  • 1. Data: 2016-06-23 05:00:33
    Temat: Autostop - wymierający sposób podróżowania?
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    gdzie te czasy swobodnego podróżowania....

    http://www.rp.pl/Polak-za-granica/306229906-Wlochy-K
    onfiskata-samochodu-za-zabranie-autostopowicza.html

    Swoją drogą ciekawe czy w innych krajach jest/będzie podobnie?

  • 2. Data: 2016-06-23 08:33:52
    Temat: Re: Autostop - wymierający sposób podróżowania?
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 23 czerwca 2016 05:00:33 UTC+2 użytkownik AL napisał:
    > gdzie te czasy swobodnego podróżowania....
    >
    > http://www.rp.pl/Polak-za-granica/306229906-Wlochy-K
    onfiskata-samochodu-za-zabranie-autostopowicza.html

    > Swoją drogą ciekawe czy w innych krajach jest/będzie podobnie?

    Artykuł troche nie na temat. Ale przyznaje ze autostop umarł i tylko lekko odżywa w
    postaci jakichś blablacarów.

    Od siebie moge dodać że jak zabierałem ludzików to w jakichś 80% to była makabra i
    męczarnia.
    Przykładowo:
    Gostek przy tesco w czestochowie macha. Widze ze nie bardzo mu sie poszczesci (późno
    było) wiec go zabralem.
    Chciał do bydgoszczy, po jakimś czasie stwierdził że może jednak do łodzi. W końcu
    pojechał do warszawy.
    Jak go wysadzalem na okeciu to jeszcze poprosił o jakieś drobne na bilet pkp.
    Cala droge spal.

    I w sumie wiekszośc moich przygód z autostopem tak można podsumować.

    Może inni mają jakieś lepsze doświadczenia ostatnio :)

  • 3. Data: 2016-06-23 09:02:41
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 23 czerwca 2016 08:33:54 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
    > Może inni mają jakieś lepsze doświadczenia ostatnio :)

    Ja jak już kogoś biorę to w 100% przypadków jest dziękowanie
    że ktoś się w końcu zatrzymał, a jak zdarza mi się nadrobić
    te 2-3km żeby kogoś podrzucić do jakiejś zapadłej dziury,
    to nieomal nadproże całują :P

    L.

  • 4. Data: 2016-06-23 09:11:10
    Od: p...@g...com

    --Swoją drogą ciekawe czy w innych krajach jest/będzie podobnie?

    ta ustawa ma ograniczyc przemyt ludzi wiec autostopowicze oberwali rykoszetem

    PS w czasach tanich przejazdow autobusowych, bla bla cara itp to trzeba byc raczej
    mocno opornym zeby isc na stopa no ale kto upartemu zabroni ?

    P.

  • 5. Data: 2016-06-23 09:18:36
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Może inni mają jakieś lepsze doświadczenia ostatnio :)

    Ostatnio to zabierałem autostopowiczów... na Kubie ;-P
    Kilka razy zdarzyły bardzo fajne osoby - można było pogadać i dowiedzieć się
    trochę więcej, niż widać na ulicy.

    --
    Axel

  • 6. Data: 2016-06-23 10:13:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AL" napisał w wiadomości
    >gdzie te czasy swobodnego podróżowania....
    >http://www.rp.pl/Polak-za-granica/306229906-Wlochy-
    Konfiskata-samochodu-za-zabranie-autostopowicza.html
    >Swoją drogą ciekawe czy w innych krajach jest/będzie podobnie?

    O ile wiem, to tak.
    Moze sie zdarzyc w Niemczech, Anglii, a kto wie, czy nie i u nas -
    pomagasz w nielegalnej imigracji, a to przestepstwo, wiec sad orzeka
    przepadek przedmiotow sluzacych do popelnienia przestepstwa ...

    J.

  • 7. Data: 2016-06-23 10:21:01
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 czerwca 2016 09:11:12 UTC+2 uzytkownik p...@g...com
    napisal:

    > PS w czasach tanich przejazdow autobusowych, bla bla cara itp to trzeba byc raczej
    mocno opornym zeby isc na stopa no ale kto upartemu zabroni ?

    Ale zdarza sie w jakiejs zapadlej dziurze, gdzie bus jezdzi raz na kilka godzin,
    ze ktos na tego busa nie zdazy i lapie stopa zeby przejechac kilka kilometrow
    i ostatnio wlasnie takie przypadki zdarzalo mi sie "obslugiwac" ;)

    Pozdrawiam
    MK

  • 8. Data: 2016-06-23 13:29:54
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 23.06.2016 o 10:13 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Moze sie zdarzyc w Niemczech, Anglii, a kto wie, czy nie i u nas -
    > pomagasz w nielegalnej imigracji, a to przestepstwo, wiec sad orzeka
    > przepadek przedmiotow sluzacych do popelnienia przestepstwa ...

    Znaczy taksówkarze, kierowcy autobusów, konduktorzy w pociągach też
    sprawdzają wszystkim wsiadającym obywatelstwo? A jak nie to przepadek
    pociągu?

    --
    SW3
    ----

  • 9. Data: 2016-06-23 13:30:13
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 23 Jun 2016 00:11:10 -0700 (PDT)
    p...@g...com wrote:

    > PS w czasach tanich przejazdow autobusowych, bla bla cara

    ale zgodnie z logiką tej ustawy bla bla carem (przynajmniej według tekstu) już nie
    pojedziesz, bo dla niej to jest taki autosotp, tylko łapany nie na drodze a umawiany
    cześniej ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 10. Data: 2016-06-23 13:42:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości grup

    >Znaczy taksówkarze, kierowcy autobusów, konduktorzy w pociągach też
    >sprawdzają wszystkim wsiadającym obywatelstwo? A jak nie to przepadek
    >pociągu?

    Moze powinni.
    Z rzeczy zaslyszanych - jak jakies Murzyny we Francji przetna plandeke
    i schowaja sie w tirze, a potem ich Anglicy zlapia - to Murzyny ida do
    osrodka dla uchodzcow, a kierowca do aresztu.
    Jak przewoz dla kontrahenta robisz, a on sobie w skrzyniach z kiblami
    schowa papierosy - to Tobie grozi konfiskata Tira.

    Jak kupisz towar legalnie, z faktura, a sprzedawca nie przeleje VAT
    czy akcyzy do urzedu - do ciebie przyjdzie komornik. itd, etc.

    J.