  • 1. Data: 2018-09-18 09:43:42
    Temat: Auto Świat popiera blokowanie samochodów przez rowery.
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    Czasopismo motoryzacyjne Auto Świat, w artykule o akcji blokowania przez
    "aktywistów rowerowych" przejazdu trasą mostu Poniatowskiego w
    Warszawie, twierdzi że przepisy wymuszają blokowanie samochodów przez
    rowerzystów. Z niewiadomych powodów napisali o wyssanym z palca
    przepisie, że rowerzysta ma obowiązek jechania przy prawej krawędzi
    lewego pasa! Cytat: "Przestrzegając obowiązującego prawa, muszą więc
    jeździć prawą stroną lewego pasa".
    http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/rowerzysci-na-mo
    scie-poniatowskiego-wykazali-bezsensowna-organizacje
    -ruchu/dqs1rf
    Rozumiem, że wielu kierowców to debile bez znajomości przepisów, ale nie
    powinni być debilami ludzie o przepisach piszący. Przecież taki artykuł
    to woda na młyn dla zroweryzowanych buraków. Poczytają, ucieszą się,
    uznają to za prawdę i zaczną bezczelnie blokować przejazd we wszystkich
    takich miejscach. A policja tradycyjnie będzie łapać przekraczających
    prędkość w terenie zabudowanym na wielopasmówkach bez skrzyżowań i
    zabudowy, zamiast zadbać o bezpieczeństwo i płynność ruchu.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 2. Data: 2018-09-18 12:06:43
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-09-18 o 09:43, Akarm pisze:
> [...]
    > prędkość w terenie zabudowanym na wielopasmówkach bez skrzyżowań i
    > zabudowy, zamiast zadbać o bezpieczeństwo i płynność ruchu.

    Chyba nie czytałeś artykułu i nie wiesz, że tam jest bus-pas.

    Fragment z artykułu:
    "Obecnie znajdują się tam wąski chodnik, dwie jezdnie po dwa pasy, z
    których prawy zarezerwowano dla autobusów oraz torowisko. Wyjaśnijmy, że
    zgodnie z obowiązującymi przepisami dorośli rowerzyści nie mają prawa
    jeździć ani po chodniku, ani pasem dla autobusów. Przestrzegając
    obowiązującego prawa, muszą więc jeździć prawą stroną lewego pasa."

    Gdzie ty widzisz debilizm?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2018-09-18 12:08:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]

    jeździć ani po chodniku, ani pasem dla autobusów. Przestrzegając
    obowiązującego prawa, muszą więc jeździć prawą stroną lewego pasa."

    Gdzie tu widzisz debilizm?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2018-09-18 12:21:00
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-09-18 o 12:08, Adam pisze:

> [...]
    > jeździć ani po chodniku, ani pasem dla autobusów. Przestrzegając
    > obowiązującego prawa, muszą więc jeździć prawą stroną lewego pasa."

    Tu: "Przestrzegając obowiązującego prawa, muszą więc jeździć prawą
    stroną lewego pasa". Przecież napisałem o tym w pierwszym poście.

    A o pasie dla autobusów wiem, nie tylko z przeczytanego artykułu, ale i
    z częstego jeżdżenia przeze mnie tamtędy na rowerze.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 5. Data: 2018-09-18 16:05:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >Rozumiem, że wielu kierowców to debile bez znajomości przepisów, ale
    >nie powinni być debilami ludzie o przepisach piszący.

    Zaraz - ale o co chodzi ?
    Prawy pas jest buspasem ... i co wolno tam rowerzystom jechac ?

    Moze i wolno, ale to by byla glupota, gdyby rowerzysta spowalnial
    autobus.

    Patrzac na film i ilosc pieszych - wpuscic ich na chodnik.
    Albo dodac po silniku - hulajnoga elektryczna samochodow nie spowalnia
    :-)

    Albo znaki dodac - na chodniku ograniczenie do 20, na jezdni minimalna
    40 :-)

    J.

  • 6. Data: 2018-09-18 16:57:03
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-09-18 o 16:05, J.F. pisze:

    > Zaraz - ale o co chodzi ?

    O pierdolenie bzdur.

    > Prawy pas jest buspasem ... i co wolno tam rowerzystom jechac ?

    W żadnym wypadku.
    No bo niby z jakiej racji? Czy rower jest podobny do autobusu lub taksówki?

    > Moze i wolno, ale to by byla glupota, gdyby rowerzysta spowalnial autobus.

    Nie!
    Nie wolno!
    Nie wolno pasem dla autobusów jechać żadnemu innemu pojazdowi poza
    autobusami, taksówkami i transportem niepełnosprawnych. Są też próby
    wpuszczenia na takie pasy również motocykli.
    Ale przecież na tej grupie chyba nie trzeba już tłumaczyć podstaw, prawda?

    > Patrzac na film i ilosc pieszych - wpuscic ich na chodnik.

    Przed kilkoma dniami debilka na rowerze jadąc nieprawidłowo (czyli po
    chodniku) upadła na jezdnię po zderzeniu z pieszym i została zabita
    przez samochód. Stąd artykuł.

    > Albo dodac po silniku - hulajnoga elektryczna samochodow nie spowalnia :-)
    >
    > Albo znaki dodac - na chodniku ograniczenie do 20, na jezdni minimalna
    > 40 :-)

    Kurwa! Czego nie rozumiesz?
    Debile na rowerach urządziły sobie blokowanie samochodów. A redakcja
    jeszcze ich popiera pierdoląc głupoty, że przepisy nakazują rowerzystom
    jechać przy prawej krawędzi lewego pasa.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 7. Data: 2018-09-18 17:58:13
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Kurwa! Czego nie rozumiesz?
    > Debile na rowerach urządziły sobie blokowanie samochodów. A redakcja
    > jeszcze ich popiera pierdoląc głupoty, że przepisy nakazują rowerzystom
    > jechać przy prawej krawędzi lewego pasa.

    Przy prawej krawędzi lewego pasa, jeżeli pasy są dwa, a prawy to bus
    pas. A gdzie mają Twoim zdaniem jechać rowerzyści?

  • 8. Data: 2018-09-18 17:59:21
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 18.09.2018 o 16:57, Akarm pisze:

> [...]
    > jeszcze ich popiera pierdoląc głupoty, że przepisy nakazują rowerzystom
    > jechać przy prawej krawędzi lewego pasa.

    Zdaje się, że ty czegoś nie rozumiesz. Może po prostu napisz, jak, na
    opisywanym odcinku, mają jeździć rowerzyści?

    --
    Kaczin

  • 9. Data: 2018-09-18 19:20:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.09.2018 o 17:58, Uncle Pete pisze:

    > Przy prawej krawędzi lewego pasa, jeżeli pasy są dwa, a prawy to bus
    > pas. A gdzie mają Twoim zdaniem jechać rowerzyści?

    Jego zdaniem nigdzie. Przecież widzisz, że na samą myśl o rowerzystach
    mu się gotuje pod kopułą i daje tu upust swoim frustracjom.

    Tam wogóle problem jest bardziej skomplikowany, bo i bez rowerzystów tam
    jest niebezpiecznie - po prostu wszyscy (wliczając w to niżej
    podpisanego) jeżdzą tam 70-80 a chodnik jest wąski i blisko. IMHO to
    akurat jedno z miejsc w okolicy gdzie przydałby się fotoradar i to
    odcinkowy z odcinką przy 50. Drugi jest pod Mostem Śląsko-dąbrowskim na
    Wisłostradzie. Paradoksem jest, że zupełnie niedaleko stoi bez sensu
    fotoptryczek przy Karowej.

    Docelowo to należy jednak poszerzyć chodnik (wiem, zabytek, ale naprawdę
    dałoby się to zrobić bez "zniekształcania" historycznego kształtu
    przeprawy) o ile poszerzalibyśmy o 1,5 metra sam chodnik. I krawężniki
    40 cm. A rowerzystów - z braku innych rozsądnych możliwości puścić
    buspasem. Lokalnie autobys sobie pożyczy kawałek drugiego pasa. Kto
    jeździł po Warszawie, ten wie, że w stosunku do autobusów panuje dość
    duże zrozumienie i więcej jak dwa razy kierunkiem prosić nie trzeba (w
    sensie jak nie jeden to następny wpuści).

    Shrek

  • 10. Data: 2018-09-18 19:25:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Akarm, nieuku, napisałeś, że rzekomo takiego przepisu nie ma:

    "Z niewiadomych powodów napisali o wyssanym z palca przepisie, że
    rowerzysta ma obowiązek jechania przy prawej krawędzi lewego pasa!"

    A teraz się rakiem wycofujesz z zarzutu "debilności artykułu".

    --
    Liwiusz