  • 1. Data: 2008-11-14 20:57:17
    Temat: Aster -> akamai -> etop -> tragedia
    Od: Wójt <w...@g...pl>

    Mam Astera w Warszawie i od dluzszego czasu zauwazylem, ze wiele polaczen z
    zagranicy idzie przez akamai etop.pl. Wszystko byloby fajnie gdyby nie
    cholerne spowolnienia, teraz na przyklad leci 2KB/s, czesto spowalnia do
    20KB/s. Adresy IP ktore mi sie wyswietlaja jako serwer z ktorego sciagam to
    glownie:
    80.72.40.71
    80.72.40.78
    Helpdesk astera niestety do niczego sie nie nadaje i powiedzial ze to nie
    jego sprawa. Da sie cos w tym temacie zdzialac? Jesli tak to co? Bo w
    aktualnej sytuacji to jest koszmar.

  • 2. Data: 2008-11-14 21:43:53
    Temat: Re: Aster -> akamai -> etop -> tragedia
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 14.11.2008 Wójt <w...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > 20KB/s. Adresy IP ktore mi sie wyswietlaja jako serwer z ktorego sciagam to

    Potwierdzam, to samo u mnie, rowniez w Asterze. Moze warto zglosic do Akamai?
    Watpie, zeby to Aster cos cial.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@c...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 3. Data: 2008-11-15 12:16:35
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    In pl.internet.polip Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl> wrote:

    > Potwierdzam, to samo u mnie, rowniez w Asterze. Moze warto zglosic do Akamai?
    > Watpie, zeby to Aster cos cial.

    Akamai samo z siebie równiez nic nie tnie...

    --
    ŁT

  • 4. Data: 2008-11-15 15:12:00
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 15.11.2008 Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net> napisał/a:
    > Akamai samo z siebie równiez nic nie tnie...

    Ale moze niech zabiora serwery z ETOPu? ;)

  • 5. Data: 2008-11-15 15:47:27
    Od: mateo <m...@i...pl>

    Przemyslaw Frasunek pisze:

    > Ale moze niech zabiora serwery z ETOPu? ;)

    taka ciekawostka ;)
    na stronie:

    "Wszystkie serwerownie posiadają klimatyzację oraz podłogi
    antystatyczne. W pomieszczeniach utrzymywana jest stała temperatura 20°C
    i wilgotność powietrza na poziomie 25 %. "

    a tymczasem na stronie lg ...
    Temperature = 23 °C

    wiem, wiem, jestem zlosliwy :]

    --
    Mateo

  • 6. Data: 2008-11-16 12:31:26
    Od: Marcin Kulas <0...@...jabbed.org>

    mateo wrote:
    > a tymczasem na stronie lg ...
    > Temperature = 23 °C

    Większa temperatura (oczywiście w sensownym zakresie) nie jest tak
    niekorzystna dla dysków, jak jej zmiany. Widziałem kiedyś fajnego
    pdf-a traktującego o temacie, pamięta ktoś urla?

    --
    [ Marcin Kulas jid: h...@j...org ]
    [ "Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, ]

  • 7. Data: 2008-11-16 17:00:43
    Od: Łukasz Bromirski <t...@1...0.0.1>

    Marcin Kulas wrote:

    > Większa temperatura (oczywiście w sensownym zakresie) nie jest tak
    > niekorzystna dla dysków, jak jej zmiany. Widziałem kiedyś fajnego
    > pdf-a traktującego o temacie, pamięta ktoś urla?

    Raczej, że za niska temperatura jest gorsza niż za wysoka. Studium
    wykonane przez Googla na ich dyskach:

    http://research.google.com/archive/disk_failures.pdf

    --
    "Don't expect me to cry for all the | Łukasz Bromirski
    reasons you had to die" -- Kurt Cobain | http://lukasz.bromirski.net

  • 8. Data: 2008-11-16 18:50:56
    Od: Marcin Kulas <0...@...jabbed.org>

    Łukasz Bromirski wrote:
    > Raczej, że za niska temperatura jest gorsza niż za wysoka. Studium
    > wykonane przez Googla na ich dyskach:
    >
    > http://research.google.com/archive/disk_failures.pdf

    Tak, to też kiedyś czytałem.

  • 9. Data: 2008-11-17 08:38:18
    Od: "GRUPPY" <...@e...pl>

    Użytkownik "mateo" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > taka ciekawostka ;)
    > na stronie:
    >
    > "Wszystkie serwerownie posiadają klimatyzację oraz podłogi antystatyczne.
    > W pomieszczeniach utrzymywana jest stała temperatura 20°C i wilgotność
    > powietrza na poziomie 25 %. "
    >
    > a tymczasem na stronie lg ...
    > Temperature = 23 °C
    >

    > wiem, wiem, jestem zlosliwy :]
    >

    > --
    > Mateo

    NIe nie jestes zlosliwy lecz czepliwy :D

    Ale z przyjemnoscia odpowiem Ci.
    W pomieszczeniu z ktorego brane sa pomiary na strone jest obecnie 9
    czujnikow temperatury oraz wewnetrzne czujniki w urzadzeniach
    klimatyzacyjnych. Sa one umieszczone nie tylko "na scianie" ale i w szafach
    wlasnie po to by stale kontrolowac temperature.
    ten ktory dostarcza danych na strone jest na "wlocie" powietrza do
    klimatyzatora, a wiec jest to powietrze ogrzane przez maszyny. Zimne
    opwietrze do szaf pompowane jest spod podlogi i w trakcie odbierania ciepla
    z maszyn sie ogrzewa i idzie do gory (fizyka)
    tak wiec musi byc ono wieksze niz to w szafach a jego wzrost o 3 stopnie
    swiadczy o tym, ze maszyny oddaja cieplo prawidlowo, oraz ze srednia
    temperatura jest taka jak opisana na stronie.
    Oczywiscie moglibysmy wziac temperature na wylocie ktoregos klimatyzatora -
    ale wtedy napisalbys ze jest za zimno.....

    Nie ma mozliwosci w pomieszczeniu kolokacyjnym utrzymania idealnie takiej
    samej temperatury w kazdym zakatku - zlosliwy moglby nawet napisac, ze w
    takim razie dlaczego temperatura na procesorze jakiegos serwera jest 50
    stopni skoro napisalismy ze jest 20 ....

    a co do tematu akamai... niestety akamai baaardzo wolno reaguje na awarie
    sprzetowe ich urzadzen ... w chwili obecnej w 2 z pieciu macierzy jest
    uszkodzony 1 dysk co od razu powoduje iz taka macierz jest wylaczana z
    uzycia ...
    tak wiec obciazenie pozostalych maszyn wzrasta niewspolmiernie i nawet
    gigabitowe interfacy nie pomagaja, gdy po prostu jest mniej maszyn w
    uzyciu.....

    bedziemy u nich interweniowac....

    Serdecznie pozdrawiam,
    Konrad Olszewski

    Etop Sp. z o.o.

  • 10. Data: 2008-11-17 09:09:13
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    In pl.internet.polip GRUPPY <...@e...pl> wrote:

> [...]
    > tak wiec obciazenie pozostalych maszyn wzrasta niewspolmiernie i nawet
    > gigabitowe interfacy nie pomagaja, gdy po prostu jest mniej maszyn w

    W ciągu paru dni wymieniają, ale wy zapewne macie możliwośc sterowania ruchem.

    --
    ŁT