  • 1. Data: 2017-08-14 09:00:12
    Temat: Baltrade oszukuje? - Powerbank
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Zdawało mi się kiedyś że sprzedają dobry towar.
    Jest sobie taki powerbank 10 000 mAh
    www.hurt.com.pl/power-bank-extreme-style-epw10-10000
    mah,p13134.html
    Wymiary 120 x 41 x 25.5
    Cytat ze strony:
    "parametry są realne, gwarantowane przez poważnego producenta."
    Poważny producent to jakiś garaż pod Pekinem:-D Eextreme style to
    poważny producent?

    Przełom w technologii czy po prostu oszustwo? Nawet jakby pokroić
    3-ci aku to nijak nie wychodzi mi z wymiarów by się tam zmieściło 10
    000 mAh.

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 2. Data: 2017-08-14 09:58:34
    Temat: Re: Baltrade oszukuje? - Powerbank
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2017-08-14 o 09:00, Zbynek Ltd. pisze:
> [...]
    >
    > Przełom w technologii czy po prostu oszustwo? Nawet jakby pokroić 3-ci
    > aku to nijak nie wychodzi mi z wymiarów by się tam zmieściło 10 000 mAh.

    Podobno akumulatory litowe mają od 250 do ponad 700 Wh/l.*
    Tak pi razy drzwi temu akumulatorowi wychodzi ok. 530 Wh/l, niby się
    mieści, ale akumulatory powszechnie dostępne trzymają się raczej bliżej
    300 niż 700.

    *) https://en.wikipedia.org/wiki/Energy_density

    --
    AWa.

  • 3. Data: 2017-08-14 15:01:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Przełom w technologii czy po prostu oszustwo? Nawet jakby pokroić
    >3-ci aku to nijak nie wychodzi mi z wymiarów by się tam zmieściło 10

    Czemu ? Wymiary z grubsza wystarczaja na 4 szt 18650.

    J.

  • 4. Data: 2017-08-14 19:52:04
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 14.08.2017 o 15:01, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
    mah,p13134.html

    > Czemu ? Wymiary z grubsza wystarczaja na 4 szt 18650.
    >
    > J.

    Ale ogniwa mają 3,7V. Powerbank minimum 5V.

  • 5. Data: 2017-08-14 20:22:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/14/2017 7:52 PM, Jingiel wrote:
    > Ale ogniwa mają 3,7V. Powerbank minimum 5V.

    Zakładając jakies hiper-super baterie [1]:

    4x3300mAh = ~13000mAh.

    Jak przeliczymy na 5V to wyjdzie nieco ponizej 10000mAh. Nie ma sprawności.

    Spodziewam się jednak że aby konkurować z chińczykami i jednoczesnie nie
    być pozwanym zmuszeni się podawać pojemnośc po stronie 3.3V.

    [1] http://www.bto.pl/pdf/07033/karta_NCR18650GA.pdf

  • 6. Data: 2017-08-14 20:38:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    >Zakładając jakies hiper-super baterie [1]:

    Tam nie moze byc 18650, bo za krotki.
    Ale jakies podobne/jedna duza moga miec nawet wieksza pojemnosc.

> [...]

    >Spodziewam się jednak że aby konkurować z chińczykami i jednoczesnie
    >nie być pozwanym zmuszeni się podawać pojemnośc po stronie 3.3V.

    Wszyscy podaja po stronie 3.6V :-)

  • 7. Data: 2017-08-14 21:15:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/14/2017 8:38 PM, J.F. wrote:
    > Tam nie moze byc 18650, bo za krotki.

    Wzmianka była o 4x. Moje powerbanki w tym kształcie mają 2 ogniwa ale
    nie wiem jak te tutaj sa wielkie. Z resztą robie tak że kupuje je za
    dolara na aliexpress po czym wyrzucam ogniwa a wkladam philipsy. Efektem
    czego mam najtaniej jak sie da najpojemniejszy powerbank. Sprawność
    nawet w najgorszym szajsie z chin jest niewiele gorsza od markowych.

  • 8. Data: 2017-08-15 00:10:00
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Mam powerbanka firmy Romoss o takiej pojemnosci i jest prawie 2 razy
    wiekszy. Moze rzeczywiscie cos jest na rzeczy.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2017-08-15 11:32:52
    Od: Jawi <g...@p...fm>

> [...]
    >
    > Przełom w technologii czy po prostu oszustwo? Nawet jakby pokroić 3-ci
    > aku to nijak nie wychodzi mi z wymiarów by się tam zmieściło 10 000 mAh.
    Ale kto powiedział, że tam muszą być cylindryczne?

  • 10. Data: 2017-08-15 18:15:08
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    J.F. napisał(a) :
    > Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
    00mah,p13134.html

    > Czemu ? Wymiary z grubsza wystarczaja na 4 szt 18650.

    Ejże. No właśnie z grubsza. Mniejszego. Mam powerbanka na 2 aku. Ma
    on długość 97mm. Bo elektronika też się musi zmieścić. Czyli ten z
    opisu zmieściłby ze 2 kawałki po 23mm trzeciego. Razem to daje 46mm
    aku. Do 65 brak sporo.
    Może nie są 18650 tylko jakieś wynalazki o długości 35mm zapakowane
    w poprzek? Nie za bardzo mi się chce wierzyć. Przy rażąco niskiej
    cenie uzyskano pojemność powyżej wartości "rynkowej"

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1