  • 1. Data: 2015-08-02 14:07:44
    Temat: Autostrady za darmo w szczycie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Jakim głąbem trzeba być żeby wymyślić coś tak głupiego jak darmowe
    autostrady tylko w godzinach szczytu.

    Przecież tu nie trzeba być szczególnie przebiegłym żeby przewidzieć że
    spowoduje to dodatkowe, znaczne zwiększenie ruchu w godzinach w których
    ruch już przekraczał możliwości drogi.

    W efekcie korki są jeszcze większe, bo okazuje się że samo podniesienie
    szlabanu i brak przestoju w tym jednym miejscu to niewielka poprawa - korki
    są i tak.
    Wczoraj obwodnica trójmiasta (bez żadnego wypadku) stała tak, że ludzie
    swój biwakowy ekwipunek rozkładali na drodze, nie mówiąc o tym co się
    działo na stacjach benzynowych.

    Sens to by miało zwolnienie z opłat godzin poza szczytem - właśnie po to
    żeby zachęcić kierowców do rozłożenia w czasie obciążenia.

  • 2. Data: 2015-08-02 15:00:22
    Temat: Re: Autostrady za darmo w szczycie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

> [...]
    >
    > Sens to by miało zwolnienie z opłat godzin poza szczytem - właśnie po
    > to żeby zachęcić kierowców do rozłożenia w czasie obciążenia.

    Jak zwykle ci co nauczyli sie syfa leczyc pudrem przy ogolnym zadowoleniu
    gawiedzi...

    A mozna było podejsc do tematu bardziej ogólnie i ustanowić standard
    autostrady.
    W przepisach okreslic, ze autostrada musi spełniac nie tylko standardy
    techniczne ale równiez maksymalny czas oczekiwania na bramkach. Powiedzmy 3
    minuty.
    Jeżeli czas oczekiwania jest dłuższy to operator ma obowiązek otworzyc
    bramki i upłynnić ruch.

  • 3. Data: 2015-08-02 15:11:07
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    7.0.0.1...

    >Jeżeli czas oczekiwania jest dłuższy to operator ma obowiązek otworzyc
    >bramki i upłynnić ruch.

    Czyli w szczycie. Gratuluje pudru, współczuję syfa.

  • 4. Data: 2015-08-02 15:11:37
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    .net...

    >Jakim głąbem trzeba być żeby wymyślić coś tak głupiego jak darmowe
    >autostrady tylko w godzinach szczytu.

    To akurat jest jeden z mądrzejszych pomysłów.

  • 5. Data: 2015-08-02 15:55:39
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budzik wrote:

> [...]
    > minuty.
    > Jeżeli czas oczekiwania jest dłuższy to operator ma obowiązek otworzyc

    i potrafisz zmienić te gówniane umowy z operatorami, które zostały
    zawarte na samym początku?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2015-08-02 15:57:55
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 2 Aug 2015 15:11:37 +0200, Ghost napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    .net...

    > To akurat jest jeden z mądrzejszych pomysłów.

    Ale co mądergo w zachęcaniu większej ilości kierowców do wybrania podróży w
    godzinach szczytu zamiast poza nimi?

    W dodatku oczywiście to nie jest na zasadzie że skoro operator nie daje
    rady zapewnić drożności, to jest "za darmo" - po operator ZTCW za każdy
    samochód dostał pieniądze w pełnej wysokości z poadtków które w to miejsce
    trzeba będzie podnieść.

    Czyli operator już wie że w jego interesie jest niezapewnienie wymaganej
    jakości obsługi, bo wtedy przychodzi dobra ciocia premier z kartą kredytową
    bez limitu i stawia wszystkim.

    Bo gdyby warunkami koncesji było albo zapewnienie przepustowości, albo
    zakaz pobierania opłat, to wtedy zapewniam Cię - do bramek nigdy by nie
    było kolejki.

  • 7. Data: 2015-08-02 16:09:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 2 Aug 2015 13:55:39 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > i potrafisz zmienić te gówniane umowy z operatorami, które zostały
    > zawarte na samym początku?

    Ja bym się raczej zastanawiał, dlaczego ja - prosty człowiek, potrafiłbym
    przewidzieć takie problemy, natomiast nasz rząd, sztaby doradców, ludzi
    ponoć kierunkowo wykształconych w rozmaitych dziedzinach, nie potrafią.

  • 8. Data: 2015-08-02 16:17:36
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 02.08.2015 o 16:09, Tomasz Pyra pisze:

    > Ja bym się raczej zastanawiał, dlaczego ja - prosty człowiek, potrafiłbym
    > przewidzieć takie problemy, natomiast nasz rząd, sztaby doradców, ludzi
    > ponoć kierunkowo wykształconych w rozmaitych dziedzinach, nie potrafią.

    Uważasz, że nie potrafili? :)
    Do tego bardzo dobrze potrafili przewidzieć, która wersja umowy zapewni
    operatorom najwyższe wpływy ;-)

    --
    Czarek

  • 9. Data: 2015-08-02 16:33:11
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2015-08-02 o 15:11, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    .net...

    > To akurat jest jeden z mądrzejszych pomysłów.

    A możesz jakoś uzasadnić swoje twierdzenie? Na czym polega mądrość
    takiego pomysłu?

    JK

  • 10. Data: 2015-08-02 16:38:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Ja bym się raczej zastanawiał, dlaczego ja - prosty człowiek, potrafiłbym
    > przewidzieć takie problemy, natomiast nasz rząd, sztaby doradców, ludzi
    > ponoć kierunkowo wykształconych w rozmaitych dziedzinach, nie potrafią.

    bo urzędnikowi nie płacą za myślenie tylko wypełnianie rozporządzeń.