  • 1. Data: 2016-07-22 11:20:48
    Temat: Auto z kratką na firme chcę na osobowe prywatne - jak?
    Od: "Matli" <W...@w...pl>

    Prowadzę 1-os. działalność gospodarczą.
    Mam ciężarowe auto z kratką (rejestracja na 4 os). Sedan.
    Chcę sprzedać w/w auto.
    Jak to sprzedać?
    a. Moja firma sprzedaje > ja kupuje jako os. fizyczna > przerejestrowanie
    auta z cięzarowego (usunięcie kratki) na osobowe? Teraz auto w dow. rej. 4
    os (i 4 pasy bezp) a w oryginalnej wersji osobowej auto jest na 5 os. I
    dalej sprzedaję komuś ale już jako os. fizyczna auto osobowe?
    b. Moja firma sprzedaje auto os. fizycznej X. I ta osoba sobie wszystko
    zmienia?
    Co jest lepsze, tańsze, biorąc pod uwagę wszystkie koszty?

    ps. 20 czerwca zrobiłem badanie techniczne w/w auta. Ma to jakieś znaczenie
    dla ew. kosztów zmiany auta z cieżarowego na osobowe?

  • 2. Data: 2016-07-22 20:45:11
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2016-07-22 o 11:20, Matli pisze:
> [...]
    >
    > ps. 20 czerwca zrobiłem badanie techniczne w/w auta. Ma to jakieś
    > znaczenie dla ew. kosztów zmiany auta z cieżarowego na osobowe?

    chcesz je sprzedać komuś czy sobie zostawić?
    jestes wlascicielem czy leasing?

    nie musisz robić badania na osobowe - zadna roznica dla nabywcy. jak
    będzie chciał mieć 5 miejsc to sobie sam dostosuje.
    jeśli to chcesz sprzedac na zewnatrz to po prostu sprzedajesz na fakturę
    vat lub paragon i czesc. Biuro rachunkowe ci powie, czy musisz
    odprowadzic vat23% czy sprzedajesz na stawce technicznej 0% (zalezy jak
    kupiles czy jako nowke czy uzywke). Biuro rachunkowe ci odpowiedzi da na
    twoje pytania.

    przegląd nie wplywa na koszt przeglądu do zmiany ciezarowki na osobowe.
    daruj sobie ten temat - szkoda kasy i zachodu.

  • 3. Data: 2016-07-23 10:48:39
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 22.07.2016 o 11:20, Matli pisze:
> [...]
    > zmienia?
    > Co jest lepsze, tańsze, biorąc pod uwagę wszystkie koszty?

    ad.1
    Tak się nie da, nie możesz sprzedać auta sam sobie.
    Możesz natomiast wycofać auto z ewidencji środków trwałych, od wtedy
    jest Twoje prywatne i możesz z nim zrobić co chcesz, nawet VAT nie płacąc.

  • 4. Data: 2016-07-23 10:49:37
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 22.07.2016 o 20:45, sirapacz pisze:

> [...]
    > vat lub paragon i czesc. Biuro rachunkowe ci powie, czy musisz
    > odprowadzic vat23% czy sprzedajesz na stawce technicznej 0% (zalezy jak

    A to jeszcze firma może sprzedać auto bez VAT?
    Chyba od dwóch lat raczej zawsze trzeba VAT naliczyć.

  • 5. Data: 2016-07-23 11:34:20
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > zmienia?
    > Co jest lepsze, tańsze, biorąc pod uwagę wszystkie koszty?
    A jaki jest sens przerejestrowywanie na osobowe przed sprzedażą? Jak
    ktoś kupi, to sobie najwyżej przerejestruje, albo zostawi jak jest, bo
    tak mu będzie wygodniej. Nie każdy wozi 5 osób, a kratka jest wbrew
    pozorom całkiem wygodna. Ja swoje kombi mogę załadować po dach bez
    ryzyka, że coś do kabiny wleci przy hamowaniu. No ale ja mam ciężarowe
    zarejestrowane na 5 osób :-)

    Maciek

  • 6. Data: 2016-07-23 11:51:04
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > A to jeszcze firma może sprzedać auto bez VAT?
    > Chyba od dwóch lat raczej zawsze trzeba VAT naliczyć.

    jak kupisz nowke do firmy to tak
    ale jak uzywke to AFAIK nie bo nie odliczyles przy zakupie.
    nie jestem pewien ale przy calkowicie zamortyzowanym sprzedaje sie bez
    vat (ale dlatego odsylam do BR bo ksiegowym nie jestem)

  • 7. Data: 2016-07-23 11:54:43
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > Możesz natomiast wycofać auto z ewidencji środków trwałych, od wtedy
    > jest Twoje prywatne i możesz z nim zrobić co chcesz, nawet VAT nie płacąc.

    ale dopiero po zamortyzowaniu czyli po 5 latach. jak wczesniej to musi
    zaplacic 1/5VAT za kazdy rok
    AFAIK ofkors

  • 8. Data: 2016-07-23 12:00:05
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 23-07-2016 o 11:51, sirapacz pisze:

> [...]
    > nie jestem pewien ale przy calkowicie zamortyzowanym sprzedaje sie bez
    > vat (ale dlatego odsylam do BR bo ksiegowym nie jestem)

    Od 2 lat jest to nieprawdą.
    Teraz przy sprzedaży każdego samochodu (nie ważne czy kupiłeś z VATem
    czy bez) powinieneś naliczyć VAT.
    Jak to powiedział klasyk:
    "Nie ma takiego okrucieństwa ani takiej niegodziwości, której nie
    popełniłby skądinąd łagodny i liberalny rząd, kiedy zabraknie mu pieniędzy."

  • 9. Data: 2016-07-23 12:14:10
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > "Nie ma takiego okrucieństwa ani takiej niegodziwości, której nie
    > popełniłby skądinąd łagodny i liberalny rząd, kiedy zabraknie mu

    trąci to bzdurą bo kupując towar używany(do swojego uzytku lub nie)
    sprzedajesz go na vat marza lub paragon z zerem technicznym i naliczanie
    vatu powodowałoby podwójne opodatkowanie. dowiem sie w swoim br bo to
    ciekawe.

  • 10. Data: 2016-07-23 12:20:33
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > sprzedajesz go na vat marza lub paragon z zerem technicznym i naliczanie
    > vatu powodowałoby podwójne opodatkowanie. dowiem sie w swoim br bo to
    sprawdzilem w sieci i wg artykułu
    http://cenabiznesu.pl/-jak-opodatkowac-sprzedaz-samo
    chodu-osobowego-od-1-kwietnia-2014

    jesli uzywales auto tylko do dz.g. to nic sie nie zmienia. Co innego jak
    uzywales nie "tylko" a "m.in." w dzialalnosci gospodarczej.
    Tu faktycznie są zmiany.