  • 1. Data: 2012-09-04 06:55:25
    Temat: Bandzior vs. tdm
    Od: Mikolaj Jopczynski <m...@g...com>

    Witajcie,

    Nie mam zbyt duzego doswiadczenia w motocyklach, raptem
    siedzialem/jezdzilem trzeba - o ile aprile 650 mozna nazwac motocyklem ;)

    Ale do rzeczy - jezdzilem juz pre razy bandziorem, ktory z zalozenia, ma
    bardziej "zacieta" charakterystyke niz tdmka i ...... dupy nie urywa.
    Powiem wiecej, tdmka urywala ja znacznie bardziej niz bandzior.

    Rozumiem, ze tdma ma wieksza pojemnosc, ale tam sa tylko 2 cylindry, a
    tutaj 4.

    Czy tak rzeczywiscie jest, czy trafil mi sie zmulony bandyta?

    M.

    P.S.
    Nie, nie kupielm - pozyczony:)

  • 2. Data: 2012-09-04 08:01:31
    Temat: Re: Bandzior vs. tdm
    Od: ursyn <u...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 września 2012 06:55:29 UTC+2 użytkownik Mikołaj Jopczyński napisał:
> [...]
    >
    > tutaj 4.
    >

    > Czy tak rzeczywiscie jest, czy trafil mi sie zmulony bandyta?

    Moment obrotowy? A osoba pożyczająca wie jak traktujesz motocykle? :P

    Pozdrawiam
    ursyn

  • 3. Data: 2012-09-04 09:39:32
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2012-09-04 06:55, Mikolaj Jopczynski pisze:

    > Ale do rzeczy - jezdzilem juz pre razy bandziorem, ktory z zalozenia, ma
    > bardziej "zacieta" charakterystyke niz tdmka i ...... dupy nie urywa.
    > Powiem wiecej, tdmka urywala ja znacznie bardziej niz bandzior.

    Bandyta 600 ? No to masz odpowiedź - mniejsza pojemność i krótszy skok
    tłoków, więc mniejszy moment w dolnym zakresie obrotów -> trzeba ostrzej
    i wyżej kręcić.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800/k11rs.
    weFAQ&v=qvj

  • 4. Data: 2012-09-04 10:15:52
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 04.09.2012 Mikolaj Jopczynski <m...@g...com> napisał/a:
> [...]
    >
    > Ale do rzeczy - jezdzilem juz pre razy bandziorem, ktory z zalozenia, ma
    > bardziej "zacieta" charakterystyke niz tdmka i

    Ale co to niby znaczy? Jest 2x mocniejszy i 2x lżejszy? Niewydajemisię.

    > ...... dupy nie urywa.
    > Powiem wiecej, tdmka urywala ja znacznie bardziej niz bandzior.
    >
    > Rozumiem, ze tdma ma wieksza pojemnosc, ale tam sa tylko 2 cylindry, a
    > tutaj 4.

    Więcej gazu, to że ma 2x więcej cylindrów, znaczy _zwykle_, że wymaga
    więcej obrotów.

    > Czy tak rzeczywiscie jest, czy trafil mi sie zmulony bandyta?

    Były/są słabsze wersje sprowadzane z krajów, gdzie są jakieś regulacje
    co do mocy motocykli. Ale jest bardziej prawdopodobne że z przyzwyczajenia
    do wolniej kręcącego się silnika, nie dokręciłeś R4 do znamionowej mocy.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 5. Data: 2012-09-04 11:19:02
    Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>

    Mikolaj Jopczynski <m...@g...com> wrote:

    >...bandziorem, ktory z zalozenia, ma
    >bardziej "zacieta" charakterystyke niz tdmka i ...... dupy nie urywa.
    >Powiem wiecej, tdmka urywala ja znacznie bardziej niz bandzior.

    Zalezy o jakiej charakterystyce myslisz.
    Najogolniej, to co subiektywnie czujesz pod tylkiem, to jest moment
    obrotowy i jego 'rozpolozenie' wzgledem obrotow. Tzw mocy nie
    poczujesz, bo to jest taki przelicznik wirtualny...

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 6. Data: 2012-09-04 16:14:19
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Magic" napisał w wiadomości grup
    > Bandyta 600 ? No to masz odpowiedź - mniejsza pojemność i krótszy skok
    > tłoków, więc mniejszy moment w dolnym zakresie obrotów -> trzeba ostrzej i
    > wyżej kręcić.

    Poza tym badzmy realistami - maly bandzior i tak dupy nie urywa. Moim
    zdaniem (mialem okazje przewiezc sie na kilku bandziorach, wiec ktorys
    musial byc sprawny:P) przy niskich obrotach kompletnie nic sie nie dzieje, a
    przy wyzszych nic sie nie dzieje.

    Duzy bandzior to inna historia.

    TDM'ka za to ma dol i srodek ma konkretny.

    --
    pzdr:
    Ivam

    scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

  • 7. Data: 2012-09-04 17:19:36
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Uzytkownik "Jacot" <jacot@bez_riders.pl> napisal

    > Najogolniej, to co subiektywnie czujesz pod tylkiem, to jest moment
    > obrotowy i jego 'rozpolozenie' wzgledem obrotow. Tzw mocy nie
    > poczujesz, bo to jest taki przelicznik wirtualny...

    O! I tak zblizamy sie do pytania co jest wazniejsze: moc czy moment
    obrotowy. Mam cicha nadzieje, ze watek sie rozwinie w tym kierunku :)
    Moze doc.dr. Tom01 sie odezwie...?

    --
    Hinek

  • 8. Data: 2012-09-04 18:24:03
    Od: ditron <t...@g...com>

> [...]
    >

    > Nie mam zbyt duzego doswiadczenia w motocyklach, raptem
    >
    > siedzialem/jezdzilem trzeba - o ile aprile 650 mozna nazwac motocyklem ;)

    Zbaczając z tematu... co jest nie tak z tą Aprilią że nie zasługuje na miano
    prawdziwego motocykla ?

  • 9. Data: 2012-09-04 20:42:29
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Hinek" napisał w wiadomości grup
    > O! I tak zblizamy sie do pytania co jest wazniejsze: moc czy moment
    > obrotowy.

    Moment. Pod warunkiem, ze przebieg krzywej momentu jest rowny (tzn. liniowy)
    w calym zakresie obrotow, ktore nie moga byc zbyt niskie. Moment nie moze
    byc rozwijany zbyt wczesnie i nie moze sie konczyc zbyt pozno, i nie moze
    sie zaczynac zbyt pozno.

    Czyli wazna jest moc ;)

  • 10. Data: 2012-09-04 20:49:29
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 04 Sep 2012 20:42:29 +0200 osobnik zwany Ivam napisał:

    > Czyli wazna jest moc ;)

    ale tylko jej Ciemna Strona ;)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl