  • 1. Data: 2010-11-27 21:28:08
    Temat: Automat - co i jak?
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Witam,

    jako że prawie zakupiłem swoje pierwsze w życiu auto (póki co za
    nieswoje pieniądze) i tak się składa że ma automat - na co zwrócić
    uwagę?
    Szczególnie pytam o to, jak zjeżdżać z większych górek. Jedni twierdzą
    że po prostu D, gdzie indziej czytam że ręcznie wymuszać 2 lub nawet 1
    jak większa górka (chodzi mi o coś w stylu Kubalonki czy Salmopolu, nie
    małe góreczki na 50m w górę). Jednym słowem jak jechać żeby się nie
    zabić?
    No i parkowanie na wzniesieniu - też nie mam jasnego oglądu co robić, po
    prostu P + ręczny czy coś jeszcze wycudować?

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 2. Data: 2010-11-27 21:40:11
    Temat: Re: Automat - co i jak?
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin MadMan

    > jako że prawie zakupiłem swoje pierwsze w życiu auto (póki co za
    > nieswoje pieniądze) i tak się składa że ma automat - na co zwrócić
    > uwagę?

    Na to, żeby nie kupować pierwszego auta z automatem...

    --
    ignorance is bliss

  • 3. Data: 2010-11-27 21:46:35
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 11/27/2010 9:28 PM, MadMan wrote:
> [...]
    > jak większa górka (chodzi mi o coś w stylu Kubalonki czy Salmopolu, nie
    > małe góreczki na 50m w górę). Jednym słowem jak jechać żeby się nie

    W swoim złomie przy takiej okazji ustawiałem 2 lub 3 (1 się nie dało) i
    samochód całkiem sprawnie hamował silnikiem (ale i miał tego silnika 4
    litry - jak to wygląda w czymś mniejszym nie wiem).

    > No i parkowanie na wzniesieniu - też nie mam jasnego oglądu co robić, po
    > prostu P + ręczny czy coś jeszcze wycudować?

    P+ręczny. Nic więcej nie wycudujesz. No jeszcze można koła skręcić w
    stronę krawężnika, ale to wiele z automatem wspólnego nie ma.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 4. Data: 2010-11-27 21:46:59
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 21:28:08 +0100 osobnik zwany MadMan
    wystukał:

> [...]
    > No i parkowanie na wzniesieniu - też nie mam jasnego oglądu co robić, po
    > prostu P + ręczny czy coś jeszcze wycudować?

    jaki automat?
    hydrokinetyczny czy te europejskie zautomatyzowane skrzynie ręczne?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2010-11-27 21:47:45
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > No i parkowanie na wzniesieniu - też nie mam jasnego oglądu co robić, po
    > prostu P + ręczny czy coś jeszcze wycudować?

    1 www.automat.pl
    2. jeździć na D
    2a. jesli zachodzi konieczność hamowania silnikiem zjeżdzając ze wzniesienia
    używac odpowiednich dla danej prędkości trybów wymuszonych
    2b. używać trybów wymuszonych odpowiednich dla prędkości jesli ciągniesz
    przyczepe/holujesz auto i ciężar jest na tyle duzy, a prędkość na tyle mała,
    ze skrzynia ciągle zmienia biegi
    3. Starać sie w korkach raczej trzymać na D a nie wrzucać N(P), bo to
    zdrowsze. Oczywiście nie zepsujesz skrzyni od przełączenia D<->N ale każde
    przełaczenie to o jedno przełączenie mniej ;)
    4. Starać sie nie bawić w rajdowca i nie próbować startów z jednoczesnie
    wcisnietym hamulcem i gazem
    5. parkowanie na wzniesieniu - bardzo istotne ! - najpierw "oprzeć" samochód
    na ręcznym hamulcu, a później wstawić P i zdjąć noge z gazu.
    6. przełączac tryby pracy z D<>N lub N<>R lub R<>P tylko po *całkowitym*
    zatrzymaniu auta (tak jak bozia przykazała, a nie przy prawie zatrzymaniu)

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 6. Data: 2010-11-27 21:47:50
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia 27 Nov 2010 20:40:11 GMT, to napisał(a):

    > Na to, żeby nie kupować pierwszego auta z automatem...

    Gdyżponieważ? Argument że nie jeździłem jest nietrafiony, bo rok miałem
    swoje-nieswoje auto, i ciągle jeżdżę innymi autami z manualną skrzynią.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 7. Data: 2010-11-27 21:55:15
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 27 Nov 2010 20:46:59 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > jaki automat?
    > hydrokinetyczny czy te europejskie zautomatyzowane skrzynie ręczne?

    Zdaje się to pierwsze, zwykły klasyczny automat, PRND21. Nie napiszę co
    to za auto bo obawiam się że mnie zabijecie śmiechem.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 8. Data: 2010-11-27 21:57:21
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 27 Nov 2010 21:47:45 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):

    > 5. parkowanie na wzniesieniu - bardzo istotne ! - najpierw "oprzeć" samochód
    > na ręcznym hamulcu, a później wstawić P i zdjąć noge z gazu.

    O, za tę radę dzięki, tego nie wyczytałem.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 9. Data: 2010-11-27 22:00:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 21:57:21 +0100 osobnik zwany MadMan
    wystukał:

    > O, za tę radę dzięki, tego nie wyczytałem.

    zdecydowanie się przydaje bo inaczej ciężko może być z "wyjęciem" P :)

  • 10. Data: 2010-11-27 22:01:13
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 21:55:15 +0100 osobnik zwany MadMan
    wystukał:

    > Zdaje się to pierwsze, zwykły klasyczny automat, PRND21. Nie napiszę co
    > to za auto bo obawiam się że mnie zabijecie śmiechem.

    napisz bo to pozwoli wymyśleć co ta skrzynia umie
    czy ma hamowanie silnikiem, overdrive, jakie tryby itp
    Samo PRND21 jeszcze nie determinuje czy to aby na pewno hydrokinetyk.
    może być zautomtyzowny manual albo, o! matko, CVT :)