  • 1. Data: 2018-09-21 10:31:37
    Temat: BR-D wielokrotnego zapisu
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Czy do nagrywania i kasowania płyt BD-RE wielokrotnego zapisu potrzebna jakaś
    specjalna nagrywarka, czy wystarczy zwykła (wbudowana w lapka) nagrywarka BD?
    Jak z trwałością płyt rewritable?
    Czy wolniejszy zapis (2x) w porównaniu ze standardowym (4x - 6x) przekłada się na
    dodatkowe minuty czy godziny (nagrania 25 GB danych)?
    Jakby co która marka (dobra i tania ;))?

  • 2. Data: 2018-09-21 10:50:26
    Temat: Re: BR-D wielokrotnego zapisu
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 21.09.2018 o 10:31, ń pisze:
> [...]
    dodatkowe minuty czy godziny (nagrania 25 GB danych)?
    > Jakby co która marka (dobra i tania ;))?

    W CD i DVD nagrywarka musiała mieć taką funkcję, ale nie pamiętam, aby
    jakakolwiek jej nie miała.
    ZTCP CD i DVD dawały radę z 4-5 razy, potem bywało różnie.
    Wolniejszy zapis, powoduje to, że czas nagrywania będzie odpowiednio
    dłuższy. Np. załóżmy, że przy x4 czas nagrywania to godzina, to przy x2
    będą to 2 godziny.
    Mam jedną nagrywarkę BR w pracy, ale nigdy jej nie używaliśmy. Obecnie
    bardzo rzadko nagrywane są u nas płyty.

  • 3. Data: 2018-09-21 12:41:38
    Od: ń <ń@ń.ń>

    No nie zawsze dwa razy dłużej, bo jest jeszcze czas na weryfikację zapisu (raczej nie
    dwa razy dłuższy, a podobny).
    Nigdy nie nagrywałem BR-D i jestem ciekaw, ile to trwa.
    OIDP nagrywanie CD i DVD zależy też od struktury danych (jeden wielki plik czy milion
    małych w tysiącach podkatalogów) - czy tak tylko dla pendrajwów (zakładając, że
    nagrywarka zrobi sobie wcześniej obraz na twardym dysku)?

    Podpowiedziałeś mi żeby sprawdzić, czy napęd BD w lapku to nagrywarka czy tylko
    czytnik ;-)
    Ciekawe, jak będzie wnukom łatwiej za 50 lat odczytać zdjęcia dziadka - z HDD, z
    pamięci masowej półprzewodnikowej, czy z jakiejś płyty ;-))

    -----

  • 4. Data: 2018-09-21 12:49:54
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 21.09.2018 o 12:41, ń pisze:
> [...]
    milion małych w tysiącach podkatalogów) - czy tak tylko dla pendrajwów (zakładając,
    że nagrywarka zrobi sobie wcześniej obraz na twardym dysku)?

    Przy dużej ilości małych plików lepiej zrobić najpierw ISO na dysku,
    pamiętam, jak kiedyś nagrywałem kilkaset tysięcy plików na CD, to
    przerywało nagrywanie i zmarnowałem tak kilka płyt (wtedy nagrywarki nie
    miały zabezpieczenia przed opróżnieniem bufora)

> [...]
    > Ciekawe, jak będzie wnukom łatwiej za 50 lat odczytać zdjęcia dziadka - z HDD, z
    pamięci masowej półprzewodnikowej, czy z jakiejś płyty ;-))

    Obecnie to wychodzi na to, że z chmury :P

  • 5. Data: 2018-09-21 16:25:30
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-09-21 o 12:49, BQB pisze:

    > Obecnie to wychodzi na to, że z chmury :P

    Co poza reklamami właścicieli chmury pozwala tak uważać?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2018-09-22 01:30:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-21, ń <...@...n> wrote:
    > Czy do nagrywania i kasowania płyt BD-RE wielokrotnego zapisu
    > potrzebna jakaś specjalna nagrywarka, czy wystarczy zwykła (wbudowana
    > w lapka) nagrywarka BD? Jak z trwałością płyt rewritable? Czy

    Wystarczy zwykłą. Trwałość teoretycznie lepsza o ile przechowujesz
    odpowiednio. Jeśli przechowujesz tak, że płyty są narażone na
    zarysowania to dużo gorsza.

    > wolniejszy zapis (2x) w porównaniu ze standardowym (4x - 6x) przekłada
    > się na dodatkowe minuty czy godziny (nagrania 25 GB danych)? Jakby co
    > która marka (dobra i tania ;))?

    To nie taśma :)

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2018-09-22 08:58:14
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 21.09.2018 o 16:25, RadoslawF pisze:

    > Co poza reklamami właścicieli chmury pozwala tak uważać?

    Bo to już się dzieje - większość zdjęć jest robiona telefonami, część
    przez Iphone i zdjęcia te są ładowane do chmury, ale pomijając nawet tą
    firmę, to w Xiaomi jest podobnie, ale mamy nad tym większą kontrolę.
    Druga sprawa, większość młodych osób robi zdjęcia i gdzieś je wysyła np.
    facebook, snapchat, instagram czy nawet whatsapp i te zdjęcia już są w
    chmurze. Jako, że za 50 lat obecne nastolatki będą już w wieku
    emerytalnym, to skoro tak robili, to tak dalej będą robić. Sam trzymam
    kopię w mega.nz i jeszcze jednym miejscu sieci.

  • 8. Data: 2018-09-22 14:17:20
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-09-22 o 08:58, BQB pisze:

> [...]
    > emerytalnym, to skoro tak robili, to tak dalej będą robić. Sam trzymam
    > kopię w mega.nz i jeszcze jednym miejscu sieci.

    I naprawdę myślisz że za pięćdziesiąt lat będzie istniał facebook,
    snapchat czy instagram?
    A może jesteś za młody aby pamiętać naszą klasę?

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2018-09-22 17:39:39
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Jasne, a ja trzymam pocztę na polbox.com (kto pamięta??).

    -----

  • 10. Data: 2018-09-24 14:31:45
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 22.09.2018 o 14:17, RadoslawF pisze:

    > I naprawdę myślisz że za pięćdziesiąt lat będzie istniał facebook,
    > snapchat czy instagram?
    > A może jesteś za młody aby pamiętać naszą  klasę?

    Oczywiście, że pamiętam, zdjęcia były na serwerach nk, teraz są na fb, a
    za 50 lat to kto wie, na jakim serwerze będą.