  • 1. Data: 2019-09-11 22:20:47
    Temat: Autonomiczny...
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    ...trójkąt bezpieczeństwa :-)

    "...
    Niemcy wpadli też na kilka innych, ciekawych, pomysłów. Jednym z nich
    jest montowany w tylnej części (pod pojazdem) robot pełniący funkcję
    aktywnego trójkąta bezpieczeństwa. W razie wypadku urządzenie
    automatycznie oddziela się od pojazdu i ustawia w bezpiecznej
    odległości, by ostrzec innych uczestników ruchu. Ciekawe wydaje się
    również wykorzystanie powierzchni tylnej szyby, jako ekranu - tła - dla
    rzutnika "informacji". Ten wyświetla na szybie szereg znaków
    informujących innych uczestników ruchu o tym, co dzieje się przed
    pojazdem. W ten sposób można zdecydowanie zredukować np. liczbę wypadków
    na przejściach dla pieszych. Mercedes ESF, który zatrzyma się, by
    przepuścić pieszego, wyświetli na tylnej szybie piktogram
    przedstawiający pieszego na przejściu. Inne z wyświetlanych na szybie
    znaków to m.in.: informacje o silnym wietrze, korku, robotach drogowych
    czy wypadu.
    "

    http://niusy.pl/@motoryzacja.interia.pl/a87

  • 2. Data: 2019-09-11 22:33:06
    Temat: Re: Autonomiczny...
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/09/2019 22:20, kk wrote:
> [...]
    > rzutnika "informacji". Ten wyświetla na szybie szereg znaków
    > informujących innych uczestników ruchu o tym, co dzieje się przed

    Nie nie nie. Tam się muszą pokazywać fucki, k..sy i rózne napisy aby to
    zdobyło popularność. I to nie jest nowe, nascie lat temu widziałem
    czecha z wyświetlaczem na tylnej szybie, diodowym, bardziej kwadratowym
    niż liniką. Co prawda stał na parkingu i nie wiem jak to wyglądało w
    pracy, ale koncepcja była. Niemcy jak zwykle coś ukradli :D

  • 3. Data: 2019-09-12 00:23:16
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-11 22:33, heby wrote:

> [...]
    > niż liniką. Co prawda stał na parkingu i nie wiem jak to wyglądało w
    > pracy, ale koncepcja była. Niemcy jak zwykle coś ukradli :D

    I dym z rury ukradli Indianom co znaki dymne puszczali. :-)

    Jak chodzi o popularność to ... trójkolorowa dioda świecąca kosztuje
    mniej więcej 1zł a więc macierz 16x16 ... 256 złotych. Chciałem sobie
    taką macierz zrobić np ... 32 x 16, czyli 512 złotych...

  • 4. Data: 2019-09-12 11:30:29
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-09-11 o 22:20, kk pisze:
    > http://niusy.pl/@motoryzacja.interia.pl/a87

    Spojrzałem na zdjęcie i potem przeczytałem nagłówek:
    "Mercedes ESF. Wygląda jak zwykłe UFO"
    zamiast
    "Mercedes ESF. Wygląda jak zwykłe auto"

    Siła sugestii. Nawet zdążyłem się zacząć zastanawiać, czy właśnie tak
    wygląda "zwykłe ufo", zanim ponownie przeczytałem nagłówek ;)

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2019-09-12 12:12:12
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Jak chodzi o popularność to ... trójkolorowa dioda świecąca kosztuje
    > mniej więcej 1zł a więc macierz 16x16 ... 256 złotych. Chciałem sobie
    > taką macierz zrobić np ... 32 x 16, czyli 512 złotych...

    malutka 16x16 za 17usd razem z nakładką na arduino;)

  • 6. Data: 2019-09-12 19:06:42
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-12 12:12, sirapacz wrote:

    > malutka 16x16 za 17usd razem z nakładką na arduino;)

    Jak "malutka"? Graficzny wyświetlacz do Arduino tyle kosztuje, ale ...
    jest malutki.

  • 7. Data: 2019-09-12 20:30:41
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/09/2019 00:23, kk wrote:
    > Jak chodzi o popularność to ... trójkolorowa dioda świecąca kosztuje
    > mniej więcej 1zł

    E tam. Pojedyncze grosze.

    https://www.aliexpress.com/item/32826668042.html

    W dodatku komu by się chciało lutować:

    https://www.aliexpress.com/item/32733178058.html

  • 8. Data: 2019-09-12 21:46:48
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-12 20:30, heby wrote:

    > E tam. Pojedyncze grosze.
    >
    > https://www.aliexpress.com/item/32826668042.html

    Cyfrowa człowieku, cyfrowa. Sterowana szeregowo jednym kabelkiem. Wtedy
    nie ma właśnie tego problemu lutowania.

    > W dodatku komu by się chciało lutować:
    >
    > https://www.aliexpress.com/item/32733178058.html

    I to chcesz w samochodzie zamontować?

  • 9. Data: 2019-09-12 22:03:22
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/09/2019 21:46, kk wrote:
    > Cyfrowa człowieku, cyfrowa.

    NIc nie pisałeś że cyfrowa.

    > Sterowana szeregowo jednym kabelkiem. Wtedy
    > nie ma właśnie tego problemu lutowania.

    Jeden kabelek to tak naprawdę trzy nóżki. Ciągle trzeba lutować.

    > I to chcesz w samochodzie zamontować?

    Ja? Gdzie ja napisałem że chce? To raczej niejaki "kk" coś mówił że
    chce. Pytaj jeg... a nie czekaj ...

  • 10. Data: 2019-09-13 00:28:19
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-12 11:30, Miroo wrote:

> [...]
    >
    > Siła sugestii. Nawet zdążyłem się zacząć zastanawiać, czy właśnie tak
    > wygląda "zwykłe ufo", zanim ponownie przeczytałem nagłówek ;)

    Coś z UFO ma, ale wygląd to chyba niespecjalnie. Pokazywałem już kiedyś
    "smart vision". Też pokazywał komunikaty pieszym i naprawdę wyjątkowo
    wyglądał.