eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAwaria turbiny - ale dlaczego ? › Awaria turbiny - ale dlaczego ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Awaria turbiny - ale dlaczego ?
    Date: Tue, 27 Apr 2010 18:41:40 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 38
    Message-ID: <hr7449$7bu$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello089076168083.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1272386505 7550 89.76.168.83 (27 Apr 2010 16:41:45 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 27 Apr 2010 16:41:45 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.6 (Windows/20050716)
    X-Accept-Language: en-us, en
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2275689
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam.

    Moja Laguna 2 2.2dci prosiła się o zmiane turbo. Luzy i ogólnie
    wyczuwalna turbodziura ponad 1s plus dymienie. Zapadla decyzja:
    zmieniamy. Badanie starego turbo na maszynie wykazało że słusznie.
    Kierunek złom/regeneracja.

    ---Czesc 1---

    Zakupione zostało używane turbo z rozbitka. Cena konkurencyjna do
    regeneracji, luzów brak. Montaż, podpięcie, odpalenie. Inny samochod.
    Ciągnie jak trzeba.

    Dodatkowo potem zmiana oleju (bo zasyfiony sadzą - podobno po dymieniu),
    szczyczenie dolotu/erg/przepustnicy i tym podobne duperele.

    ---Czesc 2---

    Wsiadam odpalam i po 3 metrach jazdy słyszę jak coś klekocze
    metalicznie.wyraźnie słysze "odrywający się kawałek wydechu", takie
    stukanie się dobywa gdzieś z dolnej czesci samochodu.

    Powrót do warsztatu - nastepny dzien widze rozebraną turbinę i luz na
    wałku który przyprawia o zawał serca (koniec wałka zatacza koło o
    promieniu 2 cm).

    WTF? Czy mozliwe jest tak blyskawiczne zatarcie się łozyska turbiny aby
    spowodowac tak niewiarygony luz? Nie wiem jak sa zbudowane łozyska w
    turbo, ale ciężko mi wyobrazić sobie tak blyskawiczne ich zniszczenie,
    tym bardziej za samochodzik nie był po wymianie turbo katowany (nie zdążył).

    Ewentualnie: jaki bład popełniono, jesli tak blyskawiczne zatarcie mialo
    miejsce? Nie podłaczono oleju? Nowy olej wypłukal zanieczyszczenia
    prosto w układ chłodzenia turbiny zatykając go? Filtr ich nie wyłapał?
    Cos jeszcze? Turbina pojawi sie za chwile inna. Zanim to jednak mi
    wmontują chciałbym miec zestaw ewentualnych przyczyn do wyeliminowania.

    Czesc 1 jest opisem mechaników, cześć 2 to już moje wlasne gały widzialy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: