  • 1. Data: 2015-03-27 16:19:59
    Temat: Automatyka - tania wersja
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Ma ktoś jakiś pomysł jak rozwiązać włączanie/wyłączanie urządzenia w
    zależności od ilości prądu oddawanego do sieci (z fotowoltaiki) ?
    Wiem że są urządzenia typu WATTrouter, ale to już rząd 2 tys.
    Da się taniej?

    Są czujniki z wyjściem stykowym:
    http://www.mera-sp.pl/produkt/22322-czujnik-przeplyw
    u-pradu-zmiennego-z-wyjsciem-stykowym.html

    czy z impulsowym:
    http://bemko.pl/pl/produkt/licznik-energii-3-fazowy-
    5-80-a-1008.html

    Ale czy w jakiś tani sposób dałoby radę wykorzystać informacje z nich do
    powyższego celu?

  • 2. Data: 2015-03-27 17:34:59
    Temat: Re: Automatyka - tania wersja
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Cavallino wrote:
> [...]
    5-80-a-1008.html

    > Ale czy w jakiś tani sposób dałoby radę wykorzystać informacje z

    http://www.fif.com.pl/produkt/42/676
    da się jeszcze taniej
    nie wiem jaki masz prąd z tej fotowoltaiki ale są też wersje do
    przekładników

  • 3. Data: 2015-03-27 18:15:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:551586b5$0$8386$6...@n...neostrada
    .pl...

    > http://www.fif.com.pl/produkt/42/676
    > da się jeszcze taniej
    > nie wiem jaki masz prąd z tej fotowoltaiki ale są też wersje do
    > przekładników

    Bingo.

    A przy okazji rozwiązałeś mój następny problem na włączanie np. klimy gdy
    już bojler (który można ustawić jako urządzenie priorytetowe) się nagrzeje.
    Tak więc dzięki wielkie. :-)

    Ale może i następny temat będziesz ogarniał:

    Chodzi o zabezpieczenie przed wypływem prądu z fotowoltaiki do sieci
    zewnętrznej (do czasu podłączenia w pełni instalacji jako prosumenckiej,
    chciałbym mieć prąd tylko na własne potrzeby i nie chciałbym żeby licznik
    zarejestrował prąd oddawany jako pobierany, co się zazwyczaj zdarza).
    Odłączenie inwertera raczej nie wchodzi w rachubę, bo mogą przecież
    korzystac z mojego prądu jakieś urządzenia w domu.

  • 4. Data: 2015-03-27 23:53:46
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Cavallino wrote:
> [...]
    > się zazwyczaj zdarza). Odłączenie inwertera raczej nie wchodzi w
    > rachubę, bo mogą przecież korzystac z mojego prądu jakieś urządzenia

    tutaj gotowca już chyba nie będzie, ale może ktoś z zacięciem do
    elektroniki ci to wyrzeźbi, najprościej zrzucić nadmiar prądu w jakieś
    grzałki, jednak idąc w półprodukty może być drogo i osobiście
    sprawdziłbym tylko czy oddając prąd nie kręci w stronę "pobór"

  • 5. Data: 2015-03-28 00:16:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > najprościej zrzucić nadmiar prądu w jakieś grzałki, jednak idąc w
    > półprodukty może być drogo i osobiście sprawdziłbym tylko czy oddając prąd

    No właśnie przed tym chcę się zabezpieczyć, bo zakładam, że tak właśnie
    będzie.

  • 6. Data: 2015-03-29 08:34:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:5515df7c$0$8388$6...@n...neostrada
    .pl...
    .pl...

    > tutaj gotowca już chyba nie będzie,

    A jeszcze jedno pytanie - bo to co pisałeś bada prąd pobierany przez
    odbiorniki.
    A coś odwrotnego - czyli włączającego obwód w zależności od prądu
    oddawanego?
    W sensie - że jak produkcja jest większa od 2 kW - to wtedy włącz klimę, a
    jak spadnie poniżej to wyłącz?
    Najlepiej z różnym progiem włączenia i wyłączenia, albo ze zwłoką czasową
    (żeby nie wyłączał jak na minutę słońce za chmurę zajdzie).