    Newsgroups: pl.comp.programming
    From: Borneq <b...@a...hidden.pl>
    Subject: Aplikacja rozproszona a adres IP
    Date: Wed, 15 Jan 2020 14:51:51 +0100

    Serwer nasłuchuje na jakimś konkretnym porcie (pytanie jak wybrać port
    dla swojej aplikacji, gdy jest ich 64K a wiele już jest użytych przez
    różne aplikacje?) a klient łączy się sam mając jakiś wolny port.
    Aplikacja P2P to serwer i klient w jednym. Jak identyfikować węzeł?
    Teoretycznie przez IP, ale:
    - wielu dostawców zmienia IP klienta, chyba minimalny czas na jednym IP
    to 24h lub czas połączenia
    - jest tłumaczenie adresów NAT, jeden IP może odpowiadać wielu użytkownikom
    - ja np. mam internet od dostawcy, gdzie w domu rozgłaszany jest przez
    Wifi na różne urządzenia w sieci lokalnej 192.168.x.x
    jak w taki sposób napisać serwer? mogę mieć 192.168.0.1:port
    ale jak wyjść na świat? będzie zewnętrzne ip i ten sam port, a drugi
    komputer? czy też zostanie przetłumaczone to na inny port, wtedy jak
    łączyć się z innym? Może będę mógł zainicjować połączenie jako client
    ale nie będę mógł być dostępny z zewnątrz? Dostępne z zewnątrz tylko
    takie z zewnętrznym IP?
    Może dwóch bez zewnętrznego adresu może łączyć się za pomocą trzeciego,
    który musi mieć zewnętrzny?
    Czy natomiast IPv6 załatwia sprawę?
    Skąd rozproszona sieć będzie znała swoje adresy IP? Kiedyś klienty
    Bitcoina rejestrowały się na liście IRC, teraz w jakiś inny sposób.
    Jak postawić dostępny 24h serwer/client na jakimś hostingu? Zazwyczaj
    jest tam miejsce na html i php ale czy jest tam możliwość uruchomienia
    programu C/C++, na przykład w OVH czy Nazwa.pl?