  • 1. Data: 2017-10-20 21:58:48
    Temat: Bardzo wolny Internet. :-(
    Od: "Pat" <s...@s...com>

    Na przestrzeni paru dni zdarzyła mi się
    możliwość porównania Internetu
    w smartfonach dwóch znajomych i moim.
    Wrażenie szokujące. Mój Internet to żółw.
    Widać to już na szybkości otwierania się
    tych samych stron.

    Używam Lumii 535 Dual SIM z systemem
    Windows 8.1. Korzystam z abonamentu
    w Orange, gdzie mam 1.5 GB na miesiąc.
    Problem nie jest z ilością, ale z szybkością.
    Ilośc w razie potrzeby mogę dokupić.

    Pytania:
    1. Jak obiektywnie sprawdzić szybkość
    Internetu w smartfonie?
    2. Jakie czynniki mają najistotniejszy wpływ
    na szybkość, czyli jak zwiększyć szybkość
    Internetu?

    Bardzo proszę o pomoc.

    Pozdrawiam
    Pat

  • 2. Data: 2017-10-20 22:10:53
    Temat: Re: Bardzo wolny Internet. :-(
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-10-20 o 21:58, Pat pisze:
    > w smartfonach dwóch znajomych
    Też mają w Orange?

    Robert

  • 3. Data: 2017-10-20 22:39:46
    Od: "Pat" <s...@s...com>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Też mają w Orange?

    Jeden z nich na pewno nie. Drugi nie wiem.
    Ale żeby ewentualnie zgłosić to w Orange
    chcę wpierw obiektywnie tę szybkość
    zmierzyć.

    Pozdrawiam
    Pat

  • 4. Data: 2017-10-20 23:11:11
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 20 Oct 2017 21:58:48 +0200, Pat napisał(a):

    > Pytania:
    > 1. Jak obiektywnie sprawdzić szybkość
    > Internetu w smartfonie?

    Speedtest.net Na Androida jest aplikacja, na Windows Phone kiedyś była.

    > 2. Jakie czynniki mają najistotniejszy wpływ
    > na szybkość, czyli jak zwiększyć szybkość
    > Internetu?

    Technologia przesyłu. Od najwolniejszego: EDGE, 3G, H, H+, LTE, LTE+. Lumia
    535 nie ma LTE, co jest dużym ograniczeniem. Inna sprawa, to prędkość
    przesyłu po stronie operatora. Duże obciążenie sieci operatora bardzo mocno
    ogranicza prędkość. W Play na LTE+ w nocy, w centrum Gdańska prędkość
    potrafi być 10 razy większa, niż w południe w dniu roboczym.
    Kolejny problem jest taki, że szybkość pobierania to jedno, a szybkość
    przeglądarki i samego telefonu to drugie. Lumia mimo słabego procesora,
    dzięki świetnej optymalizacji systemu, działała całkiem sprawnie, ale do
    współczesnego średniaka na Androidzie, czy iOS nie ma porównania. Niestety,
    ale trzyletni telefon, z nierozwijanym systemem i aplikacjami to już
    zabytek. Strony są ogromne, przeładowane multimediami i ich wyświetlenie
    wymaga ogromnej mocy obliczeniowej.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 5. Data: 2017-10-20 23:52:46
    Od: "Pat" <s...@s...com>

    Użytkownik "P.B." <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Fri, 20 Oct 2017 21:58:48 +0200, Pat napisał(a):

    Dzięki za odpowiedź.

    > Speedtest.net Na Androida jest aplikacja, na Windows Phone
    > kiedyś była.
    Speedtest.net był w sklepie. Po zainstalowaniu i włączeniu
    lokalizacji pokazał:
    ping = 62 ms
    download = 17,42 Mbps
    upload=4,06 MBps

    > Technologia przesyłu. Od najwolniejszego: EDGE, 3G, H, H+,
    > LTE, LTE+.
    Jako największą prędkość połączenia mam ustawione 3G
    i więcej się nie da. U góry ekranu wyświetla mi się H lub H+.

    > Inna sprawa, to prędkość przesyłu po stronie operatora.
    > Duże obciążenie sieci operatora bardzo mocno ogranicza
    > prędkość.
    Mam możliwość włożenia drugiej karty, ale nie wiem
    od jakiego operatora warto kupić - do Internetu tylko.
    W Orange mogłyby pozostać tylko rozmowy i SMSy.

    > Lumia 535 nie ma LTE, co jest dużym ograniczeniem.
    > Lumia mimo słabego procesora, dzięki świetnej optymalizacji
    > systemu, działała całkiem sprawnie, ale do współczesnego
    > średniaka na Androidzie, czy iOS nie ma porównania.
    Smartfony moich znajomych są na Androidzie, jeden to Samsung S3,
    a drugi Samsung S6 w Plusie.

    > Niestety, ale trzyletni telefon, z nierozwijanym systemem
    > i aplikacjami to już zabytek.
    A co teraz warto kupić, z Androidem? Właśnie pod kątem
    szybkiego Internetu.
    Czy LTE lub LTE+ pokrywa zasięgiem całą Polskę?

    Pozdrawiam
    Pat

  • 6. Data: 2017-10-21 00:25:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 20 Oct 2017 23:52:46 +0200, "Pat" <s...@s...com> wrote:
    > download = 17,42 Mbps
    > upload=4,06 MBps

    I co chcesz zarzucić tym wynikom? To wystarczająco szybki
    Internet.Obawiam.się , że masz przeglądarkę, ktora jest wolna (wolno
    "renderuje" strony) lub ogólnie wolny telefon co błędnie
    interpretujesz jako wolny Internet.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2017-10-21 09:15:37
    Od: "Pat" <s...@s...com>

> [...]
    masz
    > przeglądarkę, ktora jest wolna (wolno "renderuje" strony) lub ogólnie wolny telefon

    Być może. W użytkowaniu liczy się efekt końcowy.
    Używam Internet Explorera, jak to w Windowsach.
    Jaka przeglądarka byłaby szybsza i nie zawieszała się?

    Pozdrawiam
    Pat

  • 8. Data: 2017-10-21 09:36:29
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-10-21 o 09:15, Pat pisze:
> [...]
    > Używam Internet Explorera, jak to w Windowsach.
    > Jaka przeglądarka byłaby szybsza i nie zawieszała się?

    Kogo mam zabić za chociaż pół tych powyższych wartości, i to na kompie
    stacjonarnym, w telefonie do przeglądania stron wystarczy 1Mb/s..
    Przeglądarka to oczywiście Opera, nic lepszego jeszcze nie wymyślono.

  • 9. Data: 2017-10-21 10:08:09
    Od: "Pat" <s...@s...com>

    Użytkownik "Pat" <s...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]

    Z następnych newsów wynika, że nie wolny Intenet,
    ale wolny telefon jest przyczyną.
    Ale dopóki nie kupię nowego smartfona, druga karta
    musiałaby być nastawiona bardziej na tanie rozmowy
    z numerami stacjonarnymi, bo tego nie mam w abo
    w Orange.
    Jaka karta, od jakiego operatora ma tanie rozmowy
    z numerami stacjonarnymi?

    pozdrawiam
    Pat

  • 10. Data: 2017-10-21 11:35:57
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 21 Oct 2017 10:08:09 +0200, Pat napisał(a):

    > Jaka karta, od jakiego operatora ma tanie rozmowy
    > z numerami stacjonarnymi?

    Formuła Play na Kartę, włączona usługa Formuła Unlimited na Kartę na 30 dni
    (samoodnawialna, trzeba tylko mieć środki na koncie).

    "W Formule Unlimited rozmawiasz i SMS-ujesz ze wszystkimi bez limitu.
    Dodatkowo masz 6GB internetu. Koszt Formuły to 25 zł/mies. Info:
    www.play.pl"

    To jest prapaid - jak nie przeszkadza Ci brak abonamentu i umowy na dwa
    lata to wile taniej nie znajdziesz.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek