  • 1. Data: 2011-02-04 18:55:42
    Temat: BGP - trudne miłego początki :)
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Ok, do rowiązania problem, 194.247.41.0/24 AS52203 wszystko niby wg mnie prawidłowo,
    a nie widać mnie w sieci w ogóle. Co mam nie tak? Styk to multimedia (próbuję
    na razie ten jednen, z drugi do 'tkt' jeszcze nie podniesiony) chodzi.
    Sesja bgp stoi (quagga), dostaję trasy, oddaję swoją, w mutimedia mam routing w
    2 strony jak bgp podniesione, jak wyłączone to routing znika (testuję z niezależnego
    hosta w MM). Na wszystkich LG mnie nie widać. Co jest nie tak? Wpis route na ripe
    zrobiony. Jakieś wskazówki?

  • 2. Data: 2011-02-04 20:13:21
    Temat: Re: BGP - trudne miłego początki :)
    Od: "Pawel Sikora" <v...@n...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" napisał:

    > Ok, do rozwiązania problem, 194.247.41.0/24 AS52203 wszystko niby
    > wg mnie prawidłowo, a nie widać mnie w sieci w ogóle. Co mam nie tak?

    Ty pewnie masz wszystko ok, ale upstream juz nie.

  • 3. Data: 2011-02-04 20:21:27
    Od: robert jakub <r...@r...org.pl>

    On 04 Feb 2011 18:55:42 GMT, Sergiusz Rozanski wrote:
> [...]
    niezależnego
    > hosta w MM). Na wszystkich LG mnie nie widać. Co jest nie tak? Wpis route na ripe

    pomeczyc uplink, aby dodal/zaktualizowal swoje listy i zaczal Cie rozglaszac na
    swiat.

    -j.

  • 4. Data: 2011-02-04 22:01:30
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-02-04 21:21, robert jakub pisze:

    > pomeczyc uplink, aby dodal/zaktualizowal swoje listy i zaczal Cie rozglaszac na
    > swiat.

    "rozgłaszać w świat" ? nie ma czegoś takiego. Tylko filtry niech
    poprawią, żeby Twoje klasy przepuszczali. BGP rozgłasza się samo, nie
    przez upstreama. Z uptraeamem jest tylko połączenie (peer), a trasa się
    generuje przez bgp klienta a nie upstreama ...

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

  • 5. Data: 2011-02-05 17:10:03
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 04.02.2011 robert jakub <r...@r...org.pl> napisał/a:

    > pomeczyc uplink, aby dodal/zaktualizowal swoje listy i zaczal Cie rozglaszac na
    > swiat.

    Tak zrobiłem, zobaczymy z jakim skutkiem. Na razie to nie byłem pewny czy u mnie
    wszystko zrobionone poprawnie, więc nie chciałem opieprzać providera :)

  • 6. Data: 2011-02-05 17:13:58
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-02-05 18:10, Sergiusz Rozanski pisze:

    > Tak zrobiłem, zobaczymy z jakim skutkiem. Na razie to nie byłem pewny czy u mnie
    > wszystko zrobionone poprawnie, więc nie chciałem opieprzać providera :)

    [local]biz#sh bgp route 194.247.41.0/24
    % network not in table

    MM nie rozgłasza Cię dalej

    Icek

  • 7. Data: 2011-02-05 18:36:11
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    W dniu 05.02.2011 18:13, Icek pisze:

    > [local]biz#sh bgp route 194.247.41.0/24
    > % network not in table
    >
    > MM nie rozgłasza Cię dalej
    >

    > Icek

    Często i Gęsto przy operatorach, którzy dopiero wchodzą w BGP wplata się
    problem z własnymi filtrami - albo rozgłaszają wszystko co dostają od
    innych albo nic.

    W tym wypadku obiekt route jest utworzony, ale może być tak, że nie
    wysyła do MM prefixu.

    Ale takie sprawy to między operatorami się wyjaśnia - między sobą.

    Pozdrówka
    Darek

  • 8. Data: 2011-02-05 23:35:46
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    > Tak zrobiłem, zobaczymy z jakim skutkiem. Na razie to nie byłem pewny czy u mnie
    > wszystko zrobionone poprawnie, więc nie chciałem opieprzać providera :)
    Warto zobaczyć co się rozgłasza do tego operatora
    np. tak:
    # sh ip b n x.x.x.x adv

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 9. Data: 2011-02-05 23:43:59
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 05.02.2011 Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>
    napisał/a:

    > Warto zobaczyć co się rozgłasza do tego operatora
    > np. tak:
    > # sh ip b n x.x.x.x adv

    bgprouter1> show ip bgp neighbors 89.228.5.57 advertised-routes
    BGP table version is 0, local router ID is 194.247.41.1
    Status codes: s suppressed, d damped, h history, * valid, > best, i - internal,
    r RIB-failure, S Stale, R Removed
    Origin codes: i - IGP, e - EGP, ? - incomplete

    Network Next Hop Metric LocPrf Weight Path
    *> 194.247.41.0 89.228.5.58 0 32768 i

    Total number of prefixes 1
    bgprouter1>

    wygląda mi to na ok :)

  • 10. Data: 2011-02-07 00:29:39
    Od: Komuch <k...@g...com>

    W dniu 11-02-06 00:43, Sergiusz Rozanski pisze:

> [...]
    > r RIB-failure, S Stale, R Removed
    > Origin codes: i - IGP, e - EGP, ? - incomplete
    >
    > Network Next Hop Metric LocPrf Weight Path

    AS42490#show ip bgp 194.247.41.0
    % Network not in table

    U Ciebie ok, dalej pewnie filtrują...