pełni sprawny. Akumulatorki też.
    Ogladając ładowarkę zauważyłem mały przesuwny wyłącznik dwupozycyjny. Albo 2
    albo 4
    I wszystko jasne, , ładowałem tylko dwie baterie i to wybrane losowo.
    nic dziwnego, ze aparat pozbawiony połowy zasilania głupiał i domagał się
    zupełmnie slusznie wymiany baterii.
    No cóz, dobrze, ze głupota nie boli...