  • 1. Data: 2010-04-01 23:23:30
    Temat: Bendiks?
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    Witam, wsiadam dzisiaj po pracy jak zwykle do autka, przekręcam kluczyk
    a tu zamiast zakręcić ciche "stuk" (kontrolki delikatnie przygasały w
    tym momencie). Odpuszczam kluczyk i drugie "stuk". Odgłos z okolicy
    rozrusznika co wydało mi się oczywiste raczej. W każdym razie
    spróbowałem zakręcić z 5-6 razy i już miałem zrezygnować jak
    przekręciłem jeszcze raz. "Stuk", ale sekundę później "coś puściło" i
    zakręcił uruchamiając silnik.

    Jakby były mrozy to bym się nie przejął, może coś przymarzło, ale
    dzisiaj? Stąd pytanie, czy to zapowiedź czegoś, czy jednorazowo może się
    zdarzać? Mój pierwszy raz od 3 lat. 1,5 roku temu było wszystko
    rozbierane i czyszczone bo szczotki wymieniałem.

    Mam nadzieję, że opisałem obrazowo jak się tylko dało :-)

    Lanos 1.5 16v

    --
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2010-04-01 23:52:49
    Temat: Re: Bendiks?
    Od: RhPlus <p...@g...com>

    (kontrolki delikatnie przygasały w
    > tym momencie).

    Może elektromagnes sie zwiesił, może stacyjka nawala... profilaktycznie
    przeczyść klemy na aku (sprawdz ładowanie). Do jakiego speca jak sie
    bedzie powtarzać. Nie lekcewazyć. Z doświadczenia wiem że potrafi
    "nawalić" w najmniej potrzebnym momencie.

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2010-04-02 00:29:14
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-04-01 23:23, Karol Y wrote:
    > Witam, wsiadam dzisiaj po pracy jak zwykle do autka, przekręcam kluczyk
    > a tu zamiast zakręcić ciche "stuk" (kontrolki delikatnie przygasały w

    stawiam na szczotki rozrusznika... do elektryka.

  • 4. Data: 2010-04-02 07:46:55
    Od: tadek <t...@p...onet.pl>

    On 1 Kwi, 23:23, Karol Y <k...@o...pl> wrote:
> [...]
    > rozrusznika co wyda o mi si oczywiste raczej. W ka dym razie
    > spr bowa em zakr ci z 5-6 razy i ju mia em zrezygnowa jak
    > przekr ci em jeszcze raz. "Stuk", ale sekund p niej "co pu ci o" i
    > zakr ci uruchamiaj c silnik.
    >
    > Jakby by y mrozy to bym si nie przej , mo e co przymarz o, ale
    > dzisiaj? St d pytanie, czy to zapowied czego , czy jednorazowo mo e si
    > zdarza ? M j pierwszy raz od 3 lat. 1,5 roku temu by o wszystko
    > rozbierane i czyszczone bo szczotki wymienia em.
    >
    > Mam nadziej , e opisa em obrazowo jak si tylko da o :-)

    przeczyść klemy akumulatora

  • 5. Data: 2010-04-02 08:34:09
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Mam nadzieję, że opisałem obrazowo jak się tylko dało :-)

    szczotki.

    Na nastepmny raz jak nie bedzie chcial ruszyc to wez jakis ciezki przedmiot
    i stuknij w rozrusznik.

    Icek

  • 6. Data: 2010-04-02 10:11:59
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Icek pisze:

    > szczotki.
    >
    > Na nastepmny raz jak nie bedzie chcial ruszyc to wez jakis ciezki przedmiot
    > i stuknij w rozrusznik.

    kolega woził pod maską stosownie wykrzywiony pręt do postukiwania :)

  • 7. Data: 2010-04-02 10:13:43
    Od: "MK" <c...@g...com>

    > szczotki.
    >
    > Na nastepmny raz jak nie bedzie chcial ruszyc to wez jakis ciezki
    > przedmiot
    > i stuknij w rozrusznik.

    Dokładnie. Bendiks działa bo puka. Radze nie lekceważyć problemu, ponieważ u
    mnie jak nie chciał kręcić to popaliło mi instalację w samochodzie. Okazało
    się że słoneczko, które kręci mechanizmem rozpadło się i zblokowało
    rozrusznik. Gdzy przekręcałęm kluczyk na kablu od sygnału stacyjki do
    rozrusznika wytwarzała się wysoka temperatura i topiła izolację kabli ...
    Także uważaj.

  • 8. Data: 2010-04-02 13:00:30
    Od: "bosskg" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Olek" <a...@d...pl> napisał w wiadomości

    > stawiam na szczotki rozrusznika... do elektryka.

    Zgadzam się. Miesiąc temu to przerabiałem. Identyczne obiawy. Po wymianie
    szczotek kręci jak szalony.

    Krzysiek

  • 9. Data: 2010-04-02 13:30:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 01 Apr 2010 23:23:30 +0200, Karol Y wrote:
> [...]
    >zdarzać? Mój pierwszy raz od 3 lat. 1,5 roku temu było wszystko
    >rozbierane i czyszczone bo szczotki wymieniałem.

    Na moj gust czas znow rozebrac i sprawdzic ile tych szczotek zostalo.
    I tym razem kupic inne.

    A do tego czasu zapakowac do bagaznika krotki kij od szczotki i
    drewniany mlotek.

    J.

  • 10. Data: 2010-04-02 17:23:05
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Na moj gust czas znow rozebrac i sprawdzic ile tych szczotek zostalo.
    > I tym razem kupic inne.
    >
    > A do tego czasu zapakowac do bagaznika krotki kij od szczotki i
    > drewniany mlotek.

    Że w 1,5 roku przy normalnym użytkowaniu, to jestem zdziwiony. Ale tylko
    mnie upewniliście, bo rozrusznik przy starcie ma jakby ciężej teraz.

    Dziękuje i smacznego jaja, Wam życzę :-)

    --
    Mateusz Bogusz