  • 1. Data: 2013-01-31 21:25:45
    Temat: Bezlusterkowce - E-PL3, DMC-G3, NEX-5N
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    Witam.

    Obecnie focę Fujem S6500fd. Zachciało mi się zmiany. Kompaktów mam dość,
    więc decyzja podjęta - Fuj na allegro, a do mnie przybędzie
    bezlusterkowiec z wymiennymi słoikami.
    Tylko teraz - który z tych trzech:
    1 - Olympus E-PL3 (i tylko ten z Olków)
    2 - Panasonic DMC-G3 (lub GF5)
    3 - Sony NEX-5N

    Pomóżcie podjąć decyzję. Głównym powodem wymiany sprzętu jest chęć
    posiadania bardziej używalnego wysokiego ISO.
    G3 przekonuje mnie posiadaniem LVF'a, do Olka musiałbym go ewentualnie
    dokupić (a tani nie jest).
    Na początek, w każdym przypadku muszę zadowolić się tymi szkłami, które
    dostanę razem z puchą (z NEXem dają dwa - zooma 18-55 i stałkę 16mm). I
    kto wie, czy tak nie będzie do końca. Dobre jasne szkło w tych systemach
    jest stanowczo za drogie.
    Aaa, jakby kto pytał - dlaczego nie DSLR? Bo nie. Za duży, za ciężki...
    bez sensu dla mnie.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    GG: 291246, skype: kenickie_PL

  • 2. Data: 2013-01-31 21:56:40
    Temat: Re: Bezlusterkowce - E-PL3, DMC-G3, NEX-5N
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marcin "Kenickie" Mydlak" <m...@o...pl> wrote:

    [...]
    > Tylko teraz - który z tych trzech:
    > 1 - Olympus E-PL3 (i tylko ten z Olków)
    > 2 - Panasonic DMC-G3 (lub GF5)
    > 3 - Sony NEX-5N

    Na dobry początek przypomnę, że gdy wychodził G3, to odniosłem
    wrażenie, ze jest to degradacja w stosunku do starszego i tańszego G2
    (patrząc na porównanie parametrów na dpreview). Po prostu Panas
    wypuszczał niemal identyczne Gx i GHx, ale GH był półką premium i za
    zupełnie inną kasę, a model prawie ten sam, co dolna półka. Nie mogło
    to trwać wiecznie, dlatego chyba celowo przycięli dolną półkę - G2 był
    bogaciej wyposażony.

    Mam nadzieję, że tym sposobem zmniejszyłem Ci problem z wyborem o
    połowę! :))

    [mr.]

  • 3. Data: 2013-01-31 22:01:14
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Niby Panas już skreślony z listy do sklepu, ale jednak przypomnę ze
    starego wątku:

    BTW: Panasonic kiedyś ostrzegł, że uniemożliwi używanie niefirmowych
    aku: udało się?

    [mr.]

  • 4. Data: 2013-01-31 22:29:21
    Od: trolling tone <a...@a...org>

> [...]
    > jest stanowczo za drogie.
    > Aaa, jakby kto pytał - dlaczego nie DSLR? Bo nie. Za duży, za ciężki...

    Panas lub Olek plus (koniecznie!) 1.7/20.

  • 5. Data: 2013-02-01 15:44:12
    Od: r...@g...pl (roman)

    Zerknij jeszcze na Samsunga Nx

    --
    Wyslano z Jastarni
    http://www.Augustyna.pl

  • 6. Data: 2013-02-02 07:17:59
    Od: "kikuko" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > Obecnie focę ......
    > --
    > Marcin "Kenickie" Mydlak

    mam olka E-p1 miesiąc po skończeniu się gwarancji padła stabilizacja matrycy -
    nie ma serwisu w Polsce (inne funkcje działają). Do szklarni dokupiłem G3 Panasa
    (2 serwisy w Polsce) - 100% zadowolenie (niepotrzebne mi są tzw. filtry art. -
    takie rzeczy świadomie robię w komputerze - czyli zdaniem niektórych "kastracja"
    aparatu z funkcji i filtrów (wszystkimi aparatami robię na "A" i w RAW-ie -
    przyzwyczajenie. Nie znan samsungów - czasami tanio można dokupić stałoogniskowe
    obiektywy (słyszałem) Plusem panasa (dla mnie) - wielkość (na rower, na spacer)
    i jakość zdjęć. Pozdrawiam

  • 7. Data: 2013-02-02 11:36:27
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    > 1 - Olympus E-PL3 (i tylko ten z Olków)

    Dziś już nie ma sensu, parametry matrycy to standard sprzed kilku lat.

    > 2 - Panasonic DMC-G3 (lub GF5)
    > 3 - Sony NEX-5N

    Jakość zdjęć najlepsza, ale z natywnymi szkłami kiepsko. Stałka 16mm to
    właściwie jakość kita.

    > Pomóżcie podjąć decyzję. Głównym powodem wymiany sprzętu jest chęć
    > posiadania bardziej używalnego wysokiego ISO.

    Nowe peny, najtańszy epm2, nocne zdjęcia z niego:
    http://as.elte-s.com/temp/epm2/20mm_f4_1600iso_1_13s
    .jpg
    http://as.elte-s.com/temp/epm2/20mm_f4_1600iso_1_25s
    .jpg
    http://as.elte-s.com/temp/epm2/32mm_f8_200iso_25s.jp
    800 iso praktycznie bez szumu:
    http://as.elte-s.com/temp/epm2/40mm_f7_800iso_1_1000
    s.jpg
    http://as.elte-s.com/temp/epm2/17mm_f8_800iso_1_400s
    .jpg

> [...]
    > jest stanowczo za drogie.
    > Aaa, jakby kto pytał - dlaczego nie DSLR? Bo nie. Za duży, za ciężki...

    To bez sensu bezlusterkowiec. Bierz XZ2, jakość jak z bezlusterkowca z
    kitem, jeszcze mniejszy - można go mieć wszędzie, a uzysk zdjęć (ilość
    udanych do nieudanych technicznie) znacznie większy. Panas ma też
    ciekawą ofertę.
    Połowa zdjęć z ostatnich dwóch lat xz1, połowa - inne aparaty, w tym
    bezlusterkowce. Nie do odróżnienia w HD:
    http://as.elte-s.com/patrz/duze.htm

    --
    pozdrawia Adam
    /zegar, który stoi, przynajmniej jest dokładny dwa razy dziennie/