  • 1. Data: 2017-04-23 21:09:34
    Temat: Bank
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Ale nie power ;)

    Cześć.

    Rozglądam się za mozliwością zrzucenia z karty sd plików na dysk twardy.
    Nie uzywając w tym celu laptopa.

    Mam co najmniej kilka możliwości, wliczając w to telefony, tablety,
    raspberry pi etc.

    Zapytam jednak, bo może własnoręczne dłubanie jest głupie:

    Czy jest na rynku coś posiadające dysk twarty (2.5cala) pozwalające w
    wygodny sposób zrzucać pliki z kart sd? Wkładam, i po 10 minutach pliki
    są skopiowane. Urządzenie jest na tyle sprytne że jesli już pliki ma to
    ich nie kopiuje.

    Tanie. Szacuje że koszt elementów do takie zabawki nie przekracza $10
    wiec powiedzmy że mogę wydać $30.

    Było by dobrze gdyby było *bez* dysku, bo tych mam w domu zatrzęsienie.

    Zasilanie może być z gniazdka. Cel: wyjazd i chęc zabrania w miarę małej
    ilości elektroniki. Dostepu do chmury nie będzie, więc wrzucanie w
    google drive odpada.

    Przejrzałem internet i widze że albo kosztują majątek (>500zł) albo
    przygłupy z allegro pod nazwą bank mają na myśli pendrive :/

  • 2. Data: 2017-04-23 21:20:05
    Temat: Re: Bank
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Sun, 23 Apr 2017 21:09:34 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
    >
    > Przejrzałem internet i widze że albo kosztują majątek (>500zł) albo
    > przygłupy z allegro pod nazwą bank mają na myśli pendrive :/

    We wspomnianej cenie możesz pomarzyć. Strasznie zaniżyłeś koszty, gdyż
    urządzenie musi posiadać przyzwoity procesor, 2 szybkie kontrolery (SD i
    SATA, które będą w stanie pociągnąć powiedzmy 50 MB/s), jakiś prosty
    ekran LED (lub lepiej LCD) i sensowne oprogramowanie, które będzie
    posiadać kilka funkcji kopiowania (dla każdego coś innego) i co
    najważniejsze, będzie przetestowane, by nie zawieźć w najmniej
    spodziewanym momencie.
    Tego nie znajdziesz za 10$, a nawet i za 30$, a i za odpowiednio więcej
    trzeba uważać, czy kupujesz wytwór jakiejś chińskiej podrzędnej fabryki,
    czy coś faktycznie użytecznego. Pamiętaj, że to jest produkcja niszowa,
    a nie wielkonakładowa.

    Aczkolwiek zawsze możesz kupić części, zaprojektować płytkę i napisać
    oprogramowanie. Jak już zrobisz, podaj ile Cię to wyniosło...

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 3. Data: 2017-04-23 21:28:39
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    > wygodny sposób zrzucać pliki z kart sd? Wkładam, i po 10 minutach pliki
    > są skopiowane. Urządzenie jest na tyle sprytne że jesli już pliki ma to

    Nie wiem, czy teraz jest na rynku. Fotobank się nazywa, ja mam Digimate,
    kupiłem daaaawno temu.

    > Przejrzałem internet i widze że albo kosztują majątek (>500zł)

    Ale w tej cenie, to chyba z dyskiem w komplecie?

    > przygłupy z allegro pod nazwą bank mają na myśli pendrive :/

    Wyszukuj fotobank.
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 4. Data: 2017-04-23 21:31:38
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/23/2017 9:20 PM, Sylwester Zarębski wrote:
    > We wspomnianej cenie możesz pomarzyć. Strasznie zaniżyłeś koszty, gdyż
    > urządzenie musi posiadać przyzwoity procesor, 2 szybkie kontrolery (SD i
    > SATA, które będą w stanie pociągnąć powiedzmy 50 MB/s)

    Z palcem w d... zrobi to allwinner za $3 sztuka w hurcie.

> [...]
    > posiadać kilka funkcji kopiowania (dla każdego coś innego) i co
    > najważniejsze, będzie przetestowane, by nie zawieźć w najmniej

    E tam, jestem prgramistą, znam, się na elektronice więcej niż trochę i
    wiem jak to można zrobić. Nie, nie trzeba GHz procesorów, wyswietlaczy
    za majątek itd.

    > Aczkolwiek zawsze możesz kupić części, zaprojektować płytkę i napisać
    > oprogramowanie. Jak już zrobisz, podaj ile Cię to wyniosło...

    Nie, napisałbym dopiero gdyby się sprzedał 10 miliów sztuk. Wtedy by te
    $10 od sztuki wyszło.

  • 5. Data: 2017-04-23 21:34:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/23/2017 9:28 PM, Akarm wrote:
    > Ale w tej cenie, to chyba z dyskiem w komplecie?

    Diabli wiedza, raczej tak.

    > Wyszukuj fotobank.

    Nie ma.

    Ba, nawet na ali nie ma. Wstyd, chińczyki, wstyd.

  • 6. Data: 2017-04-23 21:34:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/23/2017 9:28 PM, Akarm wrote:
    > Nie wiem, czy teraz jest na rynku. Fotobank się nazywa, ja mam Digimate,

    Nie wiem czy trafilem na ta samą firme, ale sie nie przyznają.

  • 7. Data: 2017-04-23 22:28:12
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Nie ma.
    >
    > Ba, nawet na ali nie ma. Wstyd, chińczyki, wstyd.

    No tak, ja swój fotobank Digimate II kupiłem chyba z 10 lat temu za ok.
    100zł.
    Pewnie od tego czasu produkcję ograniczyli (albo nawet zaprzestali) w
    związku z dużą pojemnością kart pamięci, czyli z małym zapotrzebowaniem
    na fotobanki.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 8. Data: 2017-04-23 23:25:09
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Rozglądam się za mozliwością zrzucenia z karty sd plików na dysk twardy.
    > Nie uzywając w tym celu laptopa.
    Ale tą kartę sd, masz w czymś co komunikuje się przez usb? Jeśli tak, to
    ja mam pomysł jak obejść problem. potrzebujesz telefonu (prawdopodobnie
    masz) z obsługą usb (no... android z OTG moze byc) i dużą kartą pamięci
    wewnętrznej.
    Podpinasz aparat foto do telefonu przez otg, zgrywasz fotki na telefon.
    podpinasz do telefonu dysk(przejściówka 3usd+zasilanie) zgrywasz na
    dysk. może to nie jest super wygodne, ale da się zrobić tanio. no i
    zazwyczaj w terenie jest na to czas.

    ToMasz

  • 9. Data: 2017-04-24 01:33:41
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2017-04-23 21:09, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > wygodny sposób zrzucać pliki z kart sd? Wkładam, i po 10 minutach pliki
    > są skopiowane. Urządzenie jest na tyle sprytne że jesli już pliki ma to

    Było wiele lat temu, kiedy pamięci były bardzo drogie. Nie sądzę, że
    teraz coś znajdziesz, chyba że używki, np. Digimate. Obawiam się że nie
    ma popytu, nie ma podaży - niewidzialna ręka rynku. Mam dwa takie
    fotobanki, ale ostatni raz korzystałem z nich prawie 10 lat temu.

    A po co Ci to? Może da się to w jakiś inny sposób rozwiązać?

  • 10. Data: 2017-04-24 12:24:40
    Od: arTii <t...@m...adres.email>

    W dniu 2017-04-24 o 01:33, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > fotobanki, ale ostatni raz korzystałem z nich prawie 10 lat temu.
    >
    > A po co Ci to? Może da się to w jakiś inny sposób rozwiązać?

    W sumie za te 30USD da się to poskładać, ale czy będzie to wydajne? Nie
    sądzę.
    Pi zero za 5$, do tego hub USB, czytnik kart na USB, +dysk na USB.
    Pozostaje oprogramować dowolne GPIO, żeby po zwarciu do do GND
    wykonał się skrypt kopiujący z karty na dysk

    Arek