  • 1. Data: 2015-10-09 10:29:33
    Temat: Autoszyby - pytania
    Od: "Krastiu" <R...@w...pl>

    Czy napis "tinted" na przedniej autoszybie oznacza - atermiczna? Jest ona
    lekko przyciemniona - lekki zielony?
    Co jeśli na szybie nie na żadnego napisu "tinted", szyba jest biała (widać
    to nawet porównując do bocznych szyb) to jest 100% pewności, ze szyba nie
    jest atermiczna?
    Pytam bo wcześniej miałem szybę "tinted" i widziałem przez przednią szybę
    super a teraz po stłuczce (i wymianie szyby t w ramach ubezpieczenia) mam
    białą szybę i wyraźnie bolą mnie oczy (słońce ciągle razi).

  • 2. Data: 2015-10-09 11:13:38
    Temat: Re: Autoszyby - pytania
    Od: masti <g...@t...hell>

    Krastiu wrote:

> [...]
    > super a teraz po stłuczce (i wymianie szyby t w ramach ubezpieczenia) mam
    > białą szybę i wyraźnie bolą mnie oczy (słońce ciągle razi).

    napis oznacza, że szyba jest barwiona. Czy jest atermiczna czy nie to
    inna sprawa.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2015-10-09 11:14:58
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2015-10-09 10:29, Krastiu wrote:
> [...]
    > szybę super a teraz po stłuczce (i wymianie szyby t w ramach
    > ubezpieczenia) mam białą szybę i wyraźnie bolą mnie oczy (słońce ciągle

    Tinted oznacza po prostu przyciemnioną szybę. Natomiast szyby atermiczne
    są instalowane nie po to, żeby nie bolały oczy, lecz po to, żeby
    samochód w środku mniej się nagrzewał od promieni słonecznych.

  • 4. Data: 2015-10-09 13:39:07
    Od: "Krastiu" <R...@w...pl>

    > Tinted oznacza po prostu przyciemnioną szybę. Natomiast szyby atermiczne
    > są instalowane nie po to, żeby nie bolały oczy, lecz po to, żeby samochód
    > w środku mniej się nagrzewał od promieni słonecznych.

    A może być szyba atermiczna biała?
    Bo to przyciemnienie pełni chyba właśnie funkcję, że wnętrze się nie
    nagrzewa.

  • 5. Data: 2015-10-09 14:31:21
    Od: masti <g...@t...hell>

    Krastiu wrote:

    > A może być szyba atermiczna biała?
    może

    > Bo to przyciemnienie pełni chyba właśnie funkcję, że wnętrze się nie
    > nagrzewa.

    nie. termika to podczerwień. Przyciemnienie to zakres widzialny.
    Jak najbardziej możesz mieć szyby białe atermiczne.
    Zresztą przednia i boczne przednie muszą być przezroczyste a są
    atermiczne.

  • 6. Data: 2015-10-09 15:58:48
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Zresztą przednia i boczne przednie muszą być przezroczyste a są
    > atermiczne.

    Szyba przednia jak najbardziej może mieć (i bardzo często ma) niewielkie
    przyciemnienie - ale musi przepuszczać co najmniej 75% światła. Przednie
    boczne - min. 70%.

  • 7. Data: 2015-10-09 16:25:01
    Od: masti <g...@t...hell>

    Uncle Pete wrote:

    > Szyba przednia jak najbardziej może mieć (i bardzo często ma) niewielkie
    > przyciemnienie - ale musi przepuszczać co najmniej 75% światła. Przednie
    > boczne - min. 70%.

    i nadal jedno z drugim nie ma związku

  • 8. Data: 2015-10-09 21:17:26
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>