  • 1. Data: 2017-10-18 08:46:11
    Temat: Atak na pijaka
    Od: p...@g...com

    http://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/slask/gliwice-p
    olicjanci-staranowali-pijaka/p5npln9

    no dobrze podobno od 2013r mozna ale kto wybuli za naprawe ? zalozmy ze Honda nie
    byla jego :-)

  • 2. Data: 2017-10-18 09:23:18
    Temat: Re: Atak na pijaka
    Od: Stanisław Polak <p...@i...agh.edu.pl>

    W dniu 18.10.2017 o 08:46, p...@g...com pisze:
    > http://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/slask/gliwice-p
    olicjanci-staranowali-pijaka/p5npln9

    > no dobrze podobno od 2013r mozna ale kto wybuli za naprawe ? zalozmy ze Honda nie
    byla jego :-)

    Mam nadzieję, że w ustawie, która pozwoliła na użycie radiowozu w takim
    celu jest zapis, że kierowca staranowanego pojazdu ma płacić za naprawę.

    S. P.

  • 3. Data: 2017-10-18 09:29:54
    Od: p...@g...com

    --Mam nadzieję, że w ustawie, która pozwoliła na użycie radiowozu w takim celu jest
    zapis, że kierowca staranowanego pojazdu ma płacić za naprawę.

    z czego ? policja rozwala ukradzione auto ktore podpierdolil jakis golas ? uczciwie
    byloby wyplacic z OC policji a potem regres TU z golasa :-)

  • 4. Data: 2017-10-18 10:07:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 18 Oct 2017 00:29:54 -0700 (PDT),
    p...@g...com wrote:
    > uczciwie byloby wyplacic z OC policji a potem regres TU z golasa :-)

    Chciałbym zobaczyć takie OWU oraz listę wykluczeń takiej "policyjnej"
    polisy OC....

    --
    Marek

  • 5. Data: 2017-10-18 17:01:28
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 18-10-2017 o 10:07, Marek pisze:

    > Chciałbym zobaczyć takie OWU oraz listę wykluczeń takiej "policyjnej"
    > polisy OC....

    Taka polisa i ubezpieczyciel nazywa się "budżet państwa".

  • 6. Data: 2017-10-18 19:50:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 17 Oct 2017 23:46:11 -0700 (PDT), p...@g...com
    napisał(a):

    > http://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/slask/gliwice-p
    olicjanci-staranowali-pijaka/p5npln9

    > no dobrze podobno od 2013r mozna ale kto wybuli za naprawe ? zalozmy ze Honda nie
    byla jego :-)

    Za naprawę płaci policja w ramach swojego budżetu na sprzęt.
    I z tego co mi wiadomo, to takie uszkodzenie uruchamia masę papieru,
    tłumaczeń i kontroli wewnętrznych.

  • 7. Data: 2017-10-18 19:55:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 18 Oct 2017 10:07:02 +0200, Marek napisał(a):

    > Chciałbym zobaczyć takie OWU oraz listę wykluczeń takiej "policyjnej"
    > polisy OC....

    Polisa OC radiowozu jest taka sama jak polisa OC każdego innego pojazdu
    mechanicznego i wynika z ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych.

    Odpowiedzialność za szkody też będzie standardowo - wynikać z zasady winy
    i/lub ryzyka.

    Swoją drogą ciekawe jak się kończą takie sprawy - czy jeśli radiowóz
    biorący udział w pościgu wypadnie z drogi i narobi szkód, to czy sąd uznaje
    "wyłączną winę osoby trzeciej", czy jednak zgodnie z ogólną zasadą ryzyka
    zostanie uznana odpowiedzialność kierowcy radiowozu.

    A w przypadku takiego staranowania przestępcy radiowozem też ciekawe, czy
    sąd uzna za winnego kolizji uciekającego przestępcę (to chyba bardziej
    prawdopodobne).

  • 8. Data: 2017-10-18 20:58:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-18 o 19:55, Tomasz Pyra pisze:
    > Odpowiedzialność za szkody też będzie standardowo - wynikać z zasady winy
    > i/lub ryzyka.

    Tylko wina, za ryzyko ubezpieczyciel figę wypłaca.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2017-10-18 22:25:52
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-10-18 o 09:29, p...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > z czego ? policja rozwala ukradzione auto ktore podpierdolil jakis golas ? uczciwie
    byloby wyplacic z OC policji a potem regres TU z golasa :-)

    Golasa się wsadza na 10 lat do zakładu gdzie będzie wykonywał proste
    prace fizyczne. Może nawet kieratem kręcić. Przy minimalnej stawce
    powinien zarobić na naprawę. Takie powinno być prawo. Ewentualnie
    rodzinka może go wykupić.

  • 10. Data: 2017-10-18 23:01:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 18 Oct 2017 19:55:39 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Polisa OC radiowozu jest taka sama jak polisa OC każdego innego pojazdu
    > mechanicznego i wynika z ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych.

    Swoja droga - wydawalo mi sie, ze dla policji byl wyjatek i nie
    musieli miec, ale nie potrafie znalezc.
    Wojsko tez chyba powinno miec wyjatek.

> [...]
    > "wyłączną winę osoby trzeciej", czy jednak zgodnie z ogólną zasadą ryzyka
    > zostanie uznana odpowiedzialność kierowcy radiowozu.

    Ale dlaczego mialaby byc jakas odpowiedzialnosc osoby trzeciej ?
    Przeciez policjant prowadzil i nie dostosowal predkosci do warunkow.

    Co innego, jakby naprawde byla.

    J.