  • 1. Data: 2016-07-20 09:54:46
    Temat: Asrock P67 eSATA problem
    Od: r...@g...com

    Witam,

    może ktoś z Was to przerabiał.
    Kupiłem przewód eSATA - z jednej strony wtyczka eSATA, z drugiej zespolona SATA +
    zasilanie. Ustawiam AHCI, zmieniam na kontrolerze external sata i nic.
    Nie działa w każdej konfiguracji. Dysk zachowuje się jakby nie dostawał prądu - nie
    startuje. Możliwe jest, że po eSATA nie idzie zasilanie, lub jest za słabe na dysk
    3,5 cala?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2016-07-20 11:31:12
    Temat: Re: Asrock P67 eSATA problem
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 20 Jul 2016 00:54:46 -0700 (PDT)
    doszła do mnie wiadomość
    <3...@g...c
    om>
    od r...@g...com :
> [...]
    startuje. Możliwe jest, że po eSATA nie idzie zasilanie, lub jest za słabe na dysk

    Brak zasilania(w przypadku dysku 3.5 musi być 5V i 12V, a jest tylko
    5V). Stacja dokująca z własnym zasilaczem ratuje sytuację(dysk 2.5
    powinien na tym kablu działać ok, bo wymaga tylko 5V).
    --
    Całujmy wszyscy dupę Henryka.
    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546

  • 3. Data: 2016-07-20 22:21:18
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-07-20 09:54, r...@g...com wrote:
    > Dysk zachowuje się jakby nie dostawał prądu - nie startuje.

    Mam taki sam problem z płytą Dell-a pod C2D. Dysk nie startuje pomimo
    wlączenia w BIOSie zasilania po esata. Doczytałem że trzeba zainstalowac
    jakiś specjalistyczny sterownik della który to *dopiero* włączy.
    Zainstalowałem i nic. Linux tez nie potrafi podać zasilania. Miernik
    pokazuje 0V.

    Dla odmiany laptop Acer Aspire podaje tam zasilanie bez łaski i z tego
    dysku mogę bootować system.

  • 4. Data: 2016-07-20 22:22:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-07-20 22:21, Sebastian Biały wrote:
    > Mam taki sam problem z płytą Dell-a pod C2D. Dysk nie startuje

    Wtopa. Nie doczytałem że chodzi o 3.5 cala. Co nie zmienia faktu że Dell
    ma mnie w d... przy dysku 2.5cala. Nie ma 5V i co nam Pan zrobi?

  • 5. Data: 2016-07-21 14:23:45
    Od: r...@g...com

    > Doczytałem że trzeba zainstalowac
    > jakiś specjalistyczny sterownik della który to *dopiero* włączy.
    > Zainstalowałem i nic. Linux tez nie potrafi podać zasilania. Miernik
    > pokazuje 0V.

    no ale sterownik w OSie chyba nic nie da skoro BIOS tym steruje i "bootuje" z tego
    dysku.

    Sprawdzałem 2.5 cala SSD i też nic. BIOS nie widzi dysków podpiętych pod eSATA.
    Jedyna opcja jakiej nie próbowałem to: sygnał przez eSATA a prąd bezpośrednio z
    zasilacza - ale to bez sensu. Bardzo mi na tym nie zależy więc olałem temat bo płyta
    Asrocka ogólnie mi odpowiada - ten jeden minus jakoś zniosę :) Zostaje albo kieszeń -
    elegancko, albo mniej elegancko - długie kable :)