  • 1. Data: 2024-05-14 18:04:11
    Temat: Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
    Od: nadir <n...@h...org>

    ...tym razem na używane.
    https://www.youtube.com/watch?v=MGnBMYLb8Tw

  • 2. Data: 2024-05-14 18:56:31
    Temat: Re: Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
    Od: _Master_ <...@...pl>

    A nie mówiłem że dyrektor Toyoty się ZNA ;)

    I kolejny przejaw opiekuńczego państwa rozwiązującego nikomu nie znane
    problemy

    A potem jak zwykle przerodzi się to w patologię typu 3xdopłata do auta...

    A potem jak się rządzący obudzą i ZLIKWIDUJĄ dotacje

    Ziewwwwww

  • 3. Data: 2024-05-15 00:02:22
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 14.05.2024 o 18:04, nadir pisze:
    > ...tym razem na używane.

    Podatek od używania smrodów nie pasował.

  • 4. Data: 2024-05-15 16:32:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 15.05.2024 o 00:02, io pisze:

    > Podatek od używania smrodów nie pasował.

    Więc w zamian będziemy sprowadzać elektryczny złom, i do niego dopłacać,
    no qrwa eldorado.

  • 5. Data: 2024-05-15 16:38:47
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 15.05.2024 o 16:32, nadir pisze:

    > Więc w zamian będziemy sprowadzać elektryczny złom, i do niego dopłacać,
    > no qrwa eldorado.

    Nic?

  • 6. Data: 2024-05-15 17:58:18
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 15.05.2024 o 16:38, io pisze:

    > Nic?

    A tak trudno jest wpaść na pomysł obniżenia podatku na elektryki?

    Skoooorwensyny potrafią tylko KIJEM albo przez kosztowną REDYSTRYBUCJĘ
    robić zachęty?

  • 7. Data: 2024-05-16 10:03:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 May 2024 17:58:18 +0200, _Master_ wrote:

    > A tak trudno jest wpaść na pomysł obniżenia podatku na elektryki?

    Nie wiem czy jest akcyza na elektryki, jesli jest, to niewielka,
    a Unia nie pozwoli obniżyc VAT.
    Więc nie ma co obniżać.

    Co innego w takiej Norwegii, Danii ...

    > Skoooorwensyny potrafią tylko KIJEM albo przez kosztowną REDYSTRYBUCJĘ
    > robić zachęty?

    W miare na jedno wychodzi, czy zrobisz redystrybucję, czy obniżysz
    podatki.
    A tak, to panstwo ma pod pewną kontrolą - wiadomo ile tych dopłat
    jest, dla kogo, na co, można dodatkowe parametry określić.

    J.

  • 8. Data: 2024-05-16 13:36:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 16 May 2024 10:03:06 +0200, J.F

    > Nie wiem czy jest akcyza na elektryki, jesli jest, to niewielka,
    > a Unia nie pozwoli obniżyc VAT.
    > Więc nie ma co obniżać.

    Na europejskie nie ma, problem w tym że nie ma też sensownych elektryków
    europejskich. Nie bez powodu VW zamyka produkcję -- drogie gówno sprzedają,
    nikt tego nie chciał i nie chce -- czyli mają czego chcieli, dowód na to że
    nikt nie chce kupować elektryków, przy czym sami sobie postawili tezę i
    sami ją podparli. Geniusze.

    > Co innego w takiej Norwegii, Danii ...

    Znaczy co innego?

    No tak, rusacka ka konfa to by dopiero dała wolną rękę.

> [...]
    > A tak, to panstwo ma pod pewną kontrolą - wiadomo ile tych dopłat
    > jest, dla kogo, na co, można dodatkowe parametry określić.

    Fakty są takie że producenci europejscy dmuchali
    nas na kasę grubo -- także na spalinówkach.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2024-05-16 13:50:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 May 2024 13:36:16 +0200, Myjk wrote:
    > Thu, 16 May 2024 10:03:06 +0200, J.F

    > Na europejskie nie ma, problem w tym że nie ma też sensownych elektryków
    > europejskich. Nie bez powodu VW zamyka produkcję -- drogie gówno sprzedają,

    Jest Tesla z berlinskiej fabryki :-)

> [...]
    > nikt nie chce kupować elektryków, przy czym sami sobie postawili tezę i

    Tam podatek na spaliniaki jest taki (czasem 2x cena samochodu),
    że jest jak zachęcać :-)

    > Fakty są takie że producenci europejscy dmuchali
    > nas na kasę grubo -- także na spalinówkach.

    No i tu jest miejsce na dopłaty - nie możesz wpisać, ze dopłata jest
    tylko na polskie samochody, ale możesz wpisać parametry techniczne
    i maksymalną cenę :-)

    Albo np określic kwotę dopłaty - dla Porsche to nie będzie warte
    zachodu, ale dla Dacii może być bardzo zachęcające :-)

    J.

  • 10. Data: 2024-05-17 11:10:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 16 May 2024 13:50:08 +0200, J.F

    > Jest Tesla z berlinskiej fabryki :-)

    Znowu masz problem z czytaniem ze zrozumieniem?
    Od kiedy Tesla jest europejskim producentem?
    Jest ameryhańśka i koniec, a skąd wypuszcza
    to już rzecz wtórna.

    > Tam podatek na spaliniaki jest taki (czasem 2x cena samochodu),
    > że jest jak zachęcać :-)

    No i czym tam się różni od tu?

> [...]
    >
    > Albo np określic kwotę dopłaty - dla Porsche to nie będzie warte
    > zachodu, ale dla Dacii może być bardzo zachęcające :-)

    Tu nie chodzi o dopłaty, bo te zawsze podbijają ceny produktów dotowanych,
    chodzi o to że koncerny (i ich salony) absurdalne pieniądze zarabiają.

    Z ciekawostek to ponoć BMW przechodzi na sprzedaż a'la Tesla,
    bo salony w obecnej formie ich absurdalne pieniądze kosztują.

    --
    Pozdor
    Myjk