  • 11. Data: 2017-10-11 15:53:52
    Temat: Re: Arduino - zasilanie z baterii
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    a...@m...uni.wroc.pl wrote:
> [...]

    Jeszcze dla konkretnosci: zmierzylem pobor pradu przez Leonardo,
    Pro Mini 5V i Pro Mini 3.3V (wszystkie od Chinczykow, wiec czesci
    moga byc nieoryginalne). Zasilane z baterii 9V przez koncowke
    Vin (Leonardo) i Raw (w Pro Mini):

    Leonardo 44mA
    Pro Mini 5V 19.4mA
    Pro Mini 3.3V 14mA

    Program byl przypadkowy, co akurat bylo wgrane, ale wynik nie
    powiniem mocno zalezec od programu (na pewno zaden nie probowal
    niczego by oszczedzac energie). Oprocz procesora to rowniez
    obejmuje LED-y, stabilizator i w Leonardo wzmacniacz operacyjny.
    Stabilizator w Leonardo to AMS1117 ktory dla siebie potrzebuje
    rzedu 5mA. Na obu Mini byl miniaturowy stabilizator ktory moze
    byc bardziej oszczedny.

    --
    Waldek Hebisch

  • 12. Data: 2017-10-12 07:30:01
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "ajt" <a...@a...com.pl> napisał w wiadomości

    > Z ciekawości spytam, jaki aparat?
    > Kiedyś miałem Nikona D70, który miał sterowanie IR. Problemem było to, że
    > jak się aparat przełączyło w tryb wyzwalania pilotem, to cały czas był w
    > stanie czuwania, tzn. aktywny pomiar, wyświetlanie parametrów w wizjerze,
    > czyli tak jak po wciśnięciu spustu do połowy, tyle że przez cały czas, co
    > skutkowało dość szybkim zżeraniem baterii. Oczywiście o wielu godzinach
    > pracy, tym bardziej na mrozie, można było zapomnieć bez zewnętrznego
    > zasilania.

    Znam problem. Aparat bedzie mial swoje dodatkowe zasilanie z akumulatorkow
    18650. Aparat to Sony NEX 5n. Nie ma mozliwosci podpiecia zadnego wezyka
    spustwego. Jedyna mozliwosc uruchomienia migawki to pilotem na podczerwien.
    Niemniej widzialem kolesi na YT ktorzy rozkrecaja ten aparat na pierdylion
    czesci i wyprowadzaja na zewnatrz kabelki od przycisku spustowego, ale to
    mnie przerasta, za duzo tam precyzyjnych elementow ktore mozna uszkodzic :)
    Sam aparat bardzo fajny do "timelapse" bo wszystko mozna ustawiac recznie.

    Pzdr

  • 13. Data: 2017-10-12 07:37:04
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Rozumiem, że masz aparat, który nie daje możliwości podłączenia "wężyka"?

    Niestety nie daje. Inaczej kupilbym pewnie standardowy interwalometr jakich
    pelno na Aliexpress chociazby. Aprat to Sony NEX 5n. Dziwne ze producenci
    tak bronia sie przed funkcja "timelapse". Chyba chodzi o to zeby kupowac
    drozsze aparaty (tak jak by kawalek prostego kodu stanowil jakis ekstra
    koszt ;) lub dodatkowe akcesoria.

    Pzdr

  • 14. Data: 2017-10-12 07:42:29
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Leonardo 44mA
    > Pro Mini 5V 19.4mA
    > Pro Mini 3.3V 14mA

    Rzeczywiscie nie za wiele tego pradu. Docelowo jak juz bedzie wszystko
    dzialalo chetnie zmienie tego leonarda na jakies mini. Diody nie swieca
    dlugo, moze pol sekundy co okreslony odstep czasu np co 20 sekund. Dobra
    uwaga z tym wyswietlaczem na mrozie. Nad tym sie nie zastanawialem...
    Zobaczymy w testach. Eneloopy wlasnie dlatego ze daja rade na mrozie :)

    Pzdr

  • 15. Data: 2017-10-12 08:16:56
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-10-12 o 07:37, miumiu pisze:
    > Dziwne ze producenci tak bronia sie przed funkcja "timelapse". Chyba
    > chodzi o to zeby kupowac drozsze aparaty (tak jak by kawalek prostego
    > kodu stanowil jakis ekstra koszt ;) lub dodatkowe akcesoria.

    Oczywiście, że producenci takimi, i innymi metodami *różnicują* cenowo
    swoje wyroby, dla innych targetów. I właśnie jest tak, że często tańszy
    model jest okrojoną wersją droższego, i (uwaga, uwaga!) owo okrojenie
    może być dość, hm, brutalne, sztuczne, czy jak to nazwać. Bo (dajmy na
    to) koszt wytwarzania modelu tańszego może być identyczny, jak tego z
    wyższej półki (tak, tak!)

    Modelowym, pierwszym mi napotkanym przykładem tegoż były napędy CD,
    gdzie drogą szeptanej propagandy (szeptem cyfrowo-netowym) dowiedzieć
    się można było, że ten czy inny model napędu, da się bardzo łatwo
    "podrasować" do jego sporo droższego odpowiednika tej samej firmy. Nie
    trzeba było dokładać żadnych czipów, pamięci, ani tym bardziej części
    mechanicznych, a wystarczyło update softu, na ten sam co w modelu droższym.

    Ludziska strasznie się na takie fortele firm oburzali, ja jednak uważam
    (dotąd), że racji nie mieli, i gotów jestem tego stanowiska bronić jak
    ten lew. Swojego stanowiska, a co za tym idzie, też i poczynań
    producentów. Wszak mogą dedykować wyroby do różno-zamożnych klientów,
    dopasowywać do nich cenę. No, ale za dużo by o uzasadnieniu tego pisać,
    więc poczekam aż ktoś argumentów zażąda.

  • 16. Data: 2017-10-12 10:57:08
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 12.10.2017 o 07:37, miumiu pisze:

> [...]
    > tak bronia sie przed funkcja "timelapse". Chyba chodzi o to zeby kupowac
    > drozsze aparaty (tak jak by kawalek prostego kodu stanowil jakis ekstra

    Nie znam Sony, ale wiele aparatów daje się sterować przez USB.

    P.P.

  • 17. Data: 2017-10-12 11:18:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >to zeby kupowac drozsze aparaty (tak jak by kawalek prostego kodu
    >stanowil jakis ekstra koszt ;) lub dodatkowe akcesoria.

    A to chyba nie jest tani aparat.
    Moze po prostu ch* wychodza takie zdjecia, wiec funkcji nie ma :-)

    Kilka tysiecy zdjec w pare godzin ?
    Swego czasu mi gumka wystarczyla - wcisnalem przycisk na stale, a
    aparat robil automatycznie.
    A ze to w nocy bylo, to czas naswietlania dlugi :-)

    J.

  • 18. Data: 2017-10-12 12:17:35
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup

    > A to chyba nie jest tani aparat.
    > Moze po prostu ch* wychodza takie zdjecia, wiec funkcji nie ma :-)

    To byl jeden z pierwszych NEX-ów, 5 lat temu ok. 2500zł, ale to co
    wyewoluowalo z tych nexów do dzisiaj czyli bezlusterkowce alfa na bagnet
    E-Mount, to potrafią kosztować i 8tys zł a i tak nie wiem czy mają ten
    timelapse :) A przeciez to taki fajny bajer :)

    > Kilka tysiecy zdjec w pare godzin ?

    No moze to ekstremalne zastosowania, ale 1minutowy film 25fps to 1500 zdjec,
    przy 50fps to juz 3000 zdjec.

    > Swego czasu mi gumka wystarczyla - wcisnalem przycisk na stale, a aparat
    > robil automatycznie.

    W sumie to mam tryb "seria". Naciskam i strzela jak karabin maszynowy ;)
    Zeby tylko mozna bylo ustawic czas miedzy strzalami to bylbym w domu :P

    Pzdr

  • 19. Data: 2017-10-12 12:19:38
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Nie znam Sony, ale wiele aparatów daje się sterować przez USB.

    No wlasnie Sony jest inne :P

  • 20. Data: 2017-10-12 12:25:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup
    >No moze to ekstremalne zastosowania, ale 1minutowy film 25fps to 1500
    >zdjec, przy 50fps to juz 3000 zdjec.

    Chodzi mi tylko o to, ze ta ilosc pasowala do mojej gumki na
    rzycisku - jakos podobnie wychodzilo samoczynnie, nie trzeba bylo nic
    kombinowac :-)

    Jak ktos potrzebuje inna czestotliwosc niz jego aparat sam robi, to
    oczywiscie musi kombinowac.

    P.S. sa takie programy na Androida, od razu nawet film robia.

    J.