  • 1. Data: 2011-10-26 15:17:49
    Temat: Bardzo prosze o pomoc w wyborze lustrzanki
    Od: h...@p...onett.pl

    Wiram!

    Wiem, że od ilosci takich pytan czlowiek moze pewnie zobojetniec,
    ale z drugiej strony postawcie sie w roli kogoś, kto chce wydac ze 3k+ PLN
    ... i chce wydac je dobrze. Ma nadzieje, ze mi pomozecie.

    Otoz chcialbm, dokonac zakupu lustrzanki + jakis obiektyw na start
    (zaden hiperzoom, ale obiektyw staloogoniskowy tez nie), wydaje mi sie,
    ze potrzebuje cos z 18-50, no moze 18-70. Liczyłaby mi sie przede wszystkim
    jakosc zdjecia na tzw. szerszym koncu, a wiec, zeby obiektyw nie robil
    tzw. mydla. Bardzo milo by było rowniez, gdyby obiektyw byl " jasny", bo jak widze
    czasami w opisach, to czesto zaczynaja sie od 3.6, a to chyba jest za ciemno?

    Obiektyw chcialbym pod katem fotografii podrozniczej- sporo podrozuje
    i robie wiele zdjec przyrodniczych - krajobrazy, góry, generalnie natura itp.
    Oczywiscie - jak chyba kazdy z Was - zdarza mi sie tez zrobic zdjecia
    ludziom (rodzina, czasami jakas imprezka),ale to nie jest priorytetem.
    Priorytet to zdjecia w plenerze.

    Co do samego aparatu to chyba zdecydowalem sie wstepnie na Nikona.
    Dlaczego? Po pierwsze mam kompakt Nikona i jest calkiem niezly,
    ale przede wszystkim w mojej rodzinie krewny ma Nikona, wiec tak sobie
    pomyslalem, ze moze kiedys bylaby okazja zaciesnic stosunki rodzinne
    i potestowac pare jego szkiel :) No w kazdym badz razie na razie
    przychylniej spogldam w kierunku tej marki - no chyba, ze cos
    z nia jest ostatnio nie tak, ale to piszcie jakich modeli nie kupowac!

    Bo wlasnie - nie wiem który model wybrac :) Mam duza lape i aparat musi mi dobrze
    lezec.
    Poradzicie jakis sprawdzony?
    Co do kwoty jaka dysponuje, na aparat + obiektyw moglbym, przeznaczyc max. 4k
    PLN patrzac na ceny internetowe. Wystarczy?

    Prosze o zyczliwe porady!

  • 2. Data: 2011-10-26 15:33:55
    Temat: Re: Bardzo prosze o pomoc w wyborze lustrzanki
    Od: "marcin" <m...@m...ru>

    Użytkownik <h...@p...onett.pl> napisał w wiadomości
    > Wiram!

    jak leży Ci nikon, bierz nikona, ale C, P czy O też możesz pomacać. Nie
    zaszkodzi. Nie ma złego sprzętu, nikt nie napisze "do portretów ten system,
    do pleneru tamten". Kieruj się dostępnością szkieł, walorami użytkowymi. Nie
    patrz za dużo na tablice szumów i szczegółów na dpreview, kup wreszcie to
    lustro :)

    pozdr

  • 3. Data: 2011-10-26 21:14:55
    Od: "kamtzu" <...@...pl>

> [...]
    > Oczywiscie - jak chyba kazdy z Was - zdarza mi sie tez zrobic zdjecia
    > ludziom (rodzina, czasami jakas imprezka),ale to nie jest priorytetem.

    Dobrze kombibujesz. Ja ze swojej strony moge polecic D90 - drugi LCD i dwa
    pokretla znacznie ulatwiaja prace. Dobrze tez lezy w dloni (przynajmniej w
    moim odczuciu w porownaniu z innymi amatorskimi lustrzankami ogladanymi u
    znajomych). Gorzej z obiektywem. Ja sie nacialem na kitowego 18-105 - na
    zewnatrz daje rade (bardzo uniwersalny) ale w pomieszczeniach niestety mocno
    za ciemny.

  • 4. Data: 2011-10-26 22:39:07
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-10-26 15:17:49 +0000, h...@p...onett.pl said:

    > Wiem, że od ilosci takich pytan czlowiek moze pewnie zobojetniec,
    > ale z drugiej strony postawcie sie w roli kogoś, kto chce wydac ze 3k+ PLN
    > ... i chce wydac je dobrze. Ma nadzieje, ze mi pomozecie.

    Cokolwiek nie przeczytasz i do czego się nie zastosujesz, wydasz źle.
    I uwież mi, to jest prawdziwa pomoc.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-10-27 06:03:30
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Oct 26, 6:39 pm, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > Cokolwiek nie przeczytasz i do czego się nie zastosujesz, wydasz źle.
    > I uwież mi, to jest prawdziwa pomoc.

    Nie pomoc ale informacja, pod ktora sie podpisuje.

    Ziggy Photo - American Professional Photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 6. Data: 2011-10-27 06:05:31
    Od: hnacikk <h...@p...onet.pl>

    JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał(a):

    >Cokolwiek nie przeczytasz i do czego się nie zastosujesz, wydasz źle.
    >I uwież mi, to jest prawdziwa pomoc.

    Czyli mam nie kupowac nic? Ale to nie rozwiazanie :)
    .

  • 7. Data: 2011-10-27 06:06:13
    Od: hnacikk <h...@p...onet.pl>

    Zygmunt Dariusz <z...@g...com> napisał(a):

    >Nie pomoc ale informacja, pod ktora sie podpisuje.

    Uzasadnisz swoje zdanie?

  • 8. Data: 2011-10-27 06:12:13
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Oct 27, 2:06 am, hnacikk <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Uzasadnisz swoje zdanie?

    Nie.
    Ale mozesz dopytac kolegoe JA.
    Mi sie nie chce i dzis mam akurat malo czasu, bo sie szykuje ze
    znajomymi do wyjazdu na Photo Plus Expo do NYC.

  • 9. Data: 2011-10-27 06:20:24
    Od: Ghosthunter <n...@n...com>

    Dnia Wed, 26 Oct 2011 17:17:49 +0200, h...@p...onett.pl napisał(a):

> [...]

    > Co do kwoty jaka dysponuje, na aparat + obiektyw moglbym, przeznaczyc max. 4k
    > PLN patrzac na ceny internetowe. Wystarczy?

    Weź pod uwagę cały system. Czy za 3 lata będą dostępne akcesoria do tej
    lustrzanki. No i zobacz co mają znajomi. Obiektyw czy lampę zawsze można
    porzyczyć w ramach jednego systemu.

    Sam mam Canona i jestem zadowolony ale i na Nikona pewnie bym nie narzekał
    (poza tym, że obiektywy na m42 by nie ostrzyły na nieskończoność).

  • 10. Data: 2011-10-27 08:14:56
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 26 Paź, 17:17, h...@p...onett.pl wrote:

> [...]
    > Oczywiscie  - jak chyba kazdy z Was - zdarza mi sie tez zrobic zdjecia
    > ludziom (rodzina, czasami jakas imprezka),ale to nie jest priorytetem.

    Opcja pierwsza -> zawansowany kompakt typu xz-1, EX-1, LX3/5, Fuji X10
    (od 1000 do 2200zł)

    Opcja druga -> bezlustrowiec
    wersja a) jedynie z kitem (od 950zł do 2500zł)
    wersja b) ze stałkami systemowymi o ekwiwalencie około 24mm, 50mm,
    85mm (tu ciężko podać zakres cenowy, ale w 3tys może uda się zmieścić,
    choć nieco trzeba by dodać np Panasonic GF2 + 14mm + 20mm + mZD45mm/
    1.8 - GF2 z 14mm widziałem poniżej 2000zł, mZD można kupić poniżej
    1000zł, 20mm używany od 1000 do 1200zł)
    wersja c) ze stałkami manualnymi - np. SONY NEX 5 z E16 (około 1250zł)
    + przelotka na M42 (około 100zł) + M42 28mm/2.8 około 150zł, + M42
    50mm/1.4 około 150zł.

    Opcja trzecia -> lustrzanka
    Tu skupiłbym się na obiektywie(wach) i wydałbym większość kasy, a body
    oczywiście z drugiej ręki - system mało ważny, aby tylko obiektywy
    pasowały.