  • 1. Data: 2002-11-22 08:39:07
    Temat: Art. 117 kk Kto wszczyna lub prowadzi wojne...
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    W pewnej gazecie, mniejsza o nazwe,
    zwrócono na Art. 117 kk (par. 1. Kto wszczyna lub prowadzi wojnę
    napastniczą ... podlega karze pozbawienia wolności na czas nie
    krótszy niż 12 lat.
    Czyli jak polskie wojska zaatakują Irak do spółki z USA to kto
    powinien pójść siedzieć?
    p. prezydent Aleksander K. (jak zwierzchnik sił zbrojnych, czy też
    p. premier Leszek M, a może
    p. Jez Sz. jako minister ON RP.

    A na pewno podlegają pod paragraf 2. - Kto czyni przygotowania do
    popełnienia przestępstwa określonego w par. 1 podlega karze
    pozbawienia wolności na czas nie krótszy od 3 lat.

    Jak to wlasciwie jest? Czy ten przepis jest martwy, czy prokuratura nie wie
    co sie dzieje?

    Michal.

  • 2. Data: 2002-11-22 09:16:55
    Temat: Re: Art. 117 kk Kto wszczyna lub prowadzi wojne...
    Od: "Qwax" <...@...Q>

> [...]
    > pozbawienia wolności na czas nie krótszy od 3 lat.
    >
    > Jak to wlasciwie jest? Czy ten przepis jest martwy, czy prokuratura

    Przepis nie dotyczy ponieważ nie jest to "wojna napastnicza " tylko
    "wojna obronna"

    ;-)))

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 3. Data: 2002-11-22 09:19:25
    Od: "IYIS" <m...@w...pl>

    > Przepis nie dotyczy ponieważ nie jest to "wojna napastnicza " tylko
    > "wojna obronna"

    A to ktoś wypowiedział Polsce wojnę ?

    --
    _
    |\ /| (_ m...@w...pl
    ___________________________
    Ziemia jest piekłem innego świata

  • 4. Data: 2002-11-22 12:06:43
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    > A to ktoś wypowiedział Polsce wojnę ?

    Wojna została wypowiedziana wszystkim ludziom ;-) poprzez akt
    terroryzmu ;-)))
    i w związku z tym występujemy jako:
    - ludzie (na mocy prawa przyrodzonego)
    - sojusznicy (na mocy umowy stowarzyszeniowej)

    "obowiązkiem prawnika jest posiadanie umiejętności prawnego
    uzasadnienia każdej bzdury"

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 5. Data: 2002-11-22 12:40:58
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Qwax" <...@...Q> napisał w wiadomości

    > "obowiązkiem prawnika jest posiadanie umiejętności prawnego
    > uzasadnienia każdej bzdury"

    E tam - od razu bzdury. Trzeba po prostu pomysleć. Umowy międzynarodowe
    obowiązuja w Polsce bezposrednio a maja nawet prymat przed ustawami. Polska
    jest sygnatariuszem Paktu Północnoatlantyckiego i na podstawie art. 5 tegoż
    działania podejmowane obecnie przez rząd RP są działaniami prawnymi. I tyle.
    Żadna bzdure tylko prawo, Panowie koledzy.

    Depi.

  • 6. Data: 2002-11-22 12:51:16
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 22 Nov 2002 13:06:43 +0100, "Qwax" <...@...Q>
    zakodował:

    >Wojna została wypowiedziana wszystkim ludziom ;-) poprzez akt
    >terroryzmu ;-)))

    Chcesz powiedzieć, że to nie prawda, że Niemcy w 1939 nie
    wypowiedziały Polsce wojny, lecz zrobiły to "poprzez akt agresji"?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2002-11-22 13:08:04
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    > jest sygnatariuszem Paktu Północnoatlantyckiego i na podstawie art. 5 tegoż
    > działania podejmowane obecnie przez rząd RP są działaniami prawnymi.

    Art. 5 mowi o obronie kraju NATOwskiego przed agresja ze stony kraju
    nienalezacego do NATO.
    Kogo Irak zaatakowal, bo moze mi cos umknelo?

    > I tyle.
    > Żadna bzdure tylko prawo, Panowie koledzy.

    A co mowi Konstytucja o wojnie? tak z ciekawosci...

    Michal.

  • 8. Data: 2002-11-22 13:40:28
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    > Chcesz powiedzieć, że to nie prawda, że Niemcy w 1939 nie
    > wypowiedziały Polsce wojny, lecz zrobiły to "poprzez akt agresji"?

    Nic takiego nie chcę powiedzieć.

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 9. Data: 2002-11-22 14:30:23
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Kukula" <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    Polska

    > Art. 5 mowi o obronie kraju NATOwskiego przed agresja ze stony kraju
    > nienalezacego do NATO.
    > Kogo Irak zaatakowal, bo moze mi cos umknelo?

    Choćby amerykańskie i brytyjskie samoloty patrolujące no-fly zone. Wczoraj
    czy przedwczoraj.

    > A co mowi Konstytucja o wojnie? tak z ciekawosci...

    Nie wiem. A co? Tak z ciekawości...

    Depi.

  • 10. Data: 2002-11-22 14:38:07
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > Choćby amerykańskie i brytyjskie samoloty patrolujące no-fly zone. Wczoraj
    > czy przedwczoraj.

    A, to przepraszam. Istotnie - to niczym nie sprowokowana agresja.
    Kto to slyszal, zeby zestrzeliwac samoloty latajace nad swoim panstwem.
    One tylko "dokonuja prewencyjnych udezen na Iracka obrone przeciwlotnicza"
    A ten wstretny Irak do nich strzela...

    Ale powaznie:
    Wiekszosc panstw nalezacych do NATO uwaza, ze art 5. Paktu
    Północnoatlantyckiego nie ma zastosowania w tym przypadku. Jakos nie widze,
    zeby swiatowa opinia publiczna potepila Niemcow czy Francuzow, bo nie chca
    atakowac Iraku. Jakos nie widze, zeby wyrzucono ich z NATO za to, ze nie
    realizuja najwazniejszego zobowiazania wynikajacego z paktu - wspolnej obrony
    przed wrogiem.
    Wniosek jest jeden: maja racje, i atak na Irak to nie jest obrona przed
    agresja.
    :-|

    Michal.