  • 1. Data: 2018-12-05 19:38:58
    Temat: Arduino błąd dzielenia - czy są testy dla atmegi?
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    Witam.

    Kupiłem sobie na próbę klona Arduino nano na Allegro.
    Działa ok, ale przyłapałem go na błędzie.
    Otóż kombinuję, żeby zrobić programowany generator przez
    podział częstotliwości zegara. Wysyłałem częstotliwość
    przez USB i zwrotnie dostawałem obliczony podzielnik.
    Raz jeden (za pierwszym uruchomieniem) zdarzyło się, że

    16000000/0.2 wyszło 80000008

    Najpierw pomyślałem, że funkcja nie nadaje się do dzielenia przez
    niewielkie ułamki, bo inne wyniki były dobre. Ale wpisałem jeszcze raz
    to 0.2 i dostałem prawidłowy wynik, czyli 80000000.
    No i zagwozdka, mogło przekłamać przy liczbie binarnej, ale również
    przy transmisji, znak '0' i '8' tez różni się 1 bitem, podobnie jak
    wartość binarna.
    Jestem pewny dobrego podania dzielnika, bo wypisywał zwrotnie dane.

    W związku z tym pytanie, czy ktoś napisał może test do testowania atmegi
    w tym przypadku 328 ?
    Niekoniecznie rozbudowany, takie podstawowe przetestowanie.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 2. Data: 2018-12-05 21:37:13
    Temat: Re: Arduino błąd dzielenia - czy są testy dla atmegi?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cezary Grądys" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >wartość binarna.
    >Jestem pewny dobrego podania dzielnika, bo wypisywał zwrotnie dane.

    Istotnie zagwozdka - czemu 1 raz. Moze i przeklamany bit.

    Bo jest jeszcze druga - jak oni/ty to liczysz.

    0.2 nie ma dokladnej reprezentacji w binarnym formacie
    zmiennoprzecinkowym.

    Wiec jesli jest jakas biblioteka zmiennoprzecinkowa uzyta, to mamy w
    pamieci naprawde liczbe
    0.199999... i tu juz moze sie 8000008 pojawic :-)

    J.

  • 3. Data: 2018-12-06 00:36:22
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Cezary Grądys <c...@w...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > w tym przypadku 328 ?
    > Niekoniecznie rozbudowany, takie podstawowe przetestowanie.

    Czyżbyś chciał testować jednostkę arytmetyczno-logiczną ATmegi? Ewentualnie
    libc? Stawiam na błąd w kodzie lub przekłamanie podczas transmisji.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 4. Data: 2018-12-06 16:08:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 5 Dec 2018 19:38:58 +0100, Cezary Grądys<c...@w...onet.pl>
    wrote:
    > No i zagwozdka, mogło przekłamać przy liczbie binarnej, ale również
    > przy transmisji, znak '0' i '8' tez różni się 1 bitem, podobnie jak
    > wartość binarna.

    Nie rozumiem, jakie przekłamanie na USB? Transmisje USB są
    zabezpieczone crc. Problem jest raczej w zmiennym przecinku. w

    --
    Marek

  • 5. Data: 2018-12-06 16:22:40
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Marek <f...@f...com> napisał(a):
    > Nie rozumiem, jakie przekłamanie na USB? Transmisje USB są zabezpieczone
    > crc. Problem jest raczej w zmiennym przecinku. w

    Doświadczenie życiowe mówi, że to USB miało postać FTDI :) ATmega328 nie ma
    natywnego USB. Zmiennego przecinka bym nie podejrzewał, do omawianej
    operacji nie zostały wykorzystane liczby przy których zmienny przecinek
    dałby o sobie znać. Zrobiłem zresztą test i było OK. Poza tym problem był
    jednorazowy, co wskazuje na błąd w kodzie lub przekłamanie.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 6. Data: 2018-12-06 17:44:19
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

> [...]
    > dałby o sobie znać. Zrobiłem zresztą test i było OK. Poza tym problem
    > był jednorazowy, co wskazuje na błąd w kodzie lub przekłamanie.

    Błąd był 1 razowy, najprawdopodobniej błąd transmisji. Na razie wszystko
    działa prawidłowo, ale znalazłem opinie, że te chińskie arduina różnie
    działają.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 7. Data: 2018-12-06 20:04:46
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 06.12.2018 o 17:44, Cezary Grądys pisze:

    > Błąd był 1 razowy, najprawdopodobniej błąd transmisji. Na razie wszystko
    > działa prawidłowo, ale znalazłem opinie, że te chińskie arduina różnie
    > działają.

    Na podstawie twojego wpisu wyrobiłem sobie opinię, że jesteś totalnym
    głąbem. Nie mającym pojęcia o tym co to Arduino.

    --
    Kaczin